ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

غنچه قوامی اعتصاب غذا کرد

غنچه قوامی پس از ۱۰۰ روز بازداشت موقت، در اعتراض به بلاتکلیفی‌اش در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زد. این فعال حقوق زنان به اتهام تبلیغ علیه نظام بازداشت شده است.

غنچه قوامی پس از ۱۰۰ روز بازداشت موقت، در اعتراض به بلاتکلیفی‌اش در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زد. این فعال حقوق زنان به اتهام تبلیغ علیه نظام بازداشت شده است.

غنچه قوامی، يکی از زنان خواهان ورود به ورزشگاه‌ها برای تماشای بازی واليبال بود

به گزارش سایت کلمه، غنچه قوامی از چهارشنبه، ۹ مهرماه دست به اعتصاب غذا زده است. چندی است که از او بازجویی نمی‌کنند و با وجود آنکه پرونده‌اش به دادگاه انقلاب ارجاع شده، اما به اتهامات او رسیدگی نمی‌شود. به همین دلیل غنچه قوامی در اعتراض به این وضع اعتصاب غذا کرده است.

روز گذشته مادر غنچه قوامی از طریق صفحه فیس‌بوکش خبر داده بود که مسئولان زندان به او اجازه ملاقات با دخترش را نداده‌اند. قاضی پرونده موافقت کرده بود که مادر و پدر غنچه قوامی به ملاقات او بروند.

غنچه قوامی، ۳۰ خرداد برای تماشای مسابقه والیبال تیم ایران مقابل ایتالیا به استادیوم آزادی رفته بود. او در آن روز همرا‌ه با عده دیگری از زنان بازداشت شد، اما با سپردن تعهد آزادش کردند. ۹ تیرماه، هنگامی که به بازداشتگاه مراجعه کرد که وسایل شخصی‌اش را تحویل بگیرد، مجدداً بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان اوین به‌سر می‌برد.

مادر غنچه قوامی در صفحه فیسبوکش نوشته است: «مگه ملاقات حق ما نیست؟ چرا باید سه هفته به خاطرش هر روز التماس کنیم؟»

غنچه قوامی از ۱۰۰ روز پیش تاکنون زندانی است. مادر او می‌نویسد که از ۱۹ روز پیش اجازه ملاقات با او را نداشته است.

علیزاده طباطبایی که وکالت غنچه قوامی را به عهده دارد به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا گفته بود که پرونده موکلش به دادگاه انقلاب ارجاع شده است. اتهام او «فعالیت تبلیغی علیه نظام» عنوان شده است.

چهارشنبه، ۱۹ شهریور سازمان عفو بین‌الملل بیانیه‌ای منتشر کرد و خواهان ‌آزادی فوری و بی‌قید و شرط غنچه قوامی شد. عفو بین‌الملل در این بیانیه نوشته بود: غنچه قوامی در حرکتی مسالمت‌آمیز و برای پایان دادن به تبعیض علیه زنان بازداشت شده است. ظاهراً هنوز غنچه قوامی تفهیم اتهام نشده است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران در یک نشست خبری درباره پرونده غنچه قوامی گفته است که این پرونده به موضوع «ورزش» ربط ندارد، « هر چند که در یک نقطه مربوط به این امر صورت گرفته باشد.»

به گفته سخنگوی قوه قضائیه غنچه قوامی همچنان در زندان می‌ماند تا اینکه به پرونده او رسیدگی شود.

یکم مهر ماه ۳۰۰ نفر از فعالان مدنی، سیاسی و فرهنگی با امضای نامه‌ای خطاب به حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران با یادآوری «شرایط سخت غنچه قوامی در بازداشتگاه اوین»، خواهان رعایت حقوق قانونی و شهروندی او و تلاش دولت برای فراهم کردن مقدمات آزادی او شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.