ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تهدید وزیر ارشاد به استیضاح، این‌بار به خاطر روزنامه «مردم امروز»

روزنامه «مردم امروز» با عکس جرج کلونی و برای حمایت از «شارلی ابدو» منتشر شد. گروهی از نمایندگان مجلس علی جنتی را تهدید به استیضاح کردند.

روزنامه «مردم امروز» در شماره اخیرش تصویری از جرج کلونی، بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی در مراسم گلدن گلاب ۲۰۱۵ را منتشر کرد و تیتر زد: «کلونی: من هم شارلی هستم». به این بهانه، یکی از نمایندگان مجلس علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را یک بار دیگر تهدید به استیضاح کرده است.

روزنامه «مردم امروز» با عکس جرج کلونی

زهره طبیب‌زاده، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گویی که خبرگزاری فارس با او انجام داد از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست با روزنامه مردم امروز «برخورد قاطع کند» وگرنه استیضاح می‌شود.

روزنامه «مردم امروز» به مدیر مسئولی و سردبیری احمد ستاری و محمد قوچانی با هدف «حمایت از دولت» منتشر می‌شود. نخستین شماره این روزنامه شنبه (۶ دی/ ۲۷ دسامبر ۲۰۱۴) روی پیشخوان روزنامه‌فروشی‌ها قرار گرفت.

طبیب‌زاده، نماینده مردم تهران به خبرگزاری فارس گفت: «انتظار ما از وزارت ارشاد این است که حساسیت‌های لازم را در حکومت دینی داشته باشد. پیامبر اسلام دارای بالاترین جایگاه در فرق اسلامی است، لذا جمهوری اسلامی ایران باید اولین جایی باشد که فریاد مخالفت با این هتک حرمت‌ها را سر دهد.»

او همچنین گفت: «اگر وزیر ارشاد [با «مردم امروز»] برخورد قاطعی نکند، اصلاً وزیر دولت اسلامی نیست و حتماً پرونده استیضاح او رو خواهد آمد.»

پیش از این مجتبی رحماندوست، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس وزارت ارشاد را به «برخورد دوگانه با رسانه‌ها» و مدارا با روزنامه «مردم امروز» متهم کرده بود.

جرج کلونی، بازیگر و تهیه ‌کننده آمریکایی در مراسم گلدن گلوب برای همبستگی با روزنامه‌نگاران به قتل رسیده در حمله مسلحانه ۷ ژانویه به دفتر نشریه «شارلی ابدو» سنجاق سینه‌ای به کتش چسبانده بود که روی آن نوشته شده بود: «من شارلی هستم». تصویر او با این شعار در رسانه‌های جهان و در شبکه‌های اجتماعی بازتاب بسیار گسترده‌ای پیدا کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دی ماه سال گذشته نخستین کارت زرد را از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دریافت کرد. سپس در آبان ماه سال جاری برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که به «جبهه پایداری» و حلقه مصباحیون تعلق دارند به خاطر دو فیلم «من عصبانی نیستم» از رضا درمیشیان و «قصه‌ها» ساخته رخشان بنی‌اعتماد برای استیضاح او امضاء جمع کردند. این دو فیلم اکران نشدند و موضوع استیضاح هم فراموش شد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • «مردم امروز» با انتشار «من شارلی هستم» توقیف شد | Azadi Baraye Mardom

    […] بیشتر بخوانید: تهدید وزیر ارشاد به استیضاح، این‌بار به خاطر روزنامه «… […]