ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#مهمانداران شرکت حمل و نقل ریلی #رجاء در شرایط برده‌داری کار می‌کنند

مهمانداران شرکت حمل و نقل ریلی رجاء که به واسطه یک شرکت پیمانکار تامین نیروی انسانی اشتغال دارند، با شرایط سخت و بدون برخورداری از حقوق قانونی مشغول به کار هستند. به گزارش اتحاد آزاد کارگران ایران، شرکت «راهیان عصر دایا» به عنوان پیمانکار نیروی انسانی قطارهای مسافربری رجاء شرایط کاری سختی را به کارگران تحمیل کرده است. این کارگران با قراردادهایی خلاف قانون کار به رغم کار تمام وقت، دریافتی معادل نصف حداقل دستمزد قانونی دریافت می‌کنند. این کارگران در هفته ۱۳ ساعت بدون دریافت دستمزد به کار گرفته می‌شوند. پیمانکار همچنین مرخصی قانونی کارگران را از ساعت کار هفتگی و یا حق استراحت آنان کسر می‌کند. علاوه بر این کارفرما مجاز است در هر زمانی بدون اطلاع قبلی قرارداد کارگران را به صورت یکطرفه فسخ کند. همچنین کارفرما در حالیکه خسارت لوازم و تجهیزات خدماتی را از شرکت رجاء دریافت می‌کند، در صورت صدمه دیدن این وسایل خسارت آن را از حقوق ماهانه کارگران کم می‌کند. ساعت استراحت روزانه کارگران نیز جزء ساعت کار آنان محسوب نمی‌شود. براساس اعلام اتحادیه آزاد کارگران، مدیران شرکت حمل و نقل ریلی رجاء در شرکت راهیان عصر دایا نیز سهامدار هستند.

#طالبان زندانیان پیشین #گوانتانامو را به عنوان نمایندگانش در گفت‌وگوهای صلح با #آمریکا تعیین کرد

طالبان ۵ تن از فرماندهان سابق خود را که بیش از یک دهه را در زندان گوانتانامو گذرانده بودند به عنوان اعضای دفتر سیاسی خود در قطر انتخاب کرد تا از این پس نمایندگان این گروه در گفت‌وگوهای صلح با آمریکا شرکت کنند. طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرده است که شیرمحمد ستانکزی، رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر با برگزاری نشستی رسمی ملا فضل محمد مظلوم، ملا خیرالله خیرخواه، ملانورالله نوری، عبدالحق وثیق و محمدنبی عمری را به عنوان اعضای جدید دفتر سیاسی این گروه تعیین کرده است. به گزارش خبرگزاری رویترز این فرماندهان که پس از ۱۲ سال حبس در سال ۲۰۱۲ در جریان مبادله زندانیان بین طالبان و آمریکا آزاد شده بودند، از این پس فعالیت سیاسی خود را به صورت رسمی آغاز خواهند کرد. زلمی خلیلزاد سنخنگوی طالبان می‌گوید که آنها از زمان آزادیشان در قطر زندگی می‌کردند اما تا‌کنون به صورت مستقیم در فعالیت‌های سیاسی درگیر نبوده‌اند. یکی از مقامات رسمی طالبان در قطر نیز می‌گوید اگرچه این فرماندهان که به ملا محمد عمر، رهبر پیشین طالبان نزدیک بوده‌اند، به صورت رسمی سمتی نداشته‌اند اما دفتر همواره با آنها مشورت می‌کرده است. طبق اعلام منابع آگاه این ۵ نفر تا پیش از این، محدودیت رفت و آمد داشته‌اند که به نظر می‌رسد برداشته شود.

