ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تلاش ژاپن و اردن برای آزادی گروگان‌های اسیر در دست داعش

مهلت داعش برای تبادل گروگان‌‌های ژاپنی و اردنی با یک زن عضو القاعده که در اردن زندانی است به پایان رسیده است. اردن هنوز این زندانی را آزاد نکرده، ژاپن نگران جان خبرنگار خود است.

مهلت گروه دولت اسلامی (داعش) برای تبادل گروگان‌‌های ژاپنی و اردنی با یک عضو القاعده که در اردن زندانی است به پایان رسیده است. ژاپن از سرنوشت روزنامه‌نگار اسیرش در دست داعش بیمناک است و اردن نیز نمی‌داند آیا خلبانش هنوز زنده است یا نه.

همسر و خواهر خلبان اسیر اردنی به شدت نگران سرنوشت او هستند

ژاپن از اردن خواسته است سطح همکاری‌های امنیتی خود را برای یافتن سرنخی از سرنوشت گروگان‌ها و همچنین حفظ جان اتباع ژاپن در اردن تا بالاترین حد ممکن افزایش دهند.

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، روز جمعه ۳۰ ژانویه/۱۰ بهمن اعلام کرد که دولت او برای آزادی کنجی گوتو، روزنامه‌نگار ژاپنی، تمام تلاش‌هایش را خواهد کرد و در حال حاضر مشغول جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات است. او گفت از کشورهای دیگر به ویژه اردن خواسته است برای آزادی گوتو به ژاپن کمک کنند.

داعش پیشتر دو ژاپنی را در سوریه به گروگان گرفته و برای آزادی آنان درخواست ۲۰۰ میلیون دلار باج کرده بود. پس از آن و با به سر آمدن مهلت داعش به دولت ژاپن، این گروه با انتشار ویدویی اعلام کرد یکی از دو گروگان ژاپنی را گردن زده است.

پس از آن داعش اولتیماتوم جدیدی به اردن و ژاپن داد و تهدید کرد که در صورت ‌آزاد نشدن یک زندانی زن وابسته به القاعده که در اردن زندانی است، روزنامه‌نگار ژاپنی و یک خلبان اردنی اسیر را گردن می‌زند.

تصاویر خبرنگار ژاپنی بر صفحه یک تلویزیون در توکیو، پایتخت ژاپن

روز پنجشنبه و پس از پایان مهلت داعش به اردن، این کشور اعلام کرد هنوز ساجده ریشاوی، زن عراقی عضو القاعده و متهم به بمب‌گذاری انتحاری را در اختیار دارد و علیرغم به پایان رسیدن مهلت داعش هنوز او را آزاد نکرده است.

دولت اردن می‌گوید پیش از آزادی ساجده باید کاملاً مطمئن شود که خلبان اردنی هنوز زنده و سالم است.

گروه داعش خواهان تبادل این زن در مقابل آزادی یک خلبان اردنی به نام معاذ کساسبه شده است. داعش این خلبان را پس از ساقط کردن یک هواپیمای نظامی بر فراز سوریه به اسارت گرفت.

ساجده ریشاوی در جریان یک حمله تروریستی در سال ۲۰۰۵ در امان پایتخت اردن دستگیر و به اعدام محکوم شد. او و همسرش با کمربند‌های انفجاری به هتلی در امان حمله کردند. همسر او موفق شد خود را منفجر کند و ۶۰ نفر را بکشد اما کمربند انفجاری ساجده عمل نکرد و او زنده دستگیر شد.

گروگان ژاپنی در پیامی صوتی اعلام کرده است که جان او  و معاذ کساسبه در خطر است و اگر ساجده آزاد نشود، معاذ بلادرنگ توسط داعش کشته خواهد شد.

در پی بالا گرفتن بحران گروگان‌گیری توسط داعش و تلاش‌های دولت ژاپن برای رهایی گروگان‌ها، این کشور از اردن خواسته است تدابیر امنیتی شدیدی برای حفاظت از سفارتخانه ژاپن در امان و همچنین محافظت از جان اتباع ژاپن در اردن به کار بندد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.