ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وضعیت نگران‌کننده سعید پور‌حیدر در زندان اوین

اتهام پورحیدر، تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبرى و نشر اکاذیب در فضاى مجازى عنوان شده است. از سوی دیگر احکام قطعی شش فعال فضای مجازی نیز به آن‌ها ابلاغ شده است.

با وجود گذشت بیش از دو ماه از بازداشت موقت سعید پورحیدر، روزنامه‌نگار و از معترضان به نتیجه انتخابات جنجال‌بر‌انگیز ریاست جمهوری سال ۸۸، او همچنان در انتظار دادرسى به سر مى‌برد.

خبرگزارى هرانا، ارگان خبرى مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گزارش کرده که کلیه سعید پور‌حیدر در دوره بازجویی و در انفرادى خونریزى کرده است و معالجه و رسیدگى درمانى مناسبی در مورد او انجام نشده است.

هرانا این خبر را روز شنبه ۲۹ فروردین ماه به نقل از یکی از نزدیکان پور‌حیدر منتشر کرده است.

او که در حال حاضر در بند هشت زندان اوین نگهداری می‌شود، در شرایط مناسبى به سر نمی‌برد.

در بند هشت زندان اوین، بعضى از زندانیان سیاسى در کنار زندانیان عادى و قاچاقچیان کشورهاى خارجى نگهدارى مى‌شوند.

سعید پورحیدر در جریان اعتراض‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ٨٨ نیز بازداشت شده بود. او پس از آزادى با خروج از کشور مدتى در کشورهاى ترکیه و آمریکا ساکن بود اما اواسط بهمن ماه سال گذشته به ایران بازگشت.

بازگشت او منجر به بازداشت موقت و انتقالش به زندان اوین شد.

اتهام پورحیدر، تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبرى و نشر اکاذیب در فضاى مجازى عنوان شده است. او حالا در بند هشت زندان اوین، منتظر تعیین تاریخ دادگاه برای رسیدگى به این اتهام‌هاست.

هرانا در گزارش خود آورده است که بند هشت زندان اوین یکى از بد‌ترین بندهاى این زندان است که به تازگی و خلاف اصل تفکیک جرائم، تعدادی  از زندانیان سیاسى و عقیدتى را در کنار سایر زندانیان جرائم غیر سیاسى، در خود جاى داده است.

تأیید مجازات تعیین شده برای فعالان فضای مجازی

احکام قطعی شش زندانی سیاسی، یک روز پس از انتقال آن‌ها از بند ۳۵۰ زندان اوین، به طور رسمی اعلام شده است.

این شش نفر در تابستان و پاییز سال ۹۲ و در جریان عملیات‌ گسترده مرکز سایبری اطلاعات سپاه پاسداران در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بازداشت شده بودند و در بند دو -‌ الف زندان اوین که زیر نظر سپاه اداره می‌شود، تحت فشارهای مختلف روانی و فیزیکی مجبور به اعتراف علیه خود شده بودند.

وبسایت کلمه روز شنبه ۲۹ فروردین ماه گزارش کرده است که بر اساس رأی قطعی صادر شده و  با اعمال سخت‌ترین شرایط ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی در باب تجمیع مجازات‌ها، پنج نفر از متهمان این پرونده به نام‌های مسعود سیدطالبی، فرید اکرمی‌پور، فریبرز کاردار فرد، مسعود قاسمخانی و امیر گلستانی به هفت سال حبس قابل اجرا و مهدی ری‌شهری به پنج سال حبس قابل اجرا محکوم شده‌اند. اتهام این شش تن اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور بوده است.

این افراد بر اساس اتهام‌هایی چون توهین به رهبری، مقامات و مقدسات، به مجازات‌های دیگری هم محکوم شده‌اند که این مجازات‌ها تعلیقی (غیر اجرایی) هستند.

گفته شده که رؤیا صابری نوبخت، تبعه ایرانی - بریتانیایی و دیگر متهم این پرونده نیز حکم مشابهی دریافت کرده است.

بر اساس این گزارش، شعبه ۵۴ دادگاه تجدید‌نظر استان تهران، شش ماه پیش و در اقدامی کم سابقه، اقدام به برگزاری جلسه دادرسی چندین ساعته‌ای برای متهمان پرونده فعالان فیس‌بوکی کرد. این افراد در دادگاه بدوی مجموعاً به بیش از ۱۲۰ سال حبس محکوم شده بودند.

«کلمه» نوشته است: «سرانجام پس از رفت و برگشت‌های متعدد و اظهارنظرهای متناقض قاضی پورعرب، از جمله این‌که در مورد نقض احکام صادره با مخالفت دادستان تهران و اطلاعات سپاه مواجه شده است، بالاترین احکام حبس صادر شده، تأیید و از سوی دادسرای اجرای احکام مستقر در اوین، به مورد اجرا گذاشته شده است.»

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.