#ظریف خبر تماس پنهانی وزیر خارجه #عربستان_سعودی با ایران را تکذیب کرد

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران درباره خبر تماس پنهانی عادل جبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی با تهران گفت: «تا جایی که اطلاع دارم چنین تماسی صورت نگرفته و دولت سعودی چنین ارتباطی را برقرار نکرده است.» سایت خبری الخلیج آنلاین به‌نقل از یک منبع بلندپایه دیپلماتیک نوشته بود که عادل جبیر به‌منظور دستیابی به تفاهم با ایران طی هفته‌های گذشته تماس‌های پنهانی با تهران داشته است. «الخلیج» به‌نقل از این دیپلمات نوشت: «عادل‌ جبیر در تماس‌های خود با ایران در مورد برخی مسایل منطقه‌ای به‌ویژه موضوع یمن گفت‌وگو کرده است.» ظریف افزود هرگاه دولت عربستان سعودی درباره سیاست‌های منطقه‌ای خود بازنگری کرد ایران این آمادگی ارتباط را دارد. روابط دیپلماتیک ایران و عربستان سعودی پس از اعدام شیخ نمر باقرالنمر، در دی‌ماه ۱۳۹۵ در عربستان سعودی و سپس حمله به ساختمان‌های دیپلماتیک عربستان سعودی در تهران و مشهد قطع شد. این دو کشور در درگیری‌های منطقه‌ای نیز نقش دارند و به دو جبهه رودررو تعلق دارند. با گسترش درگیری‌های منطقه‌ای در یمن و سوریه ایران و عربستان سعودی بیشتر از یکدیگر دور شدند.

#دستمزد #کارگران #نیروگاه_کاشان از آغاز سال ۹۷ پرداخت نشده است

کارگران نیروگاه سیکل ترکیبی کاشان در استان اصفهان دور تازه‌ای از اعتراضات خود را آغاز کردند. آنها چهارشنبه نهم آبان دست از کار کشیدند و در محل کار تجمع کردند. در یک ویدئو که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، کارگران می‌گویند از آغاز سالجاری تا به امروز کارفرما دستمزدشان را پرداخت نکرده است. کارگران این نیروگاه متعلق به مپنا خرداد امسال نیز در اعتراض به وضعیت شغلی و عدم پرداخت دستمزدهایشان اعتصاب کردند.

#اعتراضات: #کارگران نگهداری خط و ابنیه فنی #راه‌آهن برای چهارمین روز پیاپی تجمع کردند

کارگران نگهداری خط و ابنیه فنی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی برای چهارمین روز پیاپی در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد، قراردادهای کار موقت و دیگر مطالبات صنفی تجمع کردند. شورای هماهنگی کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن ایران هفته گذشته از کارگران خواسته بود که به دلیل عدم تحقق وعده مسئولان شرکت راه‌آهن و مقامات دولتی اعتراضات خود را از پنجم آبان به مدت ۵ روز از سر گیرند. براساس گزارش منابع خبری کاگران چهارشنبه نهم آبان در ایستگاه‌های اسلام شهر، رباط کریم و کرج در استان‌های تهران و البرز دست از کار کشیدند. پیشتر نیز کارگران در ایستگاه‌های اندیمشک (استان خوزستان) و شاهرود (استان سمنان) تجمع کرده بودند. حدود ۶۵۰۰ کارگر نگهداری خط و ابنیه فنی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تحت پوشش شرکت‌های پیمانکاری نیروی انسانی با قرارداد موقت اشتغال دارند. این کارگران تابستان امسال در اعتراض به معوقات مزدی، قراردادهای کار موقت و عدم برخورداری از بیمه تکمیلی در سراسر ایران اعتصاب کردند.

#فدراسیون_جهانی_فوتبال بر ایران فشار آورده که در دیدار #فینال_لیگ_قهرمانان_آسیا بین #پرسپولیس و کاشیمای ژاپن #زنان ایرانی هم وارد ورزشگاه شوند

محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش و جوانان ایران اعلام کرد که یکی از الزامات فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و کنفدراسیون فوتبال آسیا در دیدار #فینال_لیگ_قهرمانان_آسیا بین #پرسپولیس و کاشیما آنتلرز ژاپن این است که در کنار حضور زنان ژاپنی، زنان ایرانی نیز در ورزشگاه آزادی حضور داشته باشند. داورزنی وعده داد که وزارت ورزش تلاش می‌کند که زنان ایرانی هم در ورزشگاه حضور داشته باشند. با این حال حضور زنان ژاپنی در ورزشگاه آزادی قطعی است. آخرین بار در پی حضور محدود و گزینشی جمعی از #زنان_در_ورزشگاه_آزادی برای تماشای مسابقه فوتبال ایران و بولیوی، در حالی‌که مسئولان فوتبال گفته‌ بودند زنان می‌توانند در مسابقات تیم ملی فوتبال ایران به ورزشگاه‌ها بروند، گروهی از مسئولان حکومتی، از جمله محمدجعفر منتظری، دادستان کل ایران، عبدالله حاج صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران و هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه با آن مخالفت کردند. تیم‌‌های پرسپولیس ایران و کاشیما آنتلرز ژاپن قرار است در فینال لیگ قهرمانان آسیا ابتدا در ۱۲ آبان در ژاپن دیدار رفت و سپس در تاریخ ۱۹ آبان در ورزشگاه آزادی دیدار برگشت که آخرین دیدار این فصل لیگ قهرمانان آسیا است را برگزار کنند تا تکلیف قهرمان این رقابت‌ها مشخص شود.

