ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دومین روز اعتصاب صدها کارگر کارخانه واگن پارس اراک

مذاکرات نمايندگان کارگران کارخانه واگن پارس اراک، کارفرما و نماينده قرارگاه خاتم الاوصياء سپاه پاسداران، سهامدار اصلی کارخانه، بی‌نتیجه ماند و صدها کارگر به اعتصاب خود ادامه دادند.

در پی بی‌نتيجه ماندن مذاکرات نمايندگان کارگران، کارفرما و نماينده قرارگاه خاتم الاوصياء سپاه پاسداران، سهامدار اصلی کارخانه، اعتراض صنفی ۹۰۰ کارگر واگن پارس اراک در روز پنج‌شنبه ۴ دی‌ماه وارد روز دوم خود شد.

شرکت واگن پارس اراک یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های سازنده انواع لوکوموتیو و واگن‌های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه است.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ايلنا)، روز چهارشنبه ۳ دی‌ماه کارفرما و نماينده قرارگاه خاتم الاوصياء در جمع کارگران اعتصابی حاضر شدند و نماينده قرارگاه خاتم الاوصياء که نام وی منتشر نشده با لحنی تند به کارگران گفته است این قرارگاه به اين نتيجه رسيده که علی درخشنده‌بخت، رئيس شورای اسلامی کار را از کارخانه اخراج کند.

اعتصاب‌ کارگران روز چهارشنبه زمانی آغاز شد که کارفرما از تمدید قرارداد علی درخشنده‌بخت در این کارخانه خودداری کرد. کارگران اعتصاب کننده می‌گویند درخشنده‌بخت تا پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده در شورای اسلامی کار واگن پارس عضویت دارد و از مصونیت نمایندگی برخوردار است؛ بنابراین کارفرما حق اخراج او را ندارد.

کارت ورود به کارخانه علی درخشنده‌بخت نیز در روزهای گذشته توقيف شده است و او اجازه ورود به اين واحد توليدی را ندارد.

نماينده قرارگاه خاتم الاوصياء در مذاکره با کارگران گفته است برای درخشنده‌بخت مراسم توديع برگزار می‌کند و اخراج اين نماينده کارگری به صلاح کارگران است.

به‌گفته کارگران، در جلسه‌ ديگری که غروب روز چهارشنبه با حضور اعضای شورای اسلامی کار برگزار شده کارفرما و نماينده فرمانده قرارگاه خاتم الاوصياء بار دیگر بر اخراج رئيس شورا پافشاری کرده‌اند.

یکی از کارگران معترض که نخواست نامش فاش شود گفته است اعضای شورای اسلامی کار تا روز شنبه ۶ دی‌ماه به کارفرما مهلت داده‌اند که رئيس شورا را به کار بازگرداند و در غير اين‌صورت از سمت صنفی خود استعفاء می‌دهند.

در همین حال عليرضا واعظی، مدير روابط عمومی واگن پارس شرکت ۹۰۰ نفر از کارگران در اعتصاب را انکار کرد و بدون توضیح بیشتر گفت تعداد کارگران معترض ۱۰۰ نفر است و تحصنی هم در کار نبوده است.

قرارگاه خاتم الاوصياء سپاه پاسداران، سهامدار اصلی کارخانه واگن پارس، پروژه‌های بزرگ نفتی همچون توسعه میدان نفتی سومار، مشارکت در ساخت مسکن مهر، انجام پروژه قطار برقی مشهد تهران، انجام کنار گذر ساحلی رامسر و پروژه ۵ میلیارد دلاری طراحی و ساخت هواپیما و همچنین سرمایه دو بانک را نیز در اختیار دارد.

کارگران واگن پارس اراک پیش از این در شهریورماه سال ۱۳۹۳ و باردیگر در تاریخ ۵ مهرماه و به مدت یک هفته در اعتراض به تعویق سه ماهه حقوق و عملکرد بد مدیران کارخانه دست از کار کشیده‌ بودند.

شرکت واگن پارس اراک یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های سازنده انواع لوکوموتیو و واگن‌های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه است.

مساحت این کارخانه ۳۳ هکتار است و در شهر صنعتی اراک قرار دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.