ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی نازی (فاطمه) حبیبی، گرافیست و بازیگر تئاتر

وب‌سایت «بیدارزنی» وابسته به گروهی از فعالان فمینیست ایرانی، از تداوم بازداشت نازی (فاطمه) حبیبی، گرافیست و بازیگر خبر داده است. پیش‌تر «بیدارزنی» بر اساس برخی از گزارش‌ها از انتقال حبیبی به زندان قرچک و از نگرانی‌ها به واسطه اعمال فشار بر او برای پذیرش اتهامات بی‌اساس در بازجویی‌ها خبر داده بود. نازی (فاطمه) حبیبی، در تاریخ سوم آذر سال جاری، در یکی از خیابان‌های تهران به دست نیروهای امنیتی بازداشت شد. بر اساس این گزارش، به رغم وعده مسئولان قضایی برای آزادی موقت این گرافیست و بازیگر تئاتر هم‌چنان او در زندان است. حبیبی نیز در این فاصله از دسترسی به وکیل اختیاری محروم بوده و گفته می‌شود که برای اعترافات اجباری تحت فشار است. تا این لحظه از اتهامات مطروحه علیه حبیبی اطلاعی در دست نیست. در روزهای اخیر زندانیان سیاسی زن در نامه‌ای از زندان قرچک به «اهمال‌گری و کوتاهی در رسیدگی به پرونده‌های زندانیان و بلاتکلیفی آنان که بسیاری‌شان دچار بیماری‌اند، اعتراض کرده و شرایط پیش‌آمده در این زندان را نوعی شکنجه در قبال زنان زندانی دانسته بودند.» از آغاز اعتراضات گسترده‌ای که به انقلاب ژینا شهرت یافته است تا به حال هزاران تن از معترضان و صدها فعال مدنی و صنفی، دانشجویی، زنان و کارگری در مناطق مختلف ایران بازداشت شده‌اند.

کارکنان رسمی پالایشگاه نفت آبادان دست به تجمع اعتراضی زدند

بنا بر گزارش اتحادیه آزاد گارگران، امروز شنبه ۱۰ دی‌ماه ۱۴۰۱، کارکنان رسمی شاغل در پالایشگاه نفت آبادان در اعتراض به عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان مجدداً و مطابق فراخوان از پیش اعلام شده مقابل ساختمان مرکزی شرکت پالایش نفت آبادان گرد هم آمدند. اتحادیه آزاد کارگران افزوده است که مطابق فراخوان اعتصاب، قرار است که امروز همزمان با برگزاری تجمعاتی، پرسنل بهره‌برداری هیچگونه درخواست کار تعمیراتی صادر نکنند، همکاران تعمیراتی هیچگونه کار تعمیراتی انجام ندهند، نیروهای ایمنی هیچگونه مجوز پرمیتی صادر نکنند و واحدهای ستادی تنها به اعمالی که مستقیماً به پرسنل مربوط است بپردازند. کارکنان رسمی صنعت نفت خواستار اجرای ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت و پرداخت بک‌پی آن، حذف مالیات زیاد از حقوق‌ها، حذف سقف حقوقی، افزایش حقوق و دستمزد، پرداخت پاداش بازنشستگی، بهبود خدمات رفاهی و وضعیت بهداشت و درمان، ابطال اساسنامه صندوق نفت و رسیدگی به دیگر مطالباتشان هستند

خامنه‌ای: مگر هگل چه داشت که غربی‌ها ترویجش می‌کنند، مصباح یزدی را مثل هگل ترویج کنید

