ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش به مستند «من روحانی هستم» ادامه دارد

دادستانی کل کشور برای سازندگان مستند «من روحانی هستم» پرونده تشکیل داده و عده‌ای از فیلمسازان «ارزشی» ادعا کرده‌اند پیرامون آن‌ها فضای امنیتی به وجود آمده است.

واکنش‌ها به مستند «من روحانی هستم» همچنان ادامه دارد. از یک سو دولت ادعا می‌کند که قصد ندارد از سازندگان این مستند شکایت کند، از سوی دیگر دادستانی کل کشور پرونده‌ای برای سازندگان این مستند تشکیل داده است. همزمان ۴۴ فیلمساز «ارزشی» ادعا کرده‌اند که پیرامون فیلمسازانی که مستندهای تاریخی می‌سازند یک فضای امنیتی به وجود آمده است.

مستند «من روحانی هستم» از محصولات گروه چندرسانه‌ای شفق، از زیرمجموعه‌های سپاه پاسداران

ورود دادستان به پرونده مستند «من روحانی هستم»

الهام امین‌زاده، معاون حقوقی رئیس جمهوری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «نسیم» اعلام کرد که دولت قصد ندارد از سازندگان مستند «من روحانی هستم» شکایت کند، با این‌حال، به گفته امین‌زاده، دادستانی کل کشور پرونده‌ای برای سازندگان این مستند تشکیل داده است.

الهام امین‌زاده، معاون حقوقی رییس جمهور

دولت ادعا می‌کند که حسن روحانی در ماجرای مک‌فارلین حضور نداشته است.

مستند «من روحانی هستم»، از محصولات گروه چندرسانه‌ای شفق ۲ اسفند ماه ۹۲ به شکل سی‌دی‌هایی با بهای سه هزار تومان در کشور توزیع شد.

سازندگان این مستند ادعا کرده‌اند که حسن روحانی در خرداد ماه ۶۵ به نمایندگی از سوی هاشمی رفسنجانی با رابرت مک‌فارلین مذاکره کرده است. آنها همچنین به عضویت حسن روحانی در «مجمع عقلا» و در «جمع ۹۹ نفر» اشاره کرده‌اند با این هدف که از او چهره‌ای سازشکار به دست دهند و بگویند که او صلاحیت مدیریت برنامه هسته‌ای ایران را ندارد.

اکنون در ادامه واکنش‌ها به مستند «من روحانی هستم» الهام امین‌زاده، معاون حقوقی رئیس جمهوری به خبرگزاری «نسیم» گفته است «به دلیل ابهامات موجود در این مستند، معاونت حقوقی ریاست جمهوری از هفته گذشته «مرتب با دادستان در حال تماس تلفنی است» و با آنها همکاری می‌کند.

ابهام در نقش روحانی در ماجرای «ایران‌کنترا»

مستند «من روحانی هستم» به طور رایگان توزیع می‌شود

مسعود رضایی، قائم‌مقام دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «نسیم» به نقش حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در ماجرای مک‌فارلین اشاره کرده و گفته است: «روحانی به عنوان فرد نزدیک به هاشمی از لحاظ سیاسی و نظامی دست راست او محسوب می‌شد و در ماجرای مک‌فارلین نیز حضور داشته.»

در این میان ۴۳ نفر از فیلمسازان و مستندسازان وابسته به زیرمجموعه‌های رسانه‌ای سپاه پاسداران بیانیه‌ای صادر کرده‌اند. آنها ادعا کرده‌اند که دولت حسن روحانی قصد دارد برای مستندسازانی که به موضوعات تاریخی علاقه دارند، فضای امنیتی و نظامی به وجود بیاورد. آنها وعده داده‌اند که به زودی حقایق تازه‌تری از رویدادهای انقلاب را افشاء می‌کنند.

در همایش «دلواپسیم» که ۱۳ اردیبهشت در اعتراض به توافق ژنو در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان در محل سفارت سابق آمریکا در تهران برگزار شد، سی دی «من روحانی هستم» به طور رایگان بین شرکت‌کنندگان توزیع شده است.

