ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۹۵۰۰ قلم تجهیزات نظامی آلمان به اربیل فرستاده شد

اولین محموله تجهیزات نظامی آلمانی به کردستان عراق پس از بازرسی و صدور مجوز در فرودگاه بغداد، صبح جمعه ۵ سپتامبر وارد اربیل شد.

اولین محموله تجهیزات نظامی آلمانی به کردستان عراق پس از بازرسی و صدور مجوز در فرودگاه بغداد، صبح جمعه ۵ سپتامبر به اربیل رسید.

بارگیری تجهیزات آلمانی در فرودگاه لایپزیگ-هاله به کمک شرکت ترابری روسی ولگا-دنیپر

سخنگوی ارتش آلمان از ارسال حدود ۹۵۰۰ قلم تجهیزات نظامی «غیرمرگبار» به اقلیم کردستان خبر داد. این تجهیزات به کمک هواپیمای روسی آنتونف به اربیل رسیده‌اند و از جمله حاوی جلیقه‌های ضد گلوله، کلاه‌خود، دستگاه‌های خنثی کننده بمب و دستگاه‌های مین‌یاب هستند.

بارگیری این محموله در بامداد جمعه ۵ سپتامبر در فرودگاه لایپزیک انجام شده و تجهیزات یاد شده پس از فرود در بغداد به اربیل رسیده‌اند.

به دلیل شکاف سیاسی و اختلافات جناحی میان کردها، سنی‌ها و شیعیان در تشکیل دولت جدید، لازم بوده که محموله از سوی نمایندگان دولتی بازرسی و تایید شود.

از نگاه ناظران، این کوششی است از سوی سیاستمداران عرب عراقی تا در بحران ناشی از حضور داعش، جلوی هر گونه شائبه در سیاست خارجی مستقل کردستان را بگیرند.

ارتش عراق از دولت‌های خارجی خواسته که از ارسال هماهنگ نشده و بدون مجوز تجهیزات و تسلیحات به اقلیم کردستان خودداری کنند

ارسال کمک‌های انساندوستانه آلمان به آوارگان شمال عراق، از ماه اوت شروع شده‌اند و به خلاف تجهیزات نظامی، مستقیما به اربیل رسیده‌اند.

پیش از ارسال این تجهیزات، شش کادر ارتش آلمان به اربیل فرستاده شده بودند تا جابه‌جایی و توزیع آنها را هماهنگ سازند. زمان ارسال تسلیحات آلمانی به کردستان عراق هنوز نامعلوم است اما گفته می‌شود این سلاح‌ها در ماه سپتامبر به اربیل خواهند رسید.

دولت آلمان روز یکشنبه ۳۱ اوت در نشستی ویژه، در مورد حمایت تسلیحاتی از کردهای عراقی برای مقابله با «داعش» تصمیم گرفت. یک روز پس از آن نیز، مجلس فدرال به این تصمیم رای مثبت داد. این در حالی است که طبق قوانین این کشور، ارسال سلاح به نقاط بحرانی ممنوع است.

۳۰ موشک ضد تانک میلان، هزاران ژ-۳ و ژ-۳۶، چندین خودروی زرهی و صحرانورد در فهرست کمک‌های تسلیحاتی آلمان به کردستان عراق به چشم می‌خورند. سلاح‌ها عمدتا قدیمی‌ و نیمه سبک هستند. سنگین‌ترین سلاح، موشک ضد تانک «میلان» است که می‌تواند تانک‌های داعش را از فاصله دو کیلومتری هدف بگیرد.

تانک‌ها و خودروهای زرهی داعش در جریان تصرف پادگان‌های ارتش عراق به دست شبه‌نظامیان «دولت اسلامی» افتاده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.