ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قاضی صلواتی به وکیل آرش صادقی و گلرخ ابراهیمی اجازه مطالعه پرونده را نداد

با نزدیکى زمان برگزارى دادگاه آرش صادقى و همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی، وکلاى آن‌ها هنوز امکان مطالعه پرونده را پیدا نکرده‌اند.

با نزدیکى زمان برگزارى دادگاه آرش صادقى و همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی، وکلاى این دو  هنوز امکان مطالعه پرونده آن‌ها را پیدا نکرده‌اند.

آرش صادقی و همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی ١٦ ارديبهشت توسط قاضی صلواتی در شعبه ١٥ دادگاه انقلاب اسلامی تهران محاكمه می‌شوند. اين درحالی است که امیر رئیسیان وكيل آن‌ها، تاکنون موفق به مطالعه پرونده آن‌ها نشده است.

به گزارش ارگان خبرى مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هرانا، وکیل این زوج چندین مرتبه جهت مطالعه پرونده نزد قاضی صلواتی رفته، اما هر بار قاضی صلواتی از ارائه پرونده به ایشان خودداری کرده است. تارنمای هرانا به نقل از یک منبع آگاه در این مورد نوشته است: «دلیل این تأخیر مشخص نیست و نگرانى این است که قصد دارند کسى از محتواى پرونده مطلع نشود و شاید قصد دارند حکم سنگین صادر کنند.»
پیش‌تر قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران از پیمان حاج محمودعطار بابت به عهده گرفتن وکالت آرش صادقی شکایت کرده بود که نهایتاً منجر به عزل او شد.

آرش صادقی بعد از سپری کردن حدود ۱۸ ماه انفرادی که با اعتصاب غذای او در بند ۲۰۹ زندان اوین همراه بود، بیستم مهر ۹۲ از زندان آزاد شد. او بار دیگر در روز شنبه ۱۵ شهریور ۹۳ در محل کارش توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت شد و در همان روز همسر او گلرخ ابراهیمی ايرايی به همراه چند تن از دوستان آن‌ها نيز بازداشت شدند. گلرخ ابراهیمی ايرايی بعد از بیست روز با قید وثیقه‌ هشتاد میلیون تومانی آزاد شد و آرش صادقی نيز پس از شش ماه در اسفند ١٣٩٣ با تودیع قرار وثیقه ششصد میلیون تومانی به طور موقت از زندان آزاد شد.

آرش صادقی قرار است شانزدهم اردیبهشت‌ماه، به اتهام اجتماع و تبانی، اهانت به بنيان‌گذار انقلاب و تبليغ عليه نظام در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب محاکمه شود. همچنین همسر او نیز با اتهام‌های اهانت به مقدسات و تبليغ عليه نظام مواجه است.

به اعتقاد فعالان سیاسی و مدافعان حقوق بشر، به سبب مداخله و نفوذ نهادهای امنیتی، اصول یک دادرسی عادلانه در شعبه‌های ۱۵، ۲۶ و ۲۸ دادگاه انقلاب رعایت نمی‌شود. با وجود این انتقادات، زندانیان سیاسی اغلب در این شعب محاکمه می‌شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • قاضی صلواتی به وکیل آرش صادقی و گلرخ ابراهیمی اجازه مطالعه پرونده را نداد | سایت سیاسی،خبری خاوران

    […] رادیو زمانه:با نزدیکى زمان برگزارى دادگاه آرش صادقى و همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی، وکلاى این دو  هنوز امکان مطالعه پرونده آن‌ها را پیدا نکرده‌اند.آرش صادقی و همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی ١۶ اردیبهشت توسط قاضی صلواتی در شعبه ١۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران محاکمه می‌شوند. این درحالی است که امیر رئیسیان وکیل آن‌ها، تاکنون موفق به مطالعه پرونده آن‌ها نشده است.به گزارش ارگان خبرى مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هرانا، وکیل این زوج چندین مرتبه جهت مطالعه پرونده نزد قاضی صلواتی رفته، اما هر بار قاضی صلواتی از ارائه پرونده به ایشان خودداری کرده است. تارنمای هرانا به نقل از یک منبع آگاه در این مورد نوشته است: «دلیل این تأخیر مشخص نیست و نگرانى این است که قصد دارند کسى از محتواى پرونده مطلع نشود و شاید قصد دارند حکم سنگین صادر کنند.»پیش‌تر قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران از پیمان حاج محمودعطار بابت به عهده گرفتن وکالت آرش صادقی شکایت کرده بود که نهایتاً منجر به عزل او شد. […]