ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وعده علی‌اصغر فانی به معلمان: بخشی از مطالبات تا آخر اسفند پرداخت می‌شود

به گفته وزیر آموزش و پرورش، بخشی از مطالبات فرهنگیان نیز به سال ۹۴ منتقل می‌شود. دولت روحانی این وزارت‌‌ را با بیش از ۴‌هزار میلیارد تومان کسری بودجه تحویل گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش ایران در مورد پیگیری مطالبات فرهنگیان وعده داده که بخش دیگری از مطالبات آنان تا آخر اسفند پرداخت خواهد شد.

اعتراض‌های معلمان به وضعیت معیشت‌شان در ماه‌های گذشته شدت گرفته است

علی اصغر فانی گفته است که سال ۹۲ با استقرار دولت یازدهم این وزارت را با بیش از چهار هزار میلیارد تومان کسری تحویل گرفته و این کسری اعتبارات با وجود کمک‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، به سال ۹۳ منتقل شده است.

به گفته فانی، بخشی از مطالبات حقوقی فرهنگیان نیز به سال ۹۴ انتقال خواهد یافت.

وزیر آموزش و پرورش گفته است: «ما ۱۵ دی‌ماه در جلسه‌ای با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مطالبات فرهنگیان را اعلام کردیم و همان‌جا با محدودیت‌های اعتباری قرار‌هایی را گذاشتیم که خوشبختانه بخشی از این قرار‌ها تأمین و به تناسب آن بخشی از مطالبات فرهنگیان پرداخت شده و امیدواریم تا آخر اسفند بتوانیم بخش دیگری از این مطالبات را پرداخت کنیم.»

از آخر دی ماه، شماری از معلمان نقاط مختلف کشور، در اعتراض به وضع معیشتی خود از رفتن به کلاس‌های درس خودداری کردند.

به گفته فعالان حقوق صنفی، معلمان از شائبه افزایش نزدیک به ۱۴ درصدی حقوق‌شان در سال ۹۴ نگرانند و به همین دلیل بودجه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش را ناکافی می‌دانند.

به گفته آنان در حالی که بودجه برخی نهادهای خاص در سال آینده بیش از ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده‌ است، معلوم نیست دولت برای افزایش نزدیک به ۲۰ درصدی بودجه آموزش و پرورش چه توجیهی دارد.

در روزهای گذشته نیز شماری از معلمان در شهرهای مختلف ایران در اعتراض به عدم دریافت مطالبات خود و همچنین مسائل صنفی و حقوقی اعتصاب کرده و از رفتن به کلاس‌های درس خودداری کردند.

معلمان در نقاط مختلف کشور روز یک‌شنبه سوم اسفند‌ماه در اقدامی هماهنگ که از طریق شبکه‌های مجازی اطلاع‌رسانی شده بود، اعتراض گسترده‌ای را شکل دادند.

پس از اعتصاب گسترده معلمان، کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی وعده داد که چهار هزار میلیارد تومان به بودجه ۲۲درصدی آموزش و پرورش در سال آینده اضافه کند. معلمان اما این مبلغ را ناکافی می‌دانند و می‌گویند که حرف‌ها در حد وعده است و حتی اگر تحقق پیدا کند، معلوم نیست چند درصد از آن سهم کادر آموزشی می‌شود.

اعتراضات معلمان، هفته گذشته نیز ادامه پیدا کرد و گسترده‌تر شد و کانون صنفی معلمان، با انتشار اطلاعیه‌ای از معلمان خواست که یک‌شنبه ۱۰ اسفند ماه، در اعتراض به مشکلات معیشتی‌ فرهنگیان کشور «تجمع سکوت» برگزار کنند.

به دنبال این فراخوان، تجمعات سکوت در استان‌های مختلف ایران از جمله تهران، کرمانشاه، قزوین، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، کردستان، فارس، خراسان رضوی، لرستان و ... برگزار شد.

معلمان در این تجمع پلاکاردهایی را به همراه داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود که «ما از فرق می‌نالیم، نه از فقر» یا «معلم فرهنگ‌ساز جامعه را دریابید.»

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    هفته‌نامه صدا در شماره 26 خود از یک فقره فساد مالی هاشمی شاهرودی پرده برداشت. این هفته‌نامه که تحت مدیریت سعید لیلاز منتشر می‌شود تحت عنوان پرونده مفاسد مالی «یکی از سران قوای سه‌گانه در دوره‌های قبلی» از جمله نوشت: «اخباری از رسیدگی به پرونده «یکی از مقامات عالی‌رتبه قوای سه‌گانه در دوره احمدی‌نژاد» نیز به گوش می‌رسد. اطلاعات به دست آمده از اسناد و شواهد موجود حاکی از آن است که در زمان ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد، ۱۲۰ میلیارد تومان از بودجه هلال احمر برداشت شده است که ۱۰۵ میلیارد تومان آن برای خرید موتور هواپیما اختصاص یافته و مبلغ ۱۵ میلیارد تومان آن در اختیار این شخص جهت مصارف فرهنگی در عتبات عالیات قرار گرفته است. ظاهرا دستگاههای نظارتی در پی دریافت اسناد و مدارک این هزینه هستند. گفته می‌شود تا کنون تنها در حدود ۴۰۰ میلیون تومان اسناد مصرف این مبلغ از سوی این شخص ارائه شده است. این مسأله اکنون توسط دستگاههای نظارتی در دست بررسی است». یکی دیگر از سایتهای حکومتی با تکرار این خبر نوشت بررسیها حکایت از آن دارد که این شخص ه. ش می‌باشد..