ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دبيرکل سازمان معلمان ايران بازداشت شد

عليرضا هاشمی به دلیل پيگيری مطالبات صنفی و ديدار با خانواده‌های معلمان زندانی و به اتهام «تبانی به قصد برهم زدن امنيت ملی» و «تبليغ عليه نظام» بازداشت شده است.

عليرضا هاشمی، دبيرکل سازمان معلمان ايران صبح روز يکشنبه ۳۰ فروردين توسط مأموران امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است.

عليرضا هاشمی، دبيرکل سازمان معلمان ايران

خبرگزاری کار ایران (ايلنا) گزارش داده که دبيرکل سازمان معلمان به دلیل حکمی که در سال ۸۹ عليه او صادر شده بود، بازداشت شده است.

به‌نوشته ایلنا اجرای اين حکم تاکنون به تأخير افتاده بود.

طاهره نقيئی، قائم مقام سازمان معلمان ايران، گفته است علیرضا هاشمی در سال ۸۹ به دلیل «پيگيری مطلبات صنفی» و «ديدار با خانواده‌های معلمان زندانی» به ۵ سال زندان محکوم شده بود.

نقيئی اتهامات او را «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنيت ملی» و «تبليغ عليه نظام» عنوان کرده است.

به‌گفته قائم مقام سازمان معلمان، مأموران امنیتی حدود ساعت ۷ صبح یکشنبه وارد منزل عليرضا هاشمی شدند اما او در آن زمان در مدرسه بود. با تماس همسر هاشمی او خود را به سرعت به منزل می‌رساند و بازداشت می‌شود. دبيرکل سازمان معلمان هم‌اکنون در زندان اوین به‌سر می‌برد.

عليرضا هاشمی یک بار در جریان اعتراضات سال ۸۸ به نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به‌مدت دو روز بازداشت شد. او پیش از آن در اسفندماه ۸۵ نیز در پی تجمع معلمان مقابل مجلس همراه با گروهی از فعالان صنفی بازداشت و سپس به سه سال زندان محکوم شده بود که پس از اعتراض و درخواست تجديدنظر، این حکم لغو شد.

بازداشت دبيرکل سازمان معلمان در حالی صورت می‌گیرد که در دو ماه اخیر در بسیاری از شهرهای ایران معلمان دست به اعتراض‌های گسترده‌ای زده‌اند. آن‌ها خواستار افزایش دستمزد و بهبود وضعیت معیشتی خود هستند و می‌خواهند که حقوق‌شان با سایر کارمندان دولت هماهنگ شود در حالی‌که معتقدند در شرایط نابرابری به‌سر می‌برند.

در آخرین مورد از این اعتراض‌ها هزاران معلم صبح روز پنج‌شنبه ۲۷ فروردین در ده‌ها شهر ایران در مقابل اداره‌های آموزش و پرورش و ساختمان‌های فرمانداری‌ها و استانداری‌ها «تجمع سکوت» برگزار کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • عادل

    سال 89 حکم صادر میشود و الان بازداشت میشود و حالا سال ۱۳۹۴ نیست! من قانع شدم و هرکی نشد حکم اش مرتد است ولا غیر ها!!!!

  • hamid

    استبداد ظالم حاکم دیگر حتا تحمل اعتراضات صنفی را هم ندارد! شاید میترسد که مثل دوران شاه این اعتراضات صنفی روزی تبدیل به اعتراضات سیاسی شود و..! شاد باشید. حمید