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با خانواده محمد تقی مصباح یزدی، مرتبه علمی و فلسفی این حامی درگذشته حکومتش را بالاتر از فریدریش هگل، فیلسوف برجسته آلمانی دانست و گفت که همه وظیفه دارند مصباح را ترویج و تبلیغ کنند. این دیدار در دومین سال فوت مصباح یزدی انجام شده و با با چند روز تأخیر، وبسایت علی خامنه‌ای آن را منتشر کرده است. خامنه‌ای در بخشی از سخنرانی‌اش گفت: «شما نگاه کنید غربی‌ها در این کارها خوب واردند، خوب بلدند؛ ببینید مثلاً فرض کنید فلان متفکر، حالا مثلاً هگل مگر چند کتاب نوشته؟ افکارش را از داخل این کتاب‌ها استخراج می‌کنند و درمی‌آورند، تخلیص می‌کنند، خلاصه می‌کنند، آن فکر را با بیان‌های مختلف، با زبانهای مختلف، با شیوه‌های مختلف پخش می‌کنند، منتشر می‌کنند. این کار [در مورد مصباح یزدی هم] باید انجام بگیرد.» محمد تقی مصباح یزدی یکی از روحانیون حوزه علمیه قم و از حامیان نظریه ولایت مطلقه فقیه بود. علی خامنه‌ای در دهه ۷۰ شمسی، مصباح یزدی را ذخیره فکری حکومتش دانسته بود. از مصباح یزدی به عنوان یکی از افراد صادرکننده فتوای قتل روشنفکران و محرک گروهی از بسیجی‌ها در قتل پنج شهروندان کرمانی در سال ۱۳۸۱ یاد می‌شود. مصباح یزدی همچنین پدر معنوی گروهی از تندروهای حامی علی خامنه‌ای به نام جبهه پایداری بود. خامنه‌ای در این سخنرانی گفت که او با مصباح یزدی در سال ۱۳۳۶ و در مشهد آشنا شده بود. او همچنین خود را یکی از مستمعین سخنرانی‌های پخش‌شده‌ او در صدا و سیما دانست. «سخنرانی‌های ایشان را یک مدتی که در آن حسینیه سخنرانی داشتند، در عصرهای ماه رمضان تلویزیون پخش می‌کرد؛ من می‌نشستم پای تلویزیون گوش می‌کردم؛ نمی‌دانم کِی بود. حالا من عصری می‌نشستم گوش می‌کردم؛ عصر ماه رمضان بود. به ایشان گفتم؛ گفتم اینها خیلی برجسته است، واقعاً خیلی خوب است؛ آدم می‌نشیند گوش می‌کند، واقعاً استفاده می‌کند.»

تصادف دو اتوبوس در محدوده فرودگاه خمینی: یک کشته و ۴۸ مصدوم

تصادف میان دو دستگاه اتوبوس در محدوده فرودگاه خمینی منجر به مرگ یک تن و مصدومیت ۴۸ تن دیگر شده است. مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر گفته: ‌تصادف میان دو دستگاه اتوبوس در آزادراه تهران-قم، خروجی فرودگاه خمینی در ساعت ٦:٢٨ صبح امروز رخ داده است. در این حادثه تعدادی از مصدومان درون کابین اتوبوس‌ها گرفتار شده بودند. یک تن نیز که دچار آسیب‌دیدگی شدیدتری شده بود، جان خود را از دست داد. رئیس سازمان هلال احمر، شمار مصدومان این حادثه را ۴۸ نفر اعلام کرد که به مراکز درمانی منتقل شده‌اند. ۱۱ نفر از مصدومان هم بدحال هستند. اورژانس کشور نیز از اعزام ۱۲ دستگاه آمبولانس و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل این حادثه خبر داد و اعلام کرد که مصدومان را به بیمارستان منتقل کرده‌اند. یکی از اتوبوس‌ها مربوط به سرویس شهرک صنعتی حسن‌آباد و دیگری مربوط به پرسنل فضای سبز شهر فرودگاهی بوده است.

فرجام‌خواهی سهند نورمحمدزاده در دیوان عالی پذیرفته شد

دیوان عالی کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که فرجام خواهی سهند نور محمدزاده نسبت به رأی صادره دادگاه در دیوان عالی کشور، صائب تشخیص داده شد و رأی فرجام خواسته به تجویز شق ۴ بند ب ماده ۴۶۹ قانون آئین دادرسی نقض و پرونده برای رسیدگی به شعبه هم‌عرض دادگاه انقلاب ارجاع شد. در کیفرخواست صادر شده برای سهند نورمحمدزاده متولد ۱۳۷۵ آمده است که او متهم است به محاربه از طریق تخریب و ایجاد حریق در وسایل عمومی به منظور اخلال در نظم و امنیت کشور و مقابله با حکومت اسلامی، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیر قانونی.

حکومت نظامی در دانشگاه: ورود به دانشگاه صنعتی شریف پس از ۶ عصر مجوز می‌خواهد

هیات‌رئیسه دانشگاه صنعتی‌شریف درباره ساعت ورود و خروج دانشجویان به این دانشگاه، مقررات جدید وضع کرد. بر اساس تصمیم هیات‌رئیسه این مرکز آموزشی، دانشجویان مقطع کارشناسی تا ساعت ۱۸ اجازه ورود به دانشگاه را دارند. ورود به دانشگاه پس از ساعت ۱۸، منوط به صدور مجوز از معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی است. این تصمیم از شنبه ۱۰ دی ماه تا پایان سال جاری یعنی دوشنبه ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ اجرا می‌شود. پیشتر هم محدودیت‌هایی درباره ورود دانشجویان به دانشگاه‌ها اعمال شده بود. از جمله ممنوع‌الورود کردن دانشجویان معترض. براساس تبصره ۲ ماده ۷ آئین‌نامه انضباطی دانشجویان شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس دانشگاه مجاز است تا زمان رسیدگی به پرونده دانشجوی متخلف در کمیته انضباطی از ورود وی به دانشگاه جلوگیری کند.