ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فدراسیون فوتبال آلمان نگران همجنسگراهراسی در استادیوم‌هاست

گروه‌های راست افراطی در ورزشگاه‌های آلمان همیشه حاضرند اما برخی نگرانند که آشکار شدن هویت جنسی هیتسلزپرگر، هموفوبیا (همجنس‌گراهراسی) و شعارهای سکسیستی در فوتبال را تشدید کند.

وولفگانگ نیرزباخ، رئیس فدراسیون فوتبال آلمان می‌گوید، برای هیتسلزپرگر، بازیکن فوتبال همجنسگرا،  "نهایت احترام" را قائل است؛ اما به بازیکنان فعال چنین اقدامی را توصیه نمی‌کند: «فدراسیون هیچوقت آشکارسازی گرایش جنسی را تشویق نکرده است. واکنش طرفداران تیم حریف را نمی‌توان پیش‌بینی کرد.»

موضع مسئولان ورزشی آلمان در برابر آشکارسازی هیتسلزپرگر را می‌توان اینطور تعبیر کرد: کار خوبی بود اما لطفا تقلید نکنید!

مدیران فوتبال آلمان شجاعت اخلاقی هیتسلزپرگر می‌ستایند. اما او از فوتبال کناره‌گیری کرده است. اگر بازیکن مهم و فعالی دست به این کار بزند، چه خواهد شد؟

یوناس گابلر، پژوهشگر حوزه رفتاری هواداران فوتبال از دانشگاه هانوفر می‌گوید: «معنای حرف فدراسیون فوتبال آلمان این است که ما خودمان مشکل هوموفوبیا (همجنس‌گراهراسی) نداریم اما طرفداران تیم‌ها هنوز متمدن نشده‌اند.»

گابلر می‌گوید، ادعای مسئولان فدراسیون و باشگاه‌ها در مورد آماده نبودن طرفداران برای پذیرش حضور بازیکن همجنسگرا با واقعیت مطابقت ندارد. طرفدارانی که علیه نژادپرستی و هوموفوبیا فعالیت می‌کنند مهر "چپ رادیکال" می‌خورند. مثلا در آخن و براونشوایگ این فعالان از طرف باشگاه‌هایشان حمایت نشدند.

واقعیت آن است که نوعی هوموفوبیای پنهان در بسیاری از شوخی‌ها، متلک‌ها و شعارها در ورزشگاه‌های آلمان وجود دارد. مثلا وقتی تیم بروسیا مونشن گلادباخ در اکتبر گذشته مهمان تیم اونیون برلین بود، طرفداران تیم برلین پارچه بزرگی را بالا بردند که رویش نوشته شده بود: "... بروسیا آلت برلین را می‌مکد"

از طرفداران تیم شالکه هم با پلاکارد "فاک یو، گی‌‌‌زنکرشن" استقبال شد. اینجا یک بازی کلامی با اسم شهر تیم شالکه صورت گرفته بود که گل‌‌زنکرشن است.

در واقع نگرانی متصدیان فوتبال آلمان به کرکری‌ها و شعارهای هواداران تیم‌های رقیب در استادیوم‌ها بر می‌گردد که می‌تواند از خشونت کلامی شروع شود و به توهین و زد و خورد و رویدادهای احیانا خونین بیانجامد. آن هم در ورزشگاه‌ها با جمعیتی انبوه و به سختی قابل مهار.

به عبارت دیگر، وقتی هواداران تیم‌های رقیب در شعارهای خود، علیه بازیکنان خارجی‌تبار یا رنگین پوست شعار می‌دهند و کری می‌خوانند، شعارهای هیستریک علیه دگرباشان جنسی در زمین نیز دور از ذهن نخواهد بود.

گابلر می‌گوید، وقتی بحث دست راستی های افراطی، هموفوبیا و "سکسسیم" در ورزشگاه‌های فوتبال به حاشیه رانده می‌شوند و انرژی اصلی روی "مشکل آتش‌بازی" طرفداران گذاشته می‌شود، نتیجه‌ای جز فعال شدن گروه‌های رادیکال نخواهیم داشت.

اما تاتیانا اگلینگ، کارشناس فرهنگی که سال‌هاست در مورد هوموفوبیا در ورزش‌های فراگیر تحقیق می‌کند، با اطمینان می‌گوید که اکثریت طرفداران تیم‌ها در صورت "کامینگ آوت " یک ورزشکار، برخورد مثبتی با او خواهند کرد.

این درحالی است که در سال‌های گذشته طرفداران همجنسگرای بسیاری از تیم‌ها همانند سنت پائولی، شالکه و هرتا برلین کلوپ‌های مخصوص خود تشکیل داده‌اند.

سخنگوی انجمن سراسری فوتبال‌دوستان آلمان نیز می‌گوید، همه‌ گونه تلاشی خواهد شد تا به بازیکنی همجنسگرا توهین نشود.

منبع: تاتس

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.