ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۴۵ هزار کرد سوری از بیم داعش به ترکیه گریخته‌اند

در پی یورش شبه‌نظامیان «دولت اسلامی» به روستاهای کردنشین عین‌العرب (کوبانی)، سیلی از پناهنده به ترکیه سرازیر شده است. این رقم بین ۴۵ تا ۶۰ هزار نفر عنوان می‌شود.

در پی یورش شبه‌نظامیان «دولت اسلامی» به روستاهای کردنشین عین‌العرب (کوبانی)، سیلی از پناهنده به ترکیه سرازیر شده است. این رقم بین ۴۵ تا ۶۰ هزار نفر عنوان می‌شود.

دولت ترکیه به آوارگان کرد سوری اجازه عبور از گذرگاه‌های مرزی خود را داد. نعمان کورتولموش، معاون نخست‌وزیر ترکیه می‌گوید دست‌کم ۴۵ هزار پناهجو پس از حمله داعش به عین‌العرب وارد خاک ترکیه شده‌اند.

سوریه و ترکیه ۸۰۰ کیلومتر مرز مشترک و هشت گذرگاه مرزی دارند. مقامات ترکیه نخست مانع ورود کردهای آواره به خاک این کشور شدند اما روز جمعه ۱۹ سپتامبر اجازه عبور آنها را دادند. کردهای سوری از پنجشنبه ۱۸ سپتامبر پشت سیم‌های خاردار گذرگاه‌های مرزی اجتماع کرده بودند.

در سه روز گذشته، میان داعش و کردهای مسلح در بیش از ۶۰ روستای عین‌العرب درگیری‌ شدیدی به وقوع پیوسته است. به دلیل انسدادهای خبری، جزییات درگیری و شمار تلفات انسانی هنوز روشن نیست.

کنشگران سوری می‌گویند که شبه‌نظامیان «دولت اسلامی» در یورش برای تصرف «کوبانی» از خودروهای زرهی و وتوپخانه استفاده کرده‌اند. گفته می‌شود که داعش به ۱۵ کیلومتری کوبانی رسیده است.

کوبانی، نام یکی از سه کانتون خودمختار کردستان سوریه است که کردهای سوریه در پی عقب‌نشینی نیروهای بشار اسد از کردستان سوریه بنیاد نهاده‌اند. این کانتون‌ها به مثابه واحدهای اداری سیستم خودمدیریتی در کردستان سوریه عمل می‌کنند.

کوبانی از هفته‌ها قبل در محاصره داعش قرار دارد. نیروهای نظامی کُرد، که در «واحدهای حفاظت مردمی» وابسته به «حزب اتحاد دموکراتیک» سازمان یافته‌اند، تاکنون در برابر حملات داعش با سلاح سبک مقاومت کرده‌اند. فعالان مدنی پیش‌تر هشدار داده بودند که اگر  داعش بتواند این منطقه را تصرف کند، احتمال وقوع یک کشتار بزرگ انسانی بسیار زیاد است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی

    ااین حیواناتی که امریکا با کارگزاری ترکیه و شیوخ ***عرب از غار بیرون آورده, بعیده که بتونن از پس کمونیستها بر بیان, لاجرم احتمالا خودشون رو نابود میکنن, همونطور که هیتلر با حمله به شوروی خودش رو نابود کرد