ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی سازمان غذا و دارو: ایران فقط با #کوبا برای تولید #واکسن مشترک همکاری می‌کند

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو پنجشنبه ۱۱ دی اعلام کرد «شرط ایران برای هر گونه تولید مشترک واکسن کرونا، انتقال فناوری بوده که تاکنون تنها کوبا اقدامات لازم را در این زمینه انجام داده است.» رئیس انستیتو پاستور دوشنبه گذشته در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته بود کارآزمایی بالینی فاز یک واکسنِ تولید مشترک با یکی از کشورها به پایان رسیده و با نظارت انستیتو پاستور کارآزمایی بالینی فاز دوم در کشور همکار در حال انجام است. علیرضا بیگلری درباره نام این کشور همکار سکوت کرد. جهانپور اکنون نام این کشور همکار را اعلام کرد: «فعلا تنها پروژه تولید مشترک واکسن کرونا با یکی از موسسات پرسابقه واکسن‌سازی در کوبا دنبال می‌شود.» محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در سفرش به آمریکای جنوبی احتمال داده بود که ایران و کوبا در زمینه تولید واکسن با هم همکاری کنند. بر اساس این توافق، کارآزمایی بالینی واکسن مشترک در فاز انسانی در کوبا انجام می‌شود.

#سازمان_ملل می‌خواهد از ناظران طرف‌های درگیر برای کنترل آتش‌بس در #لیبی استفاده کند

در لیبی، کشوری که گرفتار جنگ داخلی است، ناظرانی متشکل از نمایندگان طرف‌های درگیر برای اولین بار در تلاش‌ها برای صلح در این کشور شرکت خواهند کرد. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد به شورای امنیت این سازمان خبر داد که نمایندگان نظامی دو طرف درگیر در لیبی موافقت کرده‌اند که به‌طور مشترک آتش‌بس توافق‌شده در ماه اکتبر را با کمک سازمان ملل کنترل کنند. گوترش گفت تدارکات باید در اسرع وقت آغاز شود و اتحادیه اروپا نیز می‌تواند در این زمینه کمک کند. لیبی از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ دچار هرج‌ومرج سیاسی است و به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است. دولت وفاق ملی در طرابلس (غرب لیبی) به نخست‌وزیری فائز السراج که در جهان و سازمان ملل به‌رسمیت شناخته شده و دولت خلیفه حفتر، ژنرال بازنشسته ارتش در شرق این کشور. علاوه بر این دو اردوگاه سیاسی، شبه‌نظامیان رقیب متعددی نیز می‌خواهند خلاء قدرت در لیبی را پُر کنند.