خبرگزاری نسیم که گفته می‌شود از زیرمجموعه‌های رسانه‌ای سپاه پاسداران است، خبر داده که به زودی بخش دوم و سوم مستند «من روحانی هستم» برای توزیع در کشور آماده می‌شود.

پس از آنکه رئیس جمهوری ایران در واکنش به فیلم «من روحانی هستم»، از سازندگان این فیلم خواست «با شناسنامه حرف بزنند»، روزنامه «شرق» در گزارشی که روز یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه، در شماره ۲۰۰۷‌ خود منتشر کرد، ادعا کرده که هویت سازنده مستند جنجال‌برانگیز «من روحانی هستم» نامعلوم است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • neda

    پس از ارتحال امام و انتخاب خامنه‌ای به عنوان رهبر ،‌ حسن روحانی با حکم ایشان به نمایندگی رهبری در شورای‌عالی امنیت ملی برگزیده می‌شود. هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور وقت نیز وی را به عنوان دبیر شورای‌عالی امنیت ملی انتخاب می‌کند. در دوران تصدی حسن روحانی، شورای‌عالی امنیت ملی با چالش‌های مهم داخلی و خارجی روبه‌رو می‌شود و تصمیمات سرنوشت‌سازی هم می‌گیرد؛ از حصر مرحوم منتظری گرفته تا ماجرای فتنه ۱۸ تیر ۷۸.! فتنه ۷۸ با برنامه‌ریزی قبلی و در پوشش اعتراضات دانشجویی کلید می‌خورد و آشوب و اغتشاش بخش‌هایی از مرکز تهران را دربر می‌گیرد. روحانی آن‌زمان در فرانسه به سر می‌برد. وی به‌محض بازگشت به ایران و مطلع شدن از اوضاع، با مسئولیت خود به بسیج دستور می‌دهد که وارد میدان مبارزه با فتنه ۷۸ شود، اینجاست که آتش فتنه ۷۸ خاموشی می‌گیرد.!! ۲۳ تیرماه سال ۷۸ راهپیمایی عظیم مردمی در محکومیت فتنه ۷۸ به وقوع می‌پیوندد. روحانی سخنران ویژه این راهپیمایی است؛ سخنرانی مهمی که به‌دلایل نامعلومی از آرشیوهای رسمی حذف شده است. روحانی در این سخنرانی، مطالب مهمی علیه اغتشاش‌گران و عاملان اصلی و پشت‌پرده فتنه ۷۸ بیان می‌کند و از بازداشت این عناصر خبر می‌دهد!

  • neda

    مستند اینجا فلاش‌بک می‌خورد و به گذشته تاریخ سفر می‌کند؛ به هشتم آبان سال ۱۳۵۶؛ به مسجد ارک تهران؛ به مجلس گرامی‌داشت شهادت "حاج‌آقا مصطفی" پسر بزرگ امام خمینی و سخنرانی حسن روحانی؛ که در آن رهبر انقلاب را "ابراهیمِ زمان" می‌خواند و از خمینی به‌عنوان "امام خمینی" یاد می‌کند.! می‌گویند این اولین باری بوده که عنوان "امام" برای به کار برده شده و از آن روز به بعد این عنوان معروف و مشهور شد.!

  • mehran

    تمام فیلم بر اساس مستندات ساخته شده. کسانیکه ازین فیلم ناراحتند علتش چیست ؟ مهم نیست کی ساخته و یا با چه هدفی ؟ گزارش جهان، ندای انقلاب نوشت: آقای هاشمی رفسنجانی اخیرا در جلسه ای با برخی مسؤولان ارشد دولت به شدت از هجمه رسانه های {زنجیره ای} اصلاح طلب و حامی دولت درباره مستند "من روحانی هستم" ابراز گلایه کرده و گفته است که با حمله به این مستند، خاطرات من نیز بی اعتبار می شود. در بخش هایی از مستند "من روحانی هستم" با استناد به کتاب خاطرات آقای هاشمی در سال ۶۵ با نام "اوج دفاع" به مذاکرات مخفی اطرفیان وی از جمله دکتر روحانی با "مک فارلین" اشاره شده است!