ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تمدید مذاکرات هسته‌ای به مدت هفت روز

در حالی‌که روز سه‌شنبه ۳۰ ژوئن / ۹ تيرماه مهلت نهایی برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای بین ایران و کشورهای ۱+۵ اعلام شده بود مذاکرات به مدت یک هفته تمدید شد.

در حالی‌که امروز، سه‌شنبه ۳۰ ژوئن / ۹ تيرماه مهلت نهایی برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای بین ایران و کشورهای ۱+۵ اعلام شده بود این مذاکرات با توافق طرفین به مدت یک هفته تمدید شد.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، شورای اروپا اعلام کرده که اتحادیه اروپا به‌منظور «دادن زمان بیشتر به مذاکرات هسته‌ای جاری در وین» به مدت یک هفته توقف برخی از تحریم‌های اروپا علیه ایران را تمدید می‌کند.

این تحریم‌ها در ژانویه سال ۲۰۱۴ به‌عنوان حسن‌نیت در مذاکرات هسته‌ای متوقف شده بودند.

شورای اروپا که ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا را نمایندگی می‌کند، گفته است تمدید توقف تحریم‌ها علیه ایران تا ۷ ژوئيه / ۱۶ تيرماه، مدت تمدید مذاکرات هسته‌ای خواهد بود.

ماری هارف، مشاور وزارت خارجه آمریکا نیز توافق طرفین بر سر تمدید هفت روزه مذاکرات را تأیید کرد.

رویترز ضمن اشاره به این‌که روز سه‌شنبه پایان مهلت دستیابی به توافق هسته‌ای است و طرفین به آهنگ مذاکرات شدت بخشیده‌اند، به‌نقل از یک دیپلمات آمریکایی که نامش منتشر نشده نوشته است: «هنوز مسائل واقعی و دشوار تا دستیابی به یک توافق جامع وجود دارند که باید حل شوند.»

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران که روز یکشنبه برای مشورت به تهران رفته بود، روز سه‌شنبه به وین بازگشت و بلافاصله به مدت دو ساعت با جان کری همتای آمریکایی خود گفت‌وگو کرد.

او روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: «من برای دستیابی به توافق نهایی این‌جا هستم و فکر می‌کنم می‌توانیم این‌کار را انجام دهیم.»

او با وزیران امور خارجه آلمان و روسیه نیز باید دیدار کند.

اختلافات اصلی همچنان بر سر چگونگی لغو تحریم‌ها و مکانیسم کنترل و نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران است تا تضمین کنند که ایران به تعهدات خود پایبند است.

کشورهای غربی اصرار دارند که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بتوانند به تأسیسات نظامی و علمی مربوط به برنامه هسته‌ای ایران دسترسی داشته باشند، موضوعی که آِت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی با آن مخالف است.

روز دوشنبه، لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه در نیویورک درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران گفت: «ما پیشرفت داشته‌ایم اما در پایان راه نیستیم.» فابیوس نیز روز سه‌شنبه به وین بازخواهد گشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.