ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۸۰۰۰ نفر در پاکستان زیر حکم اعدام قرار دارند

دولت پاکستان چهار زندانی امنیتی دیگر را به دار آویخت. تحریک طالبان تهدید کرده که در صورت تداوم احکام اعدام به زندان‌ها حمله می‌کند. ارتش در بازداشتگاه‌ها مستقر شده است.

دولت پاکستان چهار نفر دیگر از زندانیان امنیتی را به دار آویخت. تحریک طالبان تهدید کرده که در صورت تداوم احکام اعدام به زندان‌ها حمله می‌کند. ارتش در بازداشتگاه‌ها مستقر شده است.

چهار زندانی متهم به عملیات تروریستی در پاکستان، صبح یکشنبه ۲۱ دسامبر اعدام شدند. وزیر داخله ایالت پنجاب با اعلام این خبر گفت محکومان در سال ۲۰۰۳ در عملیات ترور ناموفق پرویز مشرف، رئیس جمهور وقت پاکستان مشارکت داشتند.

اعدام این افراد در زندان «فیصل‌آباد» انجام شده و یک شهروند ۳۵ ساله روس نیز در میان محکومان بود. او در سال ۲۰۰۵ به اتهام تلاش برای سوءقصد به مشرف، دادگاهی و محکوم شده بود.

نواز شریف، نخست وزیر پاکستان پس از کشتار مدرسه پیشاور، قانون ممنوعیت مجازات اعدام در این کشور را لغو کرد. این ممنوعیت از سال ۲۰۰۸ به جریان افتاده بود. روز جمعه ۱۹ دسامبر پس از شش سال تعلیق اجرای مجازات اعدام در پاکستان، دو محکوم به دار آویخته شدند.

در حمله طالبان به مدرسه پیشاور بیش از ۱۵۰ نفر کشته شدند که ۱۳۰ نفرشان کودک و نوجوان بودند.

خبرگزاری آلمان می‌‌نویسد شاخه پاکستانی طالبان موسوم به «تحریک طالبان»، ارتش و دولت پاکستان را تهدید کرده که در صورت عدم توقف احکام اعدام، به زندان‌های این کشور حمله‌ خواهد کرد. آنها در بیانیه‌ای گفته‌اند: «می‌دانیم که چگونه انتقام بگیریم.»

مقامات چهار ایالت پاکستان خواستار آن شده‌اند که ارتش حفاظت از زندان‌هایی را بر عهده بگیرد که محکومان طالبان در آنها نگاهداری می‌شوند. هم اینک در بسیاری از این بازداشتگا‌ه‌ها، سربازان ارتش مستقر شده‌اند.

وزارت کشور پاکستان می‌گوید در حال حاضر ۸۰۰۰ نفر در این کشور زیر حکم اعدام هستند که حدود ۳۰ درصدشان به دلیل اقدامات تروریستی محکوم شده‌اند.

پاکستان در حال حاضر و پس از تهاجم به مدرسه پیشاور در وضعیتی ویژه به سر می‌برد. در یورش ارتش به مواضع اسلامگرایان تاکنون ۱۷۰ نفر از افراطیون کشته شده‌اند. جنگنده‌های پاکستان از روز سه‌شنبه ۱۶دسامبر بارها مواضع طالبان در وزیرستان شمالی را بمباران کرده‌اند. مقامات امنیتی می‌گویند دو نفر از طراحان حمله به مدرسه پیشاور را در حملات خود به قتل رسانده‌اند.

وضعیت آماده‌باش در پاکستان روز یکشنبه ۲۱ دسامبر نیز ادامه یافت. تعطیلات زمستانی مدارس و دانشگاه‌ها در این کشور یک هفته زودتر شروع شده‌اند و مقررات امنیتی رفت و آمد در فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن و جاده‌های منتهی به شهرستان‌های پاکستان تشدید شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 80

    […] را تعلیق کرده بود پسرفت به شمار می رود.» گزارش های خبری: ۸۰۰۰ نفر در پاکستان زیر حکم اعدام قرار دارند ؛ پاکستان ۵۰۰ شبه نظامی را اعدام می‌کند؛ پاکستان ۴ […]