ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۰ فیلم برتر فیلیپ سیمور هافمن

مرگ ناگهانی فیلیپ سیمور هافمن جامعه سینمایی جهان را متأثر کرده. نگاهی داریم بر ۱۰ فیلم برتر او.

مرگ ناگهانی فیلیپ سیمور هافمن، بازیگر سرشناس آمریکایی جامعه سینمایی جهان را متأثر کرده است. او یکی از باستعدادترین بازیگران نسل خودش بود.

فیلیپ سیمور هافمن، بازیگر سرشناس آمریکایی

تام هنکس در واکنش به درگذشت ناگهانی سیمور هافمن گفته است: «خبر وحشتناکی است برای همه آنهایی که با فیلیپ کار کرده بودند. او یک استعداد درخشان بود.»

تام هنکس و فیلیپ سیمور هافمن در فیلم «جنگ چارلی ویلسون» با هم هم‌بازی بودند.

کوین اسپیسی، بازیگر سرشناس آمریکایی و کارگردان تئاتر هم در صفحه‌اش در توئیتر نوشت: «یک فقدان وصف‌ناشدنی برای سینما و تئاتر و برای همه آنهایی که فیلیپ سیمور هافمن را می‌شناختند.»

عوامل فیلم «بازیگران گرسنگی» هم در بیانیه مشترکی که صادر کرده‌اند، نوشته‌اند: «با کلمات نمی‌توانیم اندوهمان را از فقدان فیلیپ سیمور هافمن بیان کنیم. فیلیپ یک انسان خوب و یک استعداد درخشان بود. قلبمان به درد آمده است از درگذشت او.»

علت درگذشت فیلیپ سیمور هافمن به طور رسمی اعلام نشده است. اما رسانه‌های آمریکایی به گزارش‌های پلیس استناد کرده‌اند و گفته‌اند که او در اثر استفاده از مواد مخدر درگذشته است. ظاهراً هنگام مرگ سرنگی آلوده به مواد مخدر در بازوی او وجود داشته.

این بازیگر سر‌شناس در برخی از گفت‌و‌گو‌هایش اعلام کرده بود که سال‌ها پیش به هروئین معتاد بود. در بهار سال گذشته هم به همین خاطر تحت درمان قرار داشت.

هافمن سه بار نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد: در سال ۲۰۰۷ برای فیلم جنگ چارلی ویلسون، در ۲۰۰۸ برای تردید و در سال ۲۰۱۳ برای بازی در فیلم استاد (مرشد). او در سال ۲۰۰۵ برای فیلم کاپوتی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد.

به مناسبت درگذشت او در چند صفحه پیاپی نگاهی داریم به ۱۰ فیلم برتر این بازیگر سرشناس:

صفحه بعد:

ماگنولیا

فیلیپ سیمور هافمن در سال ۱۹۹۹ در فیلم «ماگنولیا» نقش یک پرستار را بازی کرد. او تلاش می‌کند آخرین آرزوی بیمار محتضرش، ارل پاتریج را برآورده کند. ارل که تولیدکننده تلویزیونی است و اکنون به بیماری لاعلاجی مبتلا شده، آرزو دارد در آخرین روزهای زندگی‌اش پسرش را ببیند.

ماگنولیا سومین تجربه فیلیپ سیمور هافمن با پل توماس آندرسن است.

سیمور هافمن در همه فیلم‌های توماس آندرسن به جز فیلم «خون به پا خواهد شد» بازی کرده است.

شب‌های بوگی

در «شب‌های بوگی» فیلم دیگری از توماس آندرسن، سیمور هافمن به خاطر توانایی‌اش در ایفای نقش‌های نامتعارف، نقش یک صدابردار همجنسگرا سر صحنه یک فیلم پورن را بازی می‌کند. او هنگام فیلمبرداری به ستاره فیلم‌های پورن «دیک دیگلر» (با بازی مارک ولبرگ) دل می‌بازد. اما دیک عشق او را ناکام می‌گذارد.

