ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

با ورود نیروهای دولت مرکزی عراق محاصره «آمرلی» شکسته شد

به گفته منابع عراقی محاصره شهر ترکمن‌نشین «آمرلی» در استان کرکوک عراق شکسته شد. این شهر بيش از هفتاد روز بود که در محاصره نيروهای «دولت اسلامی» قرار داشت.

به گفته منابع عراقی محاصره شهر ترکمن‌نشین «آمرلی» در استان کرکوک عراق شکسته شد. آمرلی بيش از هفتاد روز بود که در محاصره نيروهای «دولت اسلامی» قرار داشت.

ترکمن‌های آمرلی بیش از دو ماه در محاصره نیروهای داعش بودند اما با وجود کمبود امکانات مقاومت کرده‌ بودند

حملات اخیر برای پایان دادن به محاصره آمرلی با حمایت هواپیماهای جنگنده آمریکایی صورت گرفته بود.

یک منبع امنیتی در عراق با اعلام این خبر افزود که نیروهای ی پيشمرگه کرد، شبه‌نظاميان شيعه و ارتش عراق که در این عملیات علیه دولت اسلامی(داعش) شرکت داشته‌اند، مورد استقبال مردم این شهر شیعه نشین قرار گرفته‌اند.

گفته می شود بیش از ۲۰ هزار نفر از ساکنان آمرلی، طی اين مدت با کمبود غذا و دارو در محاصره بوده‌اند.

پيشتر سازمان ملل متحد نسبت به وقوع يک فاجعه انسانی در اين منطقه هشدار داده بود و آيدين سليم معروف و سالار محمود، نمايندگان پارلمان کردستان عراق نيز در گفت‌وگو با «زمانه» از احتمال تکرار فاجعه شنگال در منطقه ترکمن‌نشين و شيعی آمرلی ابراز نگرانی کرده‌ بودند.

حصر آمرلی

به گزارش خبرگزاری «آسوشيتدپرس»، حملات آمريکا در نزديکی آمرلی برای حمايت از عمليات مشترک و گسترده نيروهای پيشمرگه کرد، شبه‌نظاميان شيعه و ارتش عراق برای شکستن حصر اين شهر ترکمن‌نشين بود. جان کيربی، سخنگوی وزارت دفاع ايالات متحده، روز يکشنبه ۳۱ اوت در پیوند با اين حملات گفت که باراک اوباما، رئيس‌جمهوری آمريکا، برای جلوگيری از يورش نيروهای «دولت اسلامی» به شهر و برقراری امکان کمک‌رسانی هوايی با عمليات نظامی «محدود» موافقت کرد.

به گزارش شبکه خبری «الجزيره»، مقامات رسمی روز شنبه اطلاع داده‌ بودند که هواپيماهای آمريکايی، بريتانيايی، فرانسوی و استراليايی برای محاصره‌شدگان آمرلی از طريق هوايی بسته‌های کمکی پرتاب کرده‌اند.

بنابر این گزارش نيروهای شبه‌نظامی شيعه نیز با هليکوپتر خود را به شهر آمرلی رسانده‌ بودند و در کنار مردم اين شهر عليه نيروهای دولت اسلامی جنگیده‌اند. این در حالی بود که بيرون از شهر، ستون‌های نظامی پيشمرگه، ارتش عراق و شبه‌نظاميان شيعه در حال پیشروی به سمت صفوف نیروهای داعش بوده‌اند.

 حملات هوايی آمريکا برای پایان محاصره «آمرلی»

دیروز آمريکا مواضع گروه دولت اسلامی (داعش سابق) را در اطراف شهر شيعه‎نشين آمرلی و سد موصل، هدف حملات هوايی خود قرار داده بود.

ستاد فرماندهی مرکزی آمريکا در اطلاعيه‌ای اعلام کرد که ارتش اين کشور، مواضع داعش را در نزديکی اربيل و سد موصل هدف قرار داده

به گزارش خبرگزاری «رويترز»، ستاد فرماندهی مرکزی آمريکا (سنت‌کام) در اطلاعيه‌ای اعلام کرد که ارتش اين کشور روز شنبه ۳۰ اوت، مواضع داعش را که اکنون خود را «دولت اسلامی» می‌خواند، در نزديکی اربيل، پايتخت اقليم آزاد کردستان و نيز سد موصل، هدف قرار داده است.

در اين اطلاعيه آمده است که جنگنده‌ها و هواپيماهای بدون سرنشين (پهپادها) به کار گرفته شده در اين حمله‌های هوايی، همگی سالم از مناطق جنگی خارج شده‌اند.

سد موصل

به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، حملات نزديک موصل با ترکيبی از جت‌های جنگنده و پهپاد صورت گرفته است.

بر اساس اطلاعيه ستاد فرماندهی مرکزی آمريکا، در اين حملات يک خودروی نظامی دولت اسلامی، شماری سلاح‌، سنگرهای نظامی و يک ساختمان متعلق به گروه داعش در نزديکی سد موصل منهدم شده است.

سد موصل بزرگترين سد عراق است که بيش از يک ماه در کنترل کامل پيکارجويان دولت اسلامی قرار داشت. حملات نيروهای پيشمرگه و ارتش عراق تحت حمايت حملات هوايی آمريکا برای بازپس‌گيری اين سد از دو هفته پيش آغاز شد و طی اين مدت، بارها هر يک از طرفين مدعی شده‌اند که کنترل سد را در اختيار گرفته‌اند.

همچنين اطلاعيه ستاد فرماندهی مرکزی آمريکا می‌افزايد که تا کنون مجموعاً ۱۱۵ حمله هوايی از سوی ارتش آمريکا در سرتاسر عراق انجام شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.