ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هویت نامعلوم سازنده فیلم «من روحانی هستم»

حسن روحانی در واکنش به فیلم «من روحانی هستم»، از سازندگان این فیلم خواسته بود «با شناسنامه حرف بزنند». اکنون روزنامه شرق ادعا کرده هویت سازنده این مستند نامعلوم است.

پس از آنکه حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، در واکنش به فیلم «من روحانی هستم»، از سازندگان این فیلم خواست «با شناسنامه حرف بزنند»، روزنامه «شرق» در گزارشی که روز یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه، در شماره ۲۰۰۷‌ خود منتشر کرد، ادعا کرده که هویت سازنده مستند جنجال‌برانگیز «من روحانی هستم» نامعلوم است.

تنها نشانی که از شخصی به نام معصومه نبوی وجود دارد: فیسبوک

در شناسنامه سی‌دی‌های مستند «من روحانی هستم» و در تیتراژ این فیلم از «معصومه نبوی» به عنوان کارگردان نام برده شده است. خبرگزاری «مهر» هم در ۷ اردیبهشت ماه گفت‌و‌گویی با شخصی به نام معصومه نبوی انجام داده است.

اکنون روزنامه شرق در گزارش‌اش پیرامون هویت سازنده این فیلم می‌گوید ظاهراً چنین شخصی وجود ندارد یا اگر هم وجود دارد، در دسترس نیست و به عنوان مستندساز نیز هیچ سابقه‌ای از او در وزارت ارشاد یافت نمی‌شود.

از گروه شفق تا وزارت ارشاد

مستند «من روحانی هستم» به طور رایگان توزیع می‌شود

مستند «من روحانی هستم» را گروه چندرسانه‌ای «شفق»، از زیرمجموعه‌های سپاه پاسداران تهیه کرده و «سفیر فیلم» از شرکت‌های وابسته به «مجتمع رسانه‌ای اطلس» آن را به شکل سی‌دی‌هایی در تهران و شهرستان‌ها به قیمت ۳۰۰۰ تومان توزیع کرده است.

به گزارش روزنامه شرق در گروه چند رسانه‌ای شفق واقع در خیابان انقلاب، خیابان حافظ، کوچه البرز، شماره ۱۰، طبقه همکف، مسئولان نتوانستند اطلاعاتی درباره شخصی به نام معصومه نبوی ارائه دهند.

خبرگزاری مهر هم تلویحاً به خبرنگار شرق گفته که متن مصاحبه منتشر شده در هفتم اردیبهشت ماه، به شکل از پیش‌آماده ‌شده‌ای در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته است. به این ترتیب این خبرگزاری هم از هویت شخصی به نام معصومه نبوی اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم سابقه‌ای از معصومه نبوی موجود نیست. همچنین بر اساس گزارش روزنامه شرق، شخصی به نام معصومه نبوی از اعضای انجمن مستندسازان کشور نیز نیست. مرکز گسترش سینمای تجربی و مستند هم با چنین شخصی آشنایی ندارد و از هویت او تاکنون بی‌اطلاع بوده است.

سخن گفتن با شناسنامه و همایش «دلواپسیم»

معصومه نبوی اما در شبکه «فیسبوک» صفحه‌ای دارد. در این صفحه تصویری از او موجود نیست و فقط چند ویدیو از محصولات تبلیغی گروه چندرسانه‌ای شفق عرضه شده است. این محصولات عمدتاً از سیاست دولت روحانی در مدیریت برنامه هسته‌ای ایران انتقاد می‌کنند و همچنین فرازهایی از سخنان آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در ضدیت با ایالت متحده آمریکا را روی تصاویری از زمان جنگ ایران و عراق عرضه کرده‌اند.

همایش «دلواپسیم»

مستند «من روحانی هستم» فرازهایی از زندگی حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران و نقش او در برخی رویدادهای تاریخی پس از انقلاب را بیان می‌کند، با این هدف که بگوید حسن روحانی یک شخصیت سازشکار است و شایستگی مدیریت برنامه هسته‌ای ایران را ندارد. این مستند در روزهای گذشته بازتاب گسترده‌ای یافت.

