ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اردوغان: گام‌های بعدی مقابله با کردها و چپ افراطی است

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد بمباران مواضع داعش در روزهای آینده ادامه می‌یابد. او گفت گروه‌های شبه‌نظامی یا باید سلاح‌های خود را زمین بگذارند یا حساب رویارویی را بکنند.

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد بمباران مواضع داعش در روزهای آینده ادامه می‌یابد. او گفت گروه‌های شبه‌نظامی یا باید سلاح‌های خود را زمین بگذارند یا ‌حساب رویارویی را بکنند.

پایگاه هوایی اینجرلیک در شهر آدانا قرار دارد.

اردوغان گفت حمله هوایی به مواضع داعش در مرزهای ترکیه نخستین گام بوده و مقابله با شبه‌نظامیان «دولت اسلامی» طولانی مدت خواهد بود. رئیس جمهور ترکیه افزود گام‌های بعدی رویارویی با کردها و افراط‌گرایان چپ خواهد بود: «گروه‌های شبه‌نظامی یا باید سلاح‌های خود را زمین بگذارند یا حساب رویارویی را بکنند.»

دولت سوریه از عملیات نیروی هوایی ترکیه در شب گذشته انتقاد کرده است. سایت «الوطن» از قول فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه نوشت: «سوریه اجازه نمی‌دهد ترکیه عملیاتی در خاک این کشور انجام دهد.»

بامداد جمعه ۲۴ ژوئیه سه جنگنده اف-۱۶ ترکیه سه موضع داعش در شمال سوریه را بمباران کردند. دفتر احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه در بیانیه‌ای عنوان کرد که در این بمباران‌، حریم هوایی سوریه نقض نشده است. داود اوغلو می‌گوید عملیات مربوطه در حریم هوایی خود ترکیه انجام شده‌اند.

روزنامه «حریت» گزارش داده که دو مورد از مواضع یاد شده، مقر نیروهای داعش بوده‌اند. خبرگزاری «دوغان» می‌نویسد در یکی از این حملات، ۳۵ نیروی افراطی کشته شده‌اند.

دولت ترکیه هم‌زمان با بمباران مواضع مرزی داعش، عملیاتی زنجیره‌ای برای دستگیری هواداران داعش و حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) انجام داد و دست‌کم ۲۵۰ فرد مظنون را بازداشت کرد. یورش سراسری پلیس به ۱۳ استان ترکیه انجام شده و هنوز روشن نیست چه تعداد از دستگیرشدگان در ارتباط با داعش و چه تعداد دیگر در پیوند با فعالیت برای پ‌ک‌ک یا گروه‌های چپ بازداشت شده‌اند.

حزب دموکراتیک خلق‌ها که در انتخابات پارلمانی اخیر در ترکیه ۸۰ کرسی به دست آورده، ادعا می‌کند مدارک و اسنادی در دست دارد که دولت اردوغان از تروریست‌های اسلامی برای سرکوب چپ‌ها و کردها حمایت می‌کند.

دولت ترکیه اجازه استفاده از پایگاه استراتژیک «اینجرلیک» را نیز به ارتش آمریکا داده است. این تصمیم موفقیت بزرگی برای نیروهای ائتلافی محسوب می‌شود. ترکیه با وجود عضویت در ائتلاف جهانی ضد داعش، تا کنون از مشارکت در عملیات نظامی این ائتلاف خودداری کرده بود. این تصمیم پس از مکالمه تلفنی اردوغان و اوباما در روز چهارشنبه ۲۲ ژوئیه نهایی شد.

پبش از این، ارتش آمریکا از پایگاه اینجرلیک برای پرواز هواپیماهای شناسایی و بدون سرنشین (پهپاد) استفاده می‌کرد. رسانه‌های ترکیه نوشته‌اند دولت اردوغان با دادن این مجوز، نظر آمریکا برای ایجاد «منطقه پرواز ممنوع» در شمال حلب را جلب کرده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • «روژآوا»: هویت‌خواهی قومیتی یا جست‌وجوی بدیل؟ | مجله هفته

    […] ترکیه، رژیم ترکیه، بارها اعلام کرده است که گام بعدی، حذف مخالفان چپ‌گرا خواهد بود. و البته در راه عملی‌ساختن این […]

  • «روژآوا»: هویت‌خواهی قومیتی یا جست‌وجوی بدیل؟ / آرش اسدی | نقد اقتصاد سیاسی

    […] ترکیه، رژیم ترکیه، بارها اعلام کرده است که گام بعدی، حذف مخالفان چپ‌گرا خواهد بود. و البته در راه عملی‌ساختن این گام تاکنون […]