# وزیر_کار بازداشت #صبا_آذرپیک را تأیید کرد. هرانا می‌گوید این روزنامه‌نگار آزاد شده است

به گزارش خبرگزاری هرانا محمد شریعتمداری وزیر فعلی کار و وزیر پیشین صنعت،‌معدن و تجارت بازداشت «صبا آذرپیک» روزنامه‌نگار را تایید کرد. صبا آذرپیک در روزهای اخیر اسنادی را از فساد اقتصادی شریعتمداری در سمت وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر کرده بود. شریعتمداری نوشته است: «پس از شنیدن خبر بازداشت یکی ازخبرنگاران، پیگیری کردم. متأسفانه صحت داشت. علیرغم ادعاهای کذبى که ارائه کرده بود و در یک اقدام عجیب، اطلاعات قبلی و عادى کشف شده توسط ما را در سربرگ محرمانه واجا [وزارت اطلاعات] به صورت ناقص انتشار داده بود، به مسئولان گفتم به هیچوجه راضی به بازداشت او و هیچ خبرنگاری نیستم.» آذرپیک چند روز پیش در آستانه‌ رای اعتماد مجلس به شریعتمداری، چند صفحه از یک نامه در سربرگ وزارت اطلاعات را به عنوان اسناد تخلف وزیر منتشر کرده بود. متن کامل نامه منتشر نشده و موضوع اصلی نامه و چگونگی دسترسی به آن نامشخص است. ساعتی بعد از انتشار این خبر، هرانا گزارش داد که آذرپیک آزاد شده است.

وزارت خارجه ایران در ارتباط با بازداشت یک ایرانی در #دانمارک با سفیر این کشور گفت‌وگو کرد و اتهام اقدام #تروریستی به #جمهوری_اسلامی را رد کرد

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که صبح چهارشنبه ۹ آبان سفیر دانمارک در تهران با حضور در وزارت امور خارجه با رئیس اداره اول امور شمال اروپا وزارتخانه ملاقات کرد و مراتب اعتراض ایران نسبت به «واکنش‌های شتاب‌زده سیاسی و رسانه‌ای برخی مقامات دانمارکی در مورد دستگیری یک شهروند نروژی – ایرانی‌تبار به اتهام داشتن برنامه برای ترور فردی در دانمارک به سفیر این کشور در تهران اعلام شد». قاسمی افزود رئیس اداره اول امور شمال اروپای وزارت امور خارجه ادعای انتساب اقدام تروریستی در خاک دانمارک به جمهوری اسلامی را تکذیب کرده و آن را «ادامه توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان شناخته‌شده روابط خوب و رو به گسترش ایران و اروپا در شرایط خاص و خطیر کنونی» دانسته است. فین بورخ آندرسون، رئیس سرویس امنیتی دانمارک سه‌شنبه ۸ آبان/ ۳۰ اکتبر در یک نشست خبری که از تلویزیون دانمارک پخش می‌شد گفت پلیس دانمارک ۲۱ اکتبر در همکاری با سرویس‌های امنیتی سوئد و نروژ فردی ایرانی‌تبار با تابعیت نروژ را به ظن همکاری با وزارت اطلاعات را بازداشت کرد. مظنون هرگونه همکاری با سرویس‌های امنیتی ایران را تکذیب کرده است. از فرد بازداشت شده عکس‌هایی از محل اقامت اعضای «جنبش الاحواز» در دانمارک کشف شده. الاحواز ابتدا مسئولیت حمله تروریستی شنبه ۳۱ شهریور به رژه نظامیان در اهواز را به عهده گرفت. اما بعد از آنکه گروه دولت اسلامی (داعش) با انتشار ویدیویی از سه تن از مهاجمان، مسئولیت این حمله را به عهده گرفت، الاحواز با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت حمله را پس گرفت. حمله شنبه ۳۱ شهریور به رژه نیروهای مسلح ایران در اهواز بعد از حمله همزمان ۱۷ خرداد داعش به مجلس شورای اسلامی و مقبره بنیانگذار جمهوری اسلامی یکی از مرگبارترین حملات تروریستی در سال‌های اخیر بوده است. در این حمله ۲۶ نفر کشته و ۶۱ نفر مجروح شدند.

