ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تلاش وزارت‌خانه جهاد کشاورزی و نيرو برای احيای درياچه اروميه

، عضو فراکسيون نجات درياچه اروميه به خبرگزاری خانه ملت گفته که با تغيير دولت، نگاه به محيط زيست و منابع آب «بهتر شده» و وزارت‌خانه‌های جهاد کشاورزی و نيرو تلاش می‌کنند تا درياچه اروميه و تالاب‌ها را نجات دهند.

يک نماينده مجلس ايران خبر داده که با تغيير دولت، دو وزارت‌خانه جهاد کشاورزی و نيرو برای نجات درياچه اروميه اقداماتی را انجام داده‌اند.

بيش از ۹۳درصد آب درياچه اروميه خشک شده است

محمد باقری بنابی، عضو فراکسيون نجات درياچه اروميه به خبرگزاری مجلس شورای اسلامی(خانه ملت) گفته که با تغيير دولت، نگاه به محيط زيست و منابع آب «بهتر شده» و وزارت‌خانه‌های جهاد کشاورزی و نيرو تلاش می‌کنند تا درياچه اروميه و تالاب‌ها را نجات دهند.

به گفته باقری، اقداماتی که دولت برای احيای درياچه اروميه انجام داده، «تاثيرگذار» بوده اما تا «نقطه مطلوب» فاصله زيادی وجود دارد.

آب ورودی به درياچه اروميه در سال‌های اخير حدود ۳۰۰ ميليون مترمکعب کاهش يافته و در شرايط بحرانی است.

حميد گشتاسب، مديرکل دفتر زيستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محيط زيست گفته که سازمان حفاظت محيط زيست از اوايل سال ۱۳۷۸ در خصوص روند نزولی سطح آب درياچه اروميه هشدار داده است.

به گفته گشتاسب، سازمان حفاظت محيط زيست از دو دهه پيش به اين نتيجه رسيده که «استفاده بی‌رويه از آب به دنبال گسترش کشاورزی، تأسيس سدها و حفر چاه‌های غيرمجاز» باعث شده تا وضعيت درياچه اروميه بحرانی شود.

در صورت خشکی کامل درياچه اروميه، دست‌کم پنج ميليون نفر به‌طور مستقيم تحت تأثيرات منفی آن قرار می‌گيرند، در حالی که جمعيتی که غيرمستقيم و در استان‌های ديگر آسيب خواهند ديد، بسيار بيشتر از اين تعداد خواهد بود.

يک ماه پيش نيز يک مقام سازمان محيط زيست آذربايجان غربی در مورد خشک‌شدن کامل درياچه اروميه و شکل‌گيری بيماری‌های ريوی و نوظهور در منطقه هشدار داده بود.

به گفته عليرضا سيدقريشی، کارشناس زيستگاه‌های آبی محيط زيست آذربايجان غربی خشک شدن درياچه اروميه همچنين باعث بروز گرد و غبار نمک و کاهش شديد سطح آب‌های زيرزمينی خواهد شد.

در حال حاضر بيش از ۹۳درصد آب درياچه اروميه خشک شده و تنها هفت درصد از اين تالاب بين‌المللی باقی مانده است.

 بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.