ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خودداری اسرائیل از صدور روادید برای کمیته تحقیق سازمان ملل

تل‌آویو، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را به «دشمنی کینه‌توزانه» با اسرائیل متهم کرده و به اعضای این کمیته برای تحقیق درباره جنایت جنگی ویزا نمی‌دهد.

اسرائیل به اعضای کمیته تحقیق شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد که قصد دارند احتمال وقوع جنایت جنگی در نوار غزه را بررسی کنند، اجازه سفر به اسرائیل را نمی‌دهد.

بر اثر حملات هوایی اسرائیل حدود ۱۸ هزار خانه ویران و بیش از ۱۰۰ هزار نفر بی‌خانمان شدند

سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل به خبرگزاری فرانسه گفته است: «ما با آن‌ها همکاری نمی‌کنیم و به آن‌ها اجازه سفر به اسرائیل را نمی‌دهیم.»

اعضای کمیته تحقیق شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد فعلا در اردن هستند و چند روز است که در انتظار ویزای اسرائیل به سر می‌برند.

در اوت سال جاری، سازمان ملل به اعضای کمیته تحقیق شورای حقوق بشر مأموریت داد که احتمال وقوع جنایت جنگی در نوار غزه از سوی طرفین درگیری را بررسی کند. در آن زمان اسرائیل اظهار نگرانی‌ کرد و به تحقیق سازمان ملل پیرامون احتمال وقوع جنایت جنگی در نوار غزه اعتراض کرد.

ویلیام شاباس، حقوق‌دان کانادایی و رئیس هیأت اعزامی سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه اسرائیل در بیانیه‌ای که چهارشنبه، ۱۲ نوامبر منتشر کرده، کمیته تحقیق شورای حقوق بشر را به دشمنی با اسرائیل متهم کرده و اعلام کرده که دولت اسرائیل تصمیم گرفته است به هیأت اعزامی سازمان ملل اجازه سفر به این کشور را ندهد.

ویلیام شاباس، حقوق‌دان کانادایی که در زمینه حقوق بین‌الملل تخصص دارد، رئیس هیأت اعزامی سازمان ملل است. تل‌آویو او را به پیش‌داوری و «دشمنی کینه‌توزانه» با اسرائیل متهم می‌کند. اعضای دیگر این هیأت عبارتند از دودو دینه از سنگال و علم علم‌الدین از بریتانیا. این کمیته باید گزارش خود را تا مارس ۲۰۱۵ به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه کند.

ویلیام شاباس پیش از این از رویکردهای اسرائیل در بحران غزه به شدت انتقاد کرده بود و پیشنهاد داده بود که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در دادگاه بین‌المللی لاهه محاکمه شود.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ۲۳ ژوئیه سال جاری در نشستی که به خاطر جنگ غزه برگزار کرد، تصمیم گرفت احتمال وقوع جنایت جنگی در این جنگ را بررسی کند. در جنگ غزه بیش از ۲۱۰۰ فلسطینی کشته شدند.

در جنگ غزه تانک‌های اسرائیلی به یکی از مدارس سازمان ملل که پناهگاه جنگ‌زدگان فلسطینی بود، حمله کردند. سازمان ملل متحد اعلام کرده بود که درحالی ‌که مقامات محلی این سازمان در تلاش بودند تا پناه‌جویان این مدرسه را از زیر آتش جنگ نجات دهند، تانک‌های اسرائیل به مدرسه حمله کردند. بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد از اسرائیل و حماس خواسته بود که به قوانین بشردوستانه بین‌المللی پایبند باشند.

درگیری بین اسرائیل و گروه‌های رادیکال فلسطینی که بالاخره عصر روز ۲۶ اوت به آتش‌بس نامحدود بین طرفین منتهی شد، در مجموع ۵۱ روز طول کشید. در این جنگ ده‌ها کودک فلسطینی کشته شدند که در میان آنان، نام ۱۸ نوزاد نیز به چشم می‌خورد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 74

    […] خودداری از صدور روادید برای کمیته تحقیق سازمان ملل رادیو زمانه ۱۳ نوامبر ۲۰۱۴ سخنگوی وزارت خارجه اسراییل […]

  • Behrouz

    فکرمیکنم درد اسرائیل گردانندگان رادیو زمانه را روانه بیمارستان خواهد کرد. من نمیدانم اسرائیل چه هیزم تری به ایرانیان خارج کشور فروخته که این چنین بر آشفته شده اند. من یهودی نیستم و در عمرم یک اسرائیلی را هم ملاقات نکرده ام.