لاشه یک هواپیمای #شرکت_ماهان در فرودگاه خمینی آتش گرفت و «شش نفر» زخمی شدند

خبرگزاری فارس، به نقل از مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس نوشته است که یک فروند هواپیمای اسقاطی متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان که کنار آشیانه این ایرلاین در فرودگاه «امام خمینی» پارک بود، به دلایل نامعلوم آتش گرفت و ۶ نفر در جریان آن مجروح شدند اما کسی کشته نشد. ۴ نفر از مصدومان به بیمارستان ۷ تیر و ۲ نفر نیز به بیمارستان فیروزآبادی منتقل شدند. آتش‌سوزی مهار شده است.

دادگاه تجدید نظر حکم زندان پنج سال و سه ماه #ابراهیم_مددی #فعال_کارگری را تأیید کرد

شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر دادگاه انقلاب تهران حکم زندان پنج سال و سه ماه #ابراهیم_مددی نایب رئیس #سندیکای_کارگران_شرکت_واحد اتوبوسرانی تهران و حومه را تأیید کرد و پرونده او برای اجرا به شعبه اجرای احکام ارسال شد. مأموران امنیتی ابراهیم مددی را نیمه‌شب ۹ اردیبهشت سال ۹۴ در خانه‌اش بازداشت کردند و پس از تفتیش منزل او این فعال کارگری را به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل کردند. مددی پس از ۲۰ روز بازداشت موقت با قرار کفالت ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد و در فروردین ماه ۱۳۹۵ محاکمه شد. او در جریان محاکمه خود، فعالیت‌های سندیکایی، حق اعتراض و دادخواهی و داشتن سندیکا را قانونی و «حق مسلم همه کارگران» دانست و اتهامات وارده را نپذیرفت. مددی، پیشتر به دلیل شرکت در اعتصابات رانندگان شرکت واحد در سال ۸۴ از سوی شعبه ۱۴ دادگاه انقلاب به سه سال و نیم حبس محکوم شد و دوران محکومیت خود را در بند ۳۵۰ اوین گذراند. او بیش از ۶۰ سال سن دارد و به دیابت، چربی خون، فشار خون و پروستات مبتلاست و به‌دلیل سکته گوشی، یک گوش او کاملاً شنوایی خود را از دست داده و گوش دیگرش نیز قدرت شنوایی بسیار کمی دارد. سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه حکم ابراهیم مددی را محکوم کرده است.

#رسول_خادم از ریاست #فدراسیون_کشتی استعفا داد

رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی با ارسال نامه‌ای به اعضای مجمع عمومی فدراسیون کشتی از سمت خود استعفا کرد. خادم پیش از این به دنبال محرومیت شش ماهه علیرضا کریمی، در اعتراض به منع رویارویی کشتی‌گیران ایرانی و اسرائیلی در میدان‌های ورزشی استعفا داده بود اما مجمع فوق‌العاده فدراسیون کشتی استعفای او را نپذیرفت. خادم اکنون بعد از 7 ماه با ارسال نامه به اعضای مجمع یک بار دیگر استعفا داده. او نوشته است: «در برابر مشی جوانمردانه روسای هیئت‌ها و پافشاری ایشان مقابل جریاناتی که موافق این بازگشت نبودند، حساب و کتاب عاقلانه جایز نبود. پشیمان هم نیستم. هرچند بضاعتم محدود بود و مصائب فراوان.» رئیس فدراسیون کشتی در ادامه استعفانامه‌اش نوشته: «به دلیل بالا رفتن اشتباهات فنی ناشی از عدم حضور در مسابقات بین‌المللی و تدارکاتی، از رقابت فنی با حریفان جا خواهیم ماند و کار به جایی می‌کشد که به دلیل این جاماندگی، دغدغه فنی کشتی‌گیران ایرانی دیگر رقابت با حریفان روس، آمریکا، آذربایجان و ترک نخواهد بود، بلکه مانند شش و هفت سال بعد از سال ۱۳۵۷، حتی نگران رقابت کشتی‌گیران مطرح‌مان با حریفان پاکستانی نیز هستیم.»