سیمور هافمن موفق می‌شود نقش یک همجنسگرای عاطفی که هیچکس به او اهمیت نمی‌دهد را به گونه‌ای بازی کند که محبت و همدلی تماشاگر را نسبت به او و مشکلاتش برانگیزاند.

صفحه بعد:

کاپوتی

سیمور هافمن بازیگر پرکاری بود. در سال ۲۰۰۶ اسکار بهترین بازیگر مرد را برای بازی در فیلم «کاپوتی» به دست آورد. او در این فیلم به‌یاد ماندنی نقش ترومن کاپوتی، نویسنده خوشگذران آمریکایی را بازی می‌کند. ترومن کاپوتی یک شخصیت عصیانگر اما در همان حال شکننده و آسیب‌پذیر بود. «صبحانه با تیفانی» مهم‌ترین و خوش‌اقبال‌ترین اثر اوست.

استاد

فیلیپ سیمور هافمن در فیلم «استاد» یکی دیگر از ساخته‌های توماس آندرسن در مقابل خواکین فینیکس قرار می‌گیرد. فینیکس نقش یک مرد خشمگین، بی‌هدف، دائم‌الخمر و عصیان‌زده را ایفا می‌کند و هافمن در نقش لنکستر ظاهر می‌شود که شباهت‌هایی با ال. ران هابارد، بنیانگذار ساینتولوژی دارد.

مشروب – مستی عشق

در فیلم «مشروب – مستی عشق»، یکی دیگر از فیلم‌های توماس آندرسن، هافمن نقش یک ‌فروشنده را ایفا می‌کند. این صحنه نشان می‌دهد که او توانایی ایفای نقش یک مرد عصبی و پرخاشجو را هم دارد.

جنگ چارلی ویلسن

در فیلم «جنگ چارلی ویلسن» هافمن در سال ۲۰۰۷ در کنار تام هنکس و جولیا رابرتز بازی می‌کند. این تریلر نه چندان مهم عمیقاً مدیون بازی هافمن است. او با گفته‌های کنایه‌آمیز و طنزآمیزش در نقش یک مأمور سازمان سیا ظاهر می‌شود که علاقه و انگیزه‌اش را به کارش از دست داده است.

صفحه بعد:

خوشبختی

در فیلم «خوشبختی» (۱۹۹۸) ساخته تد سولوندز، هافمن در نقش یک منحرف جنسی خجالتی ظاهر می‌شود. از نقش‌های به یادماندنی او.

بالاتر از خطر

فیلیپ سیمور هافمن می‌توانست در فیلم‌های «بلاک‌باستر» هم بدرخشد. در سومین قسمت از مجموعه «بالاتر از خطر» نقش مقابل تام کروز را با موفقیت بازی کرد.

لبوفسکی بزرگ


یکی از توانایی‌های فیلیپ سیمور هافمن این بود که می‌توانست نقش‌های مکمل را چنان ایفا کند که نقش اصلی را هم حتی تحت تأثیر قرار دهد. در «لبوفسکی بزرگ»، ساخته برادران کوئن او نقش پیشخدمتی به نام براندت را بازی می‌کند.

دان ماهونی

در این فیلم که محصول کانادا و بریتانیاست، و در سال ۲۰۰۳ به نمایش درآمده، فیلیپ سیمور هافمن نقش یک مرد معتاد را بازی می‌کند. دان که یک کارمند عالیرتبه بانک است، زندگی کسالت‌آوری دارد. او به قمار پناه می‌آورد و از موقعیتش در بانک سوءاستفاده می‌کند و با وجود آنکه از عذاب وجدان رنج می‌برد، با پول بانک در قمارخانه‌های لاس‌وگاس و آتلانتیک‌سیتی قمارهای کلان می‌کند. زندگی روزانه‌اش به‌زودی مختل می‌شود. قمارخانه تنها جایی است که او احساس آرامش می‌کند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محسن

    خدا رحمتش کنه بازی تو فیلم مرشد هیچوقت یادم نمیره.