ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«شش میلیون فرد گرسنه در ایران وجود دارد»

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از وجود ۱۲ میلیون نیازمند در ایران خبر داد. به گفته او از این تعداد نیازمند شش میلیون نفر تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند.

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از وجود ۱۲ میلیون نیازمند در ایران خبر داد. به گفته او از این تعداد نیازمند شش میلیون نفر تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند.

مجتبی رحماندوست، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی رحماندوست، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمارهای منتشر شده از میزان فقر در کشور گفت: «بر اساس آماری که وزارت اطلاعات منتشر کرده است ۱۰ درصد شهرنشینان و ۱۸ درصد روستاییان جزء افراد فقیر جامعه هستند.»

به گفته این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، بر اساس آمارها در مجموع حدود ۱۴ درصد مردم کشور که تقریباً ۱۲ میلیون نفر را شامل می‌شود، گرسنه هستند.

مجتبی رحماندوست با اعلام این خبر گفت که نیمی از این افراد تحت پوشش دو نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی  و بهزیستی هستند. این نماینده مجلس منظور دولت از ادعای رسیدگی به وضعیت فقرا را تنها مربوط به این دسته ثبت شده از فقرا در یک نهاد دانست.

رحماندوست با اشاره به  شش میلیون نفری که در ایران تحت پوشش هیچ ارکان حمایتی نیستند افزود: «طی مطالعات تخمینی اجتماعی مجلس تعداد این افراد به ۱۰ میلیون نفر هم می‌رسد که به تعبیر وزارت اطلاعات این افراد گرسنه هستند.»

حداکثر درآمد این شش میلیون نفر به گفته رحماندوست همان مبلغ ۴۵٬۵۰۰ تومان یارانه دریافتی از دولت است.

رحماندوست همچنین از تدوین طرح دو فوریتی در مجلس خبر داد که بر اساس آن باید از زنان بی‌سرپرست و مردانی که به علت  کهولت سن قادر به تأمین معاش خود نیستند حمایت شود. به گفته این نماینده مجلس تا پایان تابستان امسال این طرح در صحن مجلس برای تصویب مطرح می‌شود. به گفته رحماندوست  این طرح نیز تمام افراد نیازمند را تحت پوشش قرار نمی‌دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • كشكساب

    با درود بر همه ايرانيان، هر خبري موضوع يا حادثه اي را به مخاطب ميرساند. درپي ان ، مخاطب بنابر حدواندازه ارتباطِ آن خبر با خود، اقدامي ميكند. ميگويند باران خواهد باريد. آنكه رختِ شسته در زير آسمان دارد، تدبير واقدام ميكند. در طول سي و شش سال ، حكومت بشدت اسلامي حاكم بر ايران، از من بپرسيد در برابر كدام خبر كه خبرابي و نابودي خانه ام را گفته يا خرابي ، پس از آن خبر ، به بار آمده، اقدام، عمل و يا تلاشِ بازدارنده نموده ام؟ پس از اين هم حواث را ميسازند و خبرش را به بنده صاحب خانه ميرسانند. اين هم از الطاف روشن فكران و كارشناسان و محققين و تحليلگران و برنامه سازان وووو مخالف حكومت اسلامي است كه( يك ايراني منفعل و بي آزار و مطالعه كننده اخبار و مقالات ) مثلِ بنده را پرورش داده و ميدهند. ايا مردم دركشورهايي كه به نسبت صاحب سرنوشت هستند، به من چگونه مينگرند؟ لطفا براي رفع خجالت من، دعا بفرمائيد. باپوزش، پاينده ايران، سربلند ايراني