بیش از هزار نفر در هنگام بازدید #ترامپ از #کنیسه‌_پیتسبرگ علیه او دست به تظاهرات زدند

در پی حمله تروریستی شنبه گذشته به کنیسه‌ای در پیتسبرگ آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری این کشور به‌همراه همسر خود ملنا، دخترش ایوانکا و جرد کوشنر همسر او از این کنیسه بازدید کردند. بیش از هزار نفر در نزدیکی این کنیسه علیه ترامپ دست به تجمع زدند. شرکت‌کنندگان در این گردهمایی ترامپ را متهم کردند که با سیاست‌های خود موجب تقویت گرایش‌های راست افراطی در کشور شده است. بر روی پلاکاردهای معترضان نوشته شده بود: «ترامپ، از ناسیونالیسم سفیدها دست بردار». منتقدان، ترامپ را متهم می‌کنند که سخنان خشونت‌بارش عامل اعمال خشونت‌هایی همچون حمله به کنیسه پیتسبرگ است. شنبه ۲۷ اکتبر / پنجم آبان مرد ۴۶ ساله‌ای به نام رابرت باورز که ناسزاهای یهودستیزانه سر می‌داد به کنیسه‌ پیتسبرگ حمله کرد و ۱۱ نفر را کشت و شش نفر را زخمی کرد. مهاجم زخمی شد اما پس از مداوا در اختیار پلیس قرار گرفت. باورز روز دوشنبه در برابر دادگاه قرار گرفت و دادستان روز پنج‌شنبه درباره او تصمیم خواهد گرفت. برای او تقاضای مجازات مرگ شده است.

سایت #الخلیج آنلاین از تماس پنهانی وزیر خارجه #عربستان_سعودی با #ایران خبر داد

سایت خبری #الخلیج آنلاین به‌نقل از یک منبع بلندپایه دیپلماتیک نوشته است که عادل جبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی به‌منظور دستیابی به تفاهم با ایران طی هفته‌های گذشته تماس‌های پنهانی با تهران داشته است. «الخلیج» به‌نقل از این دیپلمات نوشته است: «عادل‌ جبیر در تماس‌های خود با ایران در مورد برخی مسایل منطقه‌ای به‌ویژه موضوع یمن گفت‌وگو کرده است.» #الخلیج افزوده است که این تماس‌ها زمانی رخ می‌دهد که عربستان سعودی با اعتراف به قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار معترض در کنسولگری سعودی در استانبول، با بیشترین فشارهای جامعه جهانی پس از حوادث ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ مواجه است. روابط دیپلماتیک ایران و عربستان سعودی پس از اعدام شیخ نمر باقرالنمر، در دی‌ماه ۱۳۹۵ در عربستان سعودی و سپس حمله به ساختمان‌های دیپلماتیک عربستان سعودی در تهران و مشهد قطع شد. این دو کشور در درگیری‌های منطقه‌ای نیز نقش دارند و به دو جبهه رودررو تعلق دارند. با گسترش درگیری‌های منطقه‌ای در یمن و سوریه ایران و عربستان سعودی بیشتر از یکدیگر دور شدند.

