ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آتش‌بس یک هفته‌ای در یمن به جریان افتاد

آتش‌بسی محدود تا پایان ماه رمضان در یمن به جریان می‌افتد. این فرصتی است برای کمک‌رسانی به مردمی که نیازمند غذا، آب و دارو هستند. یک میلیون نفر در جنگ داخلی یمن آواره شده‌اند.

آتش‌بسی محدود تا پایان ماه رمضان در یمن به جریان می‌افتد. این فرصتی است برای کمک‌رسانی به مردمی که نیازمند غذا، آب و دارو هستند.

با برقراری آتش بس، محموله‌های امدادی در فرودگاه صنعا خالی می‌شوند.

از بامداد جمعه ۱۰ ژوئیه آتش‌بسی یک هفته‌ای در یمن به جریان می‌افتد. توقف حملات هوایی ائتلاف نظامی به رهبری عربستان و عقب‌نشینی حوثی‌ها از چهار استان یمن و آزاد کردن زندانیانی، از شروط دولت در تبعید یمن برای آتش‌بس بود.

بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد فرستاده ویژه این سازمان در یمن، ضمانت‌های لازم برای رعایت آتش‌بس را از سوی حوثی‌ها گرفته است. استفان دوژاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل نیز خبرنگاران گفته است که طرفین منازعه یمن با توقف یک هفته‌ای درگیری موافقت کرده‌اند. این آتش بس از روز جمعه ۱۰ ژوییه شروع می‌شود و تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت

سازمان ملل پیش از این یمن را در رده بحران‌زده‌ترین کشورها جای داده و اعلام کرده بود که ۲۱ میلیون نفر از مردم یمن در شرایط اضطراری قرار دارند.  تاکنون سه کشور در این رده‌بندی قرار گرفته‌اند که عبارتند از عراق، سوریه و سودان جنوبی.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی ۳۰۸۳ نفر در جریان درگیری‌های چند ماه گذشته در یمن جان خود را از دست داده‌اند و دستکم ۱۴هزار و ۳۲۴ نفر نیز مجروح شده‌اند. سازمان ملل می‌گوید در میان قربانیان، بیش از ۱۵۰۰ نفر غیرنظامی بوده‌اند. دست‌کم یک میلیون نفر نیز در پی جنگ داخلی یمن آواره شده‌اند.

۸۰درصد جمعیت یمن در شرایط «غیرانسانی» به سر می‌برند. ۱۳ میلیون نفر از این عده، غذای کافی برای خوردن ندارند. به دلیل نابودی ساختارهای تامین آب در جنگ داخلی، ۴/۹میلیون نفر دیگر  فاقد  آب سالم و قابل شرب هستند.

آتش‌بس یک هفته‌ای فرصتی برای نهادهای امدادی فراهم می‌کند تا به مردم غذا، آب و دارو برسانند. یک نیاز دیگر مردم یمن، واکسینه شدن در برابر بیماری‌های واگیر است. در برخی نقاط این کشور تب دنگی و مالاریا شایع شده است.

یمن فقیرترین کشور جهان عرب به شمار می‌رود. در حال حاضر در این کشور، حتی سوخت کافی برای نقل و انتقال امدادهای بین‌الملی وجود ندارد.

شیعیان حوثی از حدود یک سال پیش به این سو، بخش‌های بزرگی از یمن را در کنترل خود دارند. عبد ربو منصور هادی که از سوی جامعه بین‌المللی رئیس جمهور مشروع یمن شناخته می‌شود در پی بالا گرفتن منازعه به عربستان سعودی گریخت.

نشست صلح ژنو در ماه ژوئن که به کوشش سازمان ملل ترتیب داده شده بود بدون نتیجه پایان گرفت. دولت در تبعید یمن، هر گونه گفت‌وگو با شورشیان حوثی‌ را به انجام قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت منوط می‌کند که در درجه نخست خواستار عقب‌نشینی حوثی‌ها از مناطق متصرفی است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.