ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش با وجود ناکامی‌ به تقويت نيرو در کوبانی مشغول است

داعش در حالی به اعزام بيشتر نيرو و تجهيزات به جبهه‌ جنگ در کوبانی برای تصرف اين شهر مشغول است که پيشروی اين گروه متوقف شده است.

گروه «دولت اسلامی» پس از بيش از دو ماه نبرد، هنوز به تقويت نيروهای خود در شهر کردنشين «کوبانی» ادامه می‌دهد.

فرماندار اقليم آزاد کردستان: نيروهای «ی پ گ» در وضعيت کنونی نيز در حال پيشروی عليه مواضع داعش هستند

به گزارش خبرگزاری «آسوشيتدپرس»، داعش در حالی به اعزام بيشتر نيرو و تجهيزات به جبهه‌ جنگ در کوبانی برای تصرف اين شهر مشغول است که پيشروی اين گروه متوقف شده است. بر اساس اين گزارش، مقاومت نيروهای کرد يگان‌های مدافع خلق، ملحق‌شدن تعدادی از نيروهای پيشمرگه به آنها، و بیش از ۲۷۰ حمله هوايی نيروهای ائتلاف، داعش را در اين منطقه زمين‌گير کرده است.

روز جمعه ۲۱ نوامبر، مسعود بارزانی، فرماندار اقليم آزاد کردستان در کنفرانس خبری مشترکی با احمد داووداغلو، نخست‌وزير ترکيه اعلام کرد که در صورت نياز نيروهای پيشمرگه بيشتری به کوبانی اعزام خواهد شد. او در عين حال تأکيد کرد که نيروهای «ی پ گ» در وضعيت کنونی نيز در حال پيشروی عليه مواضع داعش هستند.

با اين حال، جان الن، دريادار بازنشسته آمريکايی که مسئول عمليات ائتلاف بين‌المللی عليه داعش است، خبر داده که داعش در حال افزودن به تعداد سربازان خود در اطراف کوبانی است. او تأکيد کرده که اين کار داعش اهداف ديگری را برای بمباران در اختيار نيروهای ائتلاف قرار خواهد داد.

پیشروی آهسته علیه داعش

کوبانی از اواسط سپتامبر مورد هجوم داعش واقع شد. اغلب ۶۰۰ هزار ساکن اين شهر در روزهای نخست درگيری‌ها به ترکيه گريختند و با اينکه سقوط کوبانی نزدیک به‌نظر می‌رسيد، مقاومت نيروهای «ی پ گ» و سپس آغاز حمله‌های هوايی نيروهای ائتلاف آنها را به عقب راند.

نيروهای پيشمرگه نيز در نهايت به ياری «ی پ گ» آمدند و اکنون با گلوله‌باران مواضع داعش به پشتيبانی دوربرد از اين نيروها می‌پردازند.

بر اساس اين گزارش، نيروهای کرد توانسته‌اند در دو هفته اخير به پيشروی آهسته اما پيوسته‌ عليه داعش ادامه دهند. آنها روز پنجشنبه ۲۰ نوامبر شش ساختمان تحت کنترل دولت اسلامی را بازپس گرفته و حجم قابل توجهی از مهمات اين گروه را به چنگ آورده‌اند. هفته گذشته نيز ی پ گ موفق به تسخير تپه‌ای استراتژيک مشرف به کوبانی شد.

بر اساس گزارش آسوشيتدپرس، داعش اکنون تنها يک‌چهارم شهر را در دست دارد، اما به گفته‌ فعالان کرد حاضر در کوبانی، خطر اين گروه هنوز رفع نشده‌است و احتمالا نبرد در آنجا دنباله‌دار و طولانی‌مدت خواهد بود. به ادعای آنها، تک‌تيراندازان داعش در تمام شهر موضع گرفته‌اند و بازپس‌گيری هر خانه از اين گروه، روزها طول می‌کشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • موسی

     سلام   گزارشی در ۱۰مهر ماه زمانه امده است= در «کوبانی»، شهر نزدیک به مرز ترکیه که چند ماه پیش ۷۰ هزار نفر جمعیت داشت اکنون تنها چند هزار نفر در آن به‌سر می‌برند. در گزارش بالا= اغلب ۶۰۰ هزار ساکن این شهر در روزهای نخست درگیری‌ها به ترکیه گریختند.... موسی