#لعیا_جنیدی: دولت به پرونده #بازداشتی‌های_محیط_زیست دسترسی ندارد

معاونت حقوقی نهاد ریاست‌جمهوری اعلام کرد که دولت حسن روحانی پرونده بازداشت فعالان محیط زیست را پیگیری می‌کند اما به این پرونده دسترسی ندارد. لعیا جنیدی در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران درباره احکام صادره برای فعالان محیط‌زیست گفت: «خون و آبرو بسیار مهم است و باید به آن‌ها توجه شود بنابراین انتظارمان این است که دادگاه با توجه به دفاعیات، کیفرخواست را صادر کند، ما از قضات محترم توقع داریم که به این مسائل توجه کنند.» جنیدی گفت: «حتی در یک دادگاه شعبه‌ها به محتویات پرونده یکدیگر دسترسی ندارند.» بیان این معنا که طبعاً دولت هم به پرونده بازداشت‌شدگان دسترسی ندارد. با این حال معاونت حقوقی نهاد ریاست‌جمهوری گفت: «درخواست دیدار با رئیس قوه قضائیه را داده‌ایم که ان‌شاالله انجام شود تا ما بتوانیم در این موارد با ایشان گفت‌و‌گو کنیم.» دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ جمعه ۲۶ اکتبر / ۴ آبان خود گفته که دستگاه قضائی ایران اتهاماتی را به فعالان محیط زیست بازداشتی نسبت داده که ممکن است موجب اعدام آن‌ها شود. این سازمان مدافع حقوق بشر از مقام‌های ایران خواسته که یا فوراً این فعالان را «که ۹ ماه است در بازداشت خودسرانه به‌سر می‌برند» آزاد کنند، یا مدرکی ارائه کنند که اتهامات علیه آن‌ها را توجیه و محاکمه‌ عادلانه را تضمین کند.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد: کارشناسان مستقل به پرونده #خاشقجی دسترسی داشته باشند

میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از کارشناسان بین‌المللی خواست در تحقیقات مستقل در پرونده جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی که در ۲ اکتبر در کنسولگری عربستان در استانبول توسط یک هیأت ۱۵ نفر شکنجه شد و به قتل رسید، مشارکت کنند. باشله با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است: «برای تحقیقات مستقل بدون هرگونه ملاحظات سیاسی می‌بایست کارشناسان بین‌المللی به پرونده شکنجه و قتل خاشقجی دسترسی داشته باشند.» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد همچنین از عربستان سعودی خواست محل اختقای جسد روزنامه‌نگار منتقد را اعلام کند. باشله گفت کالبدشکافی جسد برای درک این «جنایت بی‌شرمانه و متأثرکننده» ضرورت دارد.

دست‌کم یک کشته و یک مجروح در انفجار در نزدیکی مقر محلی «سرویس فدرال امنیت روسیه»

خبرگزاری‌های روسی گزارش داده‌‌اند که صبح چهارشنبه ۳۱ اکتبر در نزدیکی مقر محلی سرویس فدرال امنیت روسیه (FSB) در شهر «آرخانگلسک» در شمال این کشور انفجاری رخ داد. خبرگزاری تاس گزارش داده که در این انفجار یک نفر که در نزدیکی این محل ایستاده بود کشته شده و یک نفر دیگر هم مجروح شده است. تاس می‌گوید این اشخاص کارمندان سرویس فدرال امنیت روسیه نبوده‌اند. تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است

حمله انتحاری مقابل زندان «پلچرخی» کابل ۹ کشته و زخمی بر جای گذاشت

به گزارش خبرگزاری رویترز، بصیر مجاهد، سخنگوی فرماندهی پلیس کابل اعلام کرد که حدود ساعت هفت و نیم صبح چهارشنبه ۳۱ اکتبر/ ۹ آبان در مقابل در ورودی زندان مرکزی «پلچرخی» کابل یک عامل انتحاری خود را در مقابل خودروی حامل کارمندان زندان منفجر کرد. به گفته بصیر مجاهد در این حمله ۵ نفر جان خود را از دست داده و ۴ تن دیگر از جمله سه کودک زخمی شدند. تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است. در زندان «پلچرخی» گروهی از طالبان زندانی‌اند.

یک بالگرد ارتش #افغانستان سقوط کرد. ۲۵ نفر کشته شدند

به گزارش خبرگزاری رویترز، چهارشنبه ۳۱ اکتبر/۹ آبان یک بالگرد ارتش افغانستان در جنوب غربی این کشور سقوط کرد. در این حادثه ۲۵ سرنشین و خدمه بالگرد کشته شدند. ناصر مهری، سخنگوی والی ولایت فراه گفته است دو بالگرد ارتش افغانستان در حال پرواز به ولایت هرات بودند که یکی از آ‌ن‌ها در اثر طوفان سقوط کرد. یک سخنگوی طالبان گفته است که طالبان این بالگرد را هدف قرار داده.