رئیس جمهوری ایران، سه‌شنبه ۹ اردیبهشت‌ در مراسم گشایش نمایشگاه کتاب تهران بدون آنکه از این مستند نام ببرد گفت: «ما از همه می‌خواهیم با شناسنامه حرف بزنند و بگویند وابسته به کدام جناح هستند؛ با نام جناح خود سخن بگویند نه با نام ملت ایران.»

در این میان، در اعتراض به توافق ژنو، روز گذشته همایشی هم در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان در محل سفارت سابق آمریکا در تهران برگزار شد. در این همایش سی دی «من روحانی هستم» به طور رایگان بین شرکت‌کنندگان توزیع شده است.

خبرگزاری نسیم که گفته می‌شود از زیرمجموعه‌های رسانه‌ای سپاه پاسداران است، خبر داده که به زودی بخش دوم و سوم مستند «من روحانی هستم» برای توزیع در کشور آماده می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • تهیه‌کنندگان مستند ضد روحانی: «با شناسنامه حرف می‌زنیم» | خبرگزاری موج سبز

    […] از سخنرانی رئیس جمهوری، روزنامه شرق هم در گزارشی که در شماره ۲۰۰۷‌ این روزنامه…، اعلام کرد که شخصی به نام «معصومه نبوی» به عنوان […]

  • neda

    گزارش جهان، ندای انقلاب نوشت: آقای هاشمی رفسنجانی اخیرا در جلسه ای با برخی مسؤولان ارشد دولت به شدت از هجمه رسانه های {زنجیره ای} اصلاح طلب و حامی دولت درباره مستند "من روحانی هستم" ابراز گلایه کرده و گفته است که با حمله به این مستند، خاطرات من نیز بی اعتبار می شود.! در بخش هایی از مستند "من روحانی هستم" با استناد به کتاب خاطرات آقای هاشمی در سال ۶۵ با نام "اوج دفاع" به مذاکرات مخفی اطرفیان وی از جمله دکتر روحانی با "مک فارلین" اشاره شده است.

  • farid

    تمام فیلم بر اساس مستندات ساخته شده.  کسانیکه ازین فیلم ناراحتند علتش چیست ؟  مهم نیست کی ساخته و یا با چه هدفی ؟

  • ایراندوست

    دولت روحانی، دولت تضویر و ریاست. دولتی که سعی میکنه با بازی با کلمات مردم و افکار بین الملل را فریب دهد. حتی مخالفتهای اصول گرایان (بی اصول) و اصلاح طلبان (خائن) سوری بوده و آنان در نهایت برای یک هدف مشترک وارد این نمایش شده اند "بقای رژیم" به هر قیمتی! اگر روحانی معتقد به حکومت مردم است، فقط کافیست یک روز برای تمامی اقشار مجوز یک راهپیمایی صادر کنند تا ببیند که اکثریت مردم خواهان این رژیم (ضد مردمی) به هر شکل و ترکیبی نیستند. به امید آزادی ایران از دست این مزدوران چپاولگر.

  • بهنام

    گرگها به جان هم افتاده اند و برای غارت و چپاول هر چه بیشتر و سهم خواهی بیشتر در حال رو کردن دست همدیگر هستند و در این میان البته ملت مظلوم ایران جائی ندارند و فقط میتوانند نظاره گر باشند و از اینکه این خائنین اینگونه همدیگر را رسوا میکنند لذت ببرند .

  • samandoon

    در این فیلم نشان داده شده که سند گزارش ساواک در سال 1336 از او با عنوان “دکتر حسن روحانی” نام برده شده در حالیکه بنا بر ادعای خودش مدرک دکترای وی در سال 1370 اخذ شده. یکی این وسط بدجوری دروغ می گه روحانی باید یکبار برای همیشه این موضوع رو روشن کنه