ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شورش آنارشیست‌ها در آتن پیش از سفر سیپراس به مسکو

روز چهارشنبه آلکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان برای یک دیدار دو روزه به مسکو رفت. شب قبل از آن آنارشیست‌ها در آتن با پلیس درگیر شده‌اند.

روز چهارشنبه ۸ آوريل / ۱۹ فروردين آلکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان به مسکو سفر کرد تا در دیداری دو روزه با مقامات روسیه درباره روابط اقتصادی دو کشور گفت‌وگو کند. یک شب قبل از این سفر آنارشیست‌ها در آتن به خیابان آمده و با پلیس درگیر شدند.

اقدامات آنارشیست‌ها در همبستگی با ۲۱ زندانی صورت گرفته است که از یک ماه پیش در زندان دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

درگیری‌های آتن سه‌شنبه شب ۷ آوريل / ۱۸ فروردين، همچون اغلب موارد در اطراف دانشکده پلی‌تکنیک آتن و همچنین در مرکز شهر و در نزدیکی ساختمان پارلمان رخ داد. آنارشیست‌ها که تعداد آن‌ها حدود ۲۰۰ نفر بود، خودروها و سطل‌های بزرگ زباله را در خیابان‌ها به آتش کشیدند و شیشه‌های مغازه‌ها را شکستند. آن‌ها به سوی مأموران امنیتی کوکتل‌مولوتوف نیز پرتاب کردند. پلیس برای پراکنده کردن معترضان به سوی آن‌ها گاز اشک‌آور پرتاب کرد.

آنارشیست‌ها شعارهایی با عناوین «جنگ دموکراسی»، «آتش در زندان‌ها» و یا «این مجلس باید به آتش کشیده شود» سر می‌دادند.

آن‌ها از دولت چپگرای آلکسیس سیپراس خواسته بودند تا قوانین کیفری دولت قبلی، از جمله قانون ضدترور را لغو کند. به اعتقاد آنارشیست‌ها قوانین کیفری فرایند عادلانه‌ای ندارند. آن‌ها همچنین خواهان بستن زندان امنیتی « Typ C» شده‌اند.

اعتراض آنارشیست‌ها از روزها پیش با اشغال دانشگاه‌ها آغاز شد. آن‌ها به ساختمان‌ها و دفاتر حزب حاکم سیریزا نیز حمله کردند.

این اقدامات آنارشیست‌ها در همبستگی با ۲۱ زندانی صورت گرفته است که از یک ماه پیش در زندان دست به اعتصاب غذا زده‌اند. این زندانیان اعضای گروه‌های مسلح چپ و چپ‌های تندرو هستند.

دولت سیپراس پیش از این گفته بود این خواسته‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد اما هنوز روشن نیست دولت چه امتیازهایی در این زمینه خواهد داد. اپوزیسیون نیز دولت را متهم ساخته که با آنارشیست‌ها سهل‌انگارانه رفتار می‌کند.

سفر سیپراس به مسکو و نگرانی اتحادیه اروپا

ساعاتی پس از این درگیری‌ها، آلکسیس سیپراس برای یک دیدار دو روزه به مسکو رفت. سیپراس در این سفر جنجالی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور، دمیتری مدودیف، نخست‌وزیر و سرگئی ناریشکین، رئیس دوما ملاقات خواهد کرد.

سفر آلکسیس سیپراس به مسکو در مرکز توجه رسانه‌ها، به‌ویژه در اروپا قرار گرفته است.

سفر آلکسیس سیپراس به مسکو در مرکز توجه رسانه‌ها، به‌ویژه در اروپا قرار گرفته است. رسانه‌ها می‌پرسند در حالی که یونان نسبت به سیاست کمک‌رسانی اروپا انتقاد دارد آیا این سفر برای دریافت کمک‌های مالی از روسیه خواهد بود و آیا در حالی که اروپا روسیه را مورد تحریم قرار داده، بهبود روابط یونان با روسیه رویکرد اروپا را نسبت به یونان تغییر خواهد داد؟

اتحادیه اروپا پیش از این از نخست‌وزیر یونان خواسته بود تا نگذارد جبهه ضد روسیه که اروپا و آمریکا در تشکیل آن تلاش کرده‌اند از هم بپاشد.

اتحادیه اروپا معتقد است روسیه در حال حاضر تحت تحریم‌های این اتحادیه قرار دارد و یونان که خود را عضو اتحادیه اروپا می‌داند نباید این تحریم‌ها را نادیده بگیرد.

افکلیدیس ساکالوتوس، معاون وزیر امور خارجه یونان در گفت‌وگویی با بلومبرگ گفته است روسيه يک کشور دوست ارتدکس است که روابط خوبی با یونان دارد اما آتن همچنان اتحاديه اروپا و منطقه يورو را مرکز توجه خود قرار می‌دهد. او در همین حال افزود يونان همچنان کشوری مستقل با يک سياست خارجی مستقل است.

یونان و اتحادیه اروپا در روز پنج‌شنبه ۱۹ مارس / ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۳ توافق کردند که دولت یونان در روزهای آینده اصلاحات مشخصی را که به پیش خواهد برد اعلام کند تا بتواند بخشی از ۲۴۰ میلیارد یورو بسته کمک مالی را دریافت کند.

بدهی‌های یونان در حدود ۳۱۵ میلیارد یورو ارزیابی می‌شود که بیش از ۱۷۵درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است. این مبلغ در تاریخ اتحادیه اروپا یک رکورد به حساب می‌آید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.