ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انقلاب بهمن از دید نسل جوان (۱)

به عنوان فردی از نسل جوان، آیا تا به حال از مادر و پدر خود پرسیده اید که چرا انقلاب کردند؟ پاسخ آنها و برداشت شما چه بود؟

به عنوان فردی از نسل جوان، آیا تا به حال از مادر و پدر خود پرسیده اید که چرا انقلاب کردند؟ پاسخ آنها و برداشت شما چه بود؟

انقلاب بهمن چه تأثیری بر ذهن نسلی گذاشته که از سال ۵۷ به بعد، به دنیا آمده اند؟ نسل بعد از این انقلاب، آن را چگونه می‌بیند؟

نسل پس از انقلاب ۵۷، نسبت به نسل قبل از خود، زیست جهان کاملا متفاوتی داشت. به روی کار آمدن یک رژیم اسلامی، قتل عام بخش عظیمی از انقلابیون، حجاب اجباری، اسلامیزه شدن جامعه، جنگ ایران و عراق و سال‌های تاریک پس از جنگ و... تأثیر چشمگیری در شکل گیری هویت این نسل داشته‌اند.

برخی معتقدند این نسل، نسل سوخته است. آیا به نظر شما این نسل، نسلی سوخته است؟ آیا می‌توان با استفاده ازعبارت "نسل سوخته" این نسل را توصیف کرد؟

زمانه این پرسش‌ها را با چند نفر از این نسل مطرح کرده است. با زمانه باشید.

ادامه دارد

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • انقلاب بهمن از دید نسل جوان (۲)

    […] لینک بخش اول انقلاب و نسل جوان […]

  • hamid

    احمد توکلی٬ نماینده مجلس که پرونده‌ی زمین‌خواری وی در قوه قضاییه رژیم مطرح است براساس همان ضرب‌المثل معروف «آی دزد، آی دزد» گفت که فساد در ایران بیداد می‌کند. توکلی افزود: جمهوری اسلامی در مبارزه با فساد موفق نبوده است. وی همچنین با انتقاد از وکیل‌الدوله‌ها گفته است نماینده‌ای که از وزیر رشوه می‌خواهد تا نامه استیضاح وی را امضا نکند٬ نمی‌تواند به نفع مردم تصمیم‌گیری کند. احمد توکلی در این خصوص گفت: «وقتی دو نماینده پیش وزیر می‌روند و به او می‌گویند ما استیضاح شما را امضا کرده‌ایم چه چیزی به ما می‌دهی، آیا این نماینده می‌تواند به نفع مردم تصمیم گیری کند؟» این نماینده مجلس در بخشی دیگری از سخنان خود به فساد حاکم بر ادارات کشور و رانت اداری پرداخته و گفته استفاده از نزدیکان و اقوام برای شرکت‌های بزرگ و واگذاری پست‌های مهم به جوانان نابلد موجب می‌شود چرخ جامعه نچرخد. توکلی افزوده است: «جوان بیست چند و ساله که زبان بلد نیست و بدون داشتن تجربه و به خاطر این‌که خواهر‌زاده فلان مسئول بانکی است، مسئول صندوق جدید التأسیس ایران و ونزوئلا در کاراکاس می‌شود. نتیجه آن می‌شود که صندوق تشکیل نمی‌شود و سفیر ایران در ونزوئلا تهدید می‌کند که اگر این جوان برنگردد آبروی شما را می‌برم.» نماینده تهران در مجلس در بخش دیگری از اظهاراتش٬ از این که دولت به تازگی به یکی از تاجران برای یک کالای اساسی «امتیازی» داده‌ هم انتقاد کرد گفت: «یکی از مسئولان دولتی با رییس دفتر رئیس جمهور با این تاجر که فرد خوشنامی نیست جلسه خصوصی گذاشتند.» توکلی اظهار کرده در رابطه با این موضوع به حسن روحانی و وزیر مربوطه نامه نوشته اما نه تنها جوابی داده نشد بلکه به آن فرد امتیاز بزرگ‌تری نیز داده شد.