ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

از سال ۱۳۹۳هيچ مجوزی برای شکار در ايران صادر نشده است

معصومه ابتکار، رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست ايران می گويد از سال ۱۳۹۳ هيچ پروانه شکار داخلی و خارجی در کشورمان صادر نشده است، درحالی که ایران پیشتر جولانگاه شکارچیان بود.

معصومه ابتکار، رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست ايران می‌گويد از سال ۱۳۹۳ پروانه شکار داخلی و خارجی در ایران صادر نشده است.

اين درحالی است که به گفته اين مقام ارشد محيط زيست، پيش از سال ۹۳ زيستگاه‌های ايران «جولانگاه» شکارچيان خارجی بوده؛ تا آنجا که سال ۹۱ در سکوت کامل خبری، يک‌سوم «نمايشگاه بين‌المللی محيط زيست» متعلق به شکارچيان و محل نمايش سلاح بوده است.

معصومه ابتکار صدور مجوز شکار را جزو اختيارات قانونی سازمان محيط زيست دانست اما تأکيد کرد: «به طور يقين می‌توانيم بگوييم شکارچی خارجی وارد ايران نشده و پروانه شکاری هم صادر نشده است.»

طی سال‌های گذشته گزارش‌های متعددی منتشر شده بود که همه ساله و به هنگام فصل مهاجرت، شکارچيان غير مجاز از کشورهای مجاور به ويژه کشورهای حاشيه خليج فارس به ايران سفر می‌کنند و با پرداخت پول به رابطان داخلی و محلی به شکار پرندگان ناياب می‌پردازند.

در سال‌های اخير واگذاری مجوز شکار به اتباع کشورهای حاشيه خليج فارس در ايران بسيار حساسيت برانگيز شده است.

در سال ۱۳۹۰ نيز اخباری مبنی بر اعطای مجوز پرورش پرندگان شکاری در منطقه حفاظت شده بهرام گور به سرمايه‌گذاران کشورهای عربی اعتراض‌های زيادی برانگيخت. اين اخبار حاکی از آن بود که سرمايه‌گذاران امارتی می‌توانند در محدوده‌ای به وسعت سه هزار هکتار پرندگانی مانند هوبره را پرورش داده و در همان محدوده به شکار آن‌ها بپردازند.

سازمان حفاظت محيط زيست در دولت محمود احمدی نژاد اعطای اين مجوزها در ايران به اتباع خارجی را تکذيب کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.