ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شیوع ابولا؛ حصر خانگی شش میلیون نفر در سیرالئون

«ابولا» در سیرالئون هردم شیوع بیشتری پیدا می‌کند. دولت اعلام کرده است که به مدت سه روز کل ساکنان این کشور حق ندارند خانه‌هایشان را ترک کنند.

«ابولا» در سیرالئون هردم شیوع بیشتری پیدا می‌کند. به همین دلیل دولت سیرالئون اعلام کرده که از جمعه، ۲۸ شهریور/۱۹ سپتامبر به مدت سه روز کل ساکنان این کشور حق ندارند خانه‌هایشان را ترک کنند. سیرالئون، در غرب آفریقا شش میلیون نفر جمعیت دارد.

شیوع ابولا؛ حصر خانگی شش میلیون نفر در سیرالئون

در تاریخ شیوع اپیدمی‌ها در جهان، این نخستین بار است که برای مهار یک اپیدمی دولت یک کشور شهروندانش را مجبور می‌کند به حصر خانگی تن دهند. دولت سیرالئون قصد دارد تا روز یکشنبه، ۳۰ شهریور/ ۲۱ سپتامبر به در خانه‌های ساکنان این کشور برود و مبتلایان به ویروس ابولا را شناسایی کند. افرادی که به ابولا مبتلا هستند و شناسایی می‌شوند، در مدارس سیرالئون بستری خواهند شد. کار‌شناسان برآورد کرده‌اند که ۲۰ درصد مبتلایان به ابولا تا پایان حصر خانگی در روز یکشنبه شناسایی شوند.

بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل گفته است اینک وقت مقابله جهانی با ابولاست. قرار است موضوع ابولا در مجمع عمومی سازمان ملل به بحث گذاشته شود. این مجمع از هفته آینده با حضور روسای دولتی ۱۹۳ عضو سازمان ملل آعاز به کار می‌کند. شورای امنیت، پنجشنبه ۱۸ سپتامبر جلسه‌ای اضطراری برای بررسی ابعاد ابولا و کمک‌های مقدور برگزار می‌کند. پیش‌نویس قطعنامه‌ای از سوی آمریکا به این شورا ارائه شده که جامعه جهانی را به ایجاد بیمارستان‌های صحرایی و ارسال کمک‌های ضروری به غرب آفریقا فرامی‌خواند.

پزشکان بدون مرز می‌گویند دولت سیرالئون حتی اگر موفق شود همه مبتلایان به ابولا را در مدت سه روز شناسایی کند، از عهده بستری کردن و قرنطینه آنان برنمی‌آید. ژان اروه برادول، یکی از پزشکان بدون مرز می‌گوید: «از این گذشته بعید است که دولت موفق شود در مدت سه روز همه مبتلایان به ابولا را شناسایی کند.»

در این میان سازمان جهانی کمک به گرسنگان نیز اعلام کرده است که قحطی و کمبود مواد غذایی ساکنان سیرالئون را تهدید می‌کند. ذخایر منابع غذایی در این کشور رو به اتمام است. افزون بر این، در پرتو شیوع ابولا، خرید و فروش مواد غذایی در بازارهای این کشور نیز مختل یا حتی متوقف شده است. باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا جامعه جهانی را به اقدامی عاجل در مقابله با اپیدمی ابولا فراخوانده است. رئیس جمهور آمریکا می‌گوید همه‌گیری ابولا می‌تواند امنیت جهانی را تهدید کند.

باراک اوباما در بازدید از مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در آتلانتا، برنامه‌های ایالات متحده برای مهار اپیدمی ابولا را معرفی کرد. یک روز پیش از این بازدید، اعلام شده بود که ۳۰۰۰ امدادگر ارتش این کشور برای ساختن چند درمانگاه و قرنطینه و آموزش‌های پزشکی به غرب آفریقا اعزام می‌شوند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.