ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پورمحمدی: موضوع حصر خانگی تا امروز در دولت مطرح نشده است

در حالی که برخی به رفع حصر خانگی رهبران جنبش سبز در دولت یازدهم امید داشتند، وزیر دادگستری ایران گفت این موضوع تاکنون در درون دولت پیگیری و حتی مطرح نشده است.

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری ایران گفت حصر خانگی رهبران جنبش سبز به شورای‌ عالی امنیت ملی مربوط است و تاکنون این موضوع در دولت یازدهم مطرح نشده است.

مصطفی پورمحمدی: دولت و قوه قضائيه به‌تنهايی نمی‌توانند در مورد حصر خانگی تصميم‌گيری کنند

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) وزیر دادگستری درباره مسئوليت خود در مورد حصر خانگی رهبران جنبش سبز گفت: «هيچ‌گونه مسئوليت ويژه‌ای نداشته‌ام.»

پورمحمدی با بیان این‌که «دولت و قوه قضائيه به‌تنهايی نمی‌توانند تصميم‌گيری کنند»، تأکید کرد: «اگر تصميمی باشد و حرکتی بخواهد در اين‌باره صورت بگيرد٬ بايد در شورای عالی امنيت ملی تصميم گرفته شود.»

وی همچنین گفت: «ممکن است آقای روحانی درباره حصر پيگيری‌هايی کرده باشند ولی نمی‌دانم اين پيگيری‌های به کجا رسيده است٬ شايد ايشان هم در شورای عالی امنيت ملی پيگير بوده‌اند اما پيگيری درون دولتی در کار نبوده است مضاف بر اين‌که اين بحث تا به امروز در دولت مطرح نبوده است.»

این در حالی است که با روی کار آمدن دولت حسن روحانی، بسیاری این امید را داشتند که دولت یازدهم در جهت حل موضوع حصر خانگی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد تلاش کند.

موسوی، رهنورد و کروبی از ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ در حصر خانگی هستند اما تاکنون در هیچ دادگاهی محاکمه نشده و محکومیتی دریافت نکرده‌اند.

حسن روحانی در سخنرانی‌های پيش از انتخابات خود به آزادی زندانيان سياسی از جمله رفع حصر موسوی، رهنورد و کروبی وعده داده بود. اين اعلام موضع از سوی محمد خاتمی و محمدرضا عارف، دو تن از چهره‌های اصلاح‌طلبان ایران روبه‌رو شد.

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت يازدهم در آذرماه ۱۳۹۲ در این‌باره گفت: «رفع حصر از چهره‌های اصلاح‌طلب و آزادی زندانيان سياسی در دستور کار دولت است اما ترجيح اين است که اين امور در بی‌خبری و در عمل دنبال شود. مردم با توجه به روحياتی که از دکتر روحانی سراغ دارند بايد به دولت تدبير و اميد اعتماد کنند.»

خردادماه سال جاری نیز رسول منتجب نيا، قائم مقام مهدی کروبی، دبيرکل حزب اعتماد ملی، در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفته بود: «در رابطه با موضوع حصر، دولت قدم‌های بلندی برداشته؛ هنوز به توفيق صددرصد دست نيافته است، اما نااميد نيست که نتواند اين مشکل را حل کند.»

با این حال مهرماه سال جاری علی مطهری، نماینده تهران در مجلس، در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی او را تهدید کرد که اگر میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی را آزاد نکند این موضوع در قالب سئوال از وی در مجلس پیگیری خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امروز «آن‌ها» رسانه‌اند…! | نغمه‌های ایکاروس

    […] جز «مصطفی پورمحّمدی»، «وزیر دادگستری» دولت یازدهم. او می‌گوید: «ممکن است آقای روحانی دربارهٔ حصر پیگیری‌هایی کرده […]

  • sina

    پنداری وعده ها دود شد و رفت آسمان !