ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۲۳ هکتار از منابع طبیعی در سمنان از «متصرفان» باز پس گرفته شد

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اعلام کرد یگان حفاظت این استان توانسته است ده‌ها هکتار از زمین‌هایی طبیعی این استان را از متصرفان پس بگیرد.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان سمنان اعلام کرد یگان حفاظت این استان توانسته است ده‌ها هکتار از زمین‌هایی طبیعی این استان را از متصرفان پس بگیرد.

به گفته حسن میرعماد، مدیرکل این اداره، پرونده‌های مربوط به تخریب و تصرف اراضی ملی در پاسگاه های ویژه منابع طبیعی مستقر در ادارات منابع طبیعی وآبخیزداری تابعه استان تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال می شوند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، او تخریب و تصرف را یکی از مشکلات و تهدیدات منابع طبیعی استان برشمرد و گفت: «افزایش قیمت زمین یکی از عمده ترین عوامل تخریب و تصرف توسط برخی از افراد سود جو طی سنوات اخیر در عرصه های منابع طبیعی استان بوده است».

به گفته میرعماد، تا پایان سال گذشته ۹۴ فقره پرونده به مساحت ۲۶۱ هکتار خلع ید و ۱۸۶ فقره پرونده به وسعت ۴۳۴ هکتار تصرفات عدوانی نیز توسط مامورین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان رفع تصرف شده است.

تصرف و ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی منابع طبیعی و پارک‌های ملی یکی از خطراتی است که همواره این زمین‌ها را تهدید می‌کند.

پیش‌تر، مدیر پارک ملی خجیر در استان تهران نیز خبر از تخریب ۱۸ هزار متر مربع ساخت و ساز غیر مجاز توسط متصرفان در این پارک داده بود.

در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ نیز دستور توقف احداث هتل بزرگ «آریانا» در حریم رودخانه جاجرود در استان تهران صادر شد.

این هتل ۵ ستاره در ابتدای مسیر تهران به فشم در منطقه زردبند به فاصله چند متری رودخانه در حال احداث بود. پیگیری‌ها و شکایت‌ها سازمان حفاظت محیط زیست توانست این پروژه را متوقف کند.

همچنین زمین‌های منطقه حفاظت شده «دلون» در استان کهگیلویه و بویر‌احمد نیز مورد دست‌اندازی برخی نهادها و شرکت‌هایی قرار گرفته که قصد ایجاد تاسیسات «غیرقانونی» در این منطقه را دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.