ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مادر گروگان ژاپنی به داعش: فرزندم دشمن اسلام نیست

مهلت داعش به دولت ژاپن برای پرداخت باج ۲۰۰ میلیون دلاری برای آزادی دو گروگان به پایان رسیده است. مادر یکی از گروگان‌ها گفته جان مرا بگیرید و فرزندم را آزاد کنید.

با به پایان رسیدن مهلت گروه دولت اسلامی (داعش) به دولت ژاپن برای پرداخت باج به منظور آزادی دو گروگان ژاپنی، اکنون سرنوشت این دو گروگان در پرده ابهام است. مادر یکی از آن‌ها در پیامی به داعش گفته است «او را نکشید، او دشمن مسلمانان نیست».

مادر یکی از گروگان‌های ژاپنی از داعش درخواست کرده فرزندش را آزاد کنند

گروه داعش روز سه شنبه با انتشار یک ویدیو  تهدید کرده بود چنان‌چه دولت ژاپن ظرف مدت ۷۲ ساعت مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار نپردازد، «هارونا یوکاوا» و  «کنجی گوتو» کشته خواهند شد. مهلت مقرر بعدازظهر جمعه ۲۳ ژانویه/۳ بهمن به وقت ژاپن برابر با سحرگاه جمعه به وقت گرینویچ به پایان رسیده و هنوز خبری در مورد وضعیت این دو گروگان منتشر نشده است.

جونکو ایشیدو، مادر کنجی گوتو صبح روز جمعه در یک نشست مطبوعاتی گفت فرزندش یک خبرنگار آزاد است و تنها «حس عدالت» باعث شد که پای او به خاورمیانه باز شود و آن‌جا کار کند. به گفته ایشیدو فرزند او به دنبال یافتن یکی از دوستانش به سوریه رفت و آن‌جا گرفتار شد. او به داعش گفت که حاضر است «جان ناقابل» خود را بدهد تا فرزندش نجات یابد.

او گفت بحران گروگان‌گیری به هر صورتی که خاتمه یابد، حاضر است خانه خود را در اختیار دانشجویان مسلمانی بگذارد که مایل به تحصیل در ژاپن هستند.

داعش ویدیوی درخواست باج از دولت ژاپن را به فاصله بسیار کوتاهی پس از آن منتشر کرد که شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، اعلام کرد کشورش مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار برای مقابله با تروریسم و خطرات گروه داعش اختصاص خواهد داد.

پس از انتشار این ویدیو دولت ژاپن اعلام کرد مبلغ ۲۰۰ میلیون دلاری که پیش‌تر برای مبارزه با تروریسم اختصاص یافته بود قرار است به مصارف بشردوستانه مانند کمک به آوارگان برسد.

دولت ژاپن می‌گوید در موقعیت فوق‌العاده دشواری قرار دارد اما با تمام توان برای آزادی هر دو گروگان ژاپنی تلاش می‌کند. با این حال به گفته نخست وزیر ژاپن، گرچه نجات جان شهروندان ژاپن در اولویت است، اما این کشور برابر تروریسم سر خم نمی‌کند.

دولت ژاپن گفته تسلیم تروریست‌ها نخواهد شد، اما به پرسش‌های رسانه‌های مختلف در مورد این که آیا مبلغ درخواستی داعش به آن‌ها پرداخت می‌شود یا نه پاسخ صریحی نداده است. چنان‌چه ژاپن بپذیرد ۲۰۰ میلیون  دلار باج به گروه داعش دهد، روابط خود را با آمریکا بر سر مبارزه با داعش در خاورمیانه به خطر می‌اندازد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مسجد جامع توکیو و مرکز فرهنگی ترکیه در این شهر نیز با محکوم کردن گروگان‌گرفتن دو شهروند ژاپنی، اقدامات داعش را مغایر با ارزش‌های اسلامی توصیف کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.