ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت دست‌کم هشت تن از نوکیشان مسیحی در کرج

دست کم هشت تن از اعضای یک کلیسای خانگی در کرج توسط مأموران امنیتی لباس شخصی بازداشت شدند.

دست‌کم هشت تن از اعضای یک کلیسای خانگی در کرج توسط مأموران امنیتی لباس شخصی بازداشت شدند.

به گزارش هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز جمعه ۱۶ مردادماه / ۷ اوت، هایده شادنیا، شهین بشیری، مونا چهاردولی، اسماعیل فلاحتی، نعمت الله یوسفی و فردی به نام رازمیک به همراه دست‌کم دو تن دیگر از نوکیشان مسیحی، در حالی که جهت مراسم نیایشی گردهم آمده بودند، از سوی مأموران امنیتی لباس شخصی بازداشت شدند.

بنا بر این گزارش بازداشت این افراد با بی‌احترامی و ضرب و شتم صورت گرفته است.

تاکنون سه تن از بازداشت‌شدگان با قرار وثیقه به‌طور موقت آزاد شدند. از سرنوشت و محل نگهداری دیگر بازداشتی‌ها خبری منتشر نشده و پیگیری خانواده‌های آن‌ها در مقابل زندان کرج و دادگاه انقلاب نتیجه‌ای نداشته است.

ادامه وضعیت نگران کننده کشیش سعید عابدینی در زندان رجایی‌شهر

خبرگزاری هرانا همچنین از ادامه وضعیت نگران‌کننده‌ کشیش سعید عابدینی در زندان رجایی‌شهر گزارش می‌دهد. بر اساس این گزارش مأموران زندان شامگاه ۱۵ مردادماه به بند ۱۲ زندان رجایی‌شهر (بند زندانیان سیاسی – عقیدتی) یورش برده و ضمن بازرسی شدید آن محل، نسبت به کشیش سعید عابدینی رفتار بسیار ناشایستی داشتند. این کشیش ایرانی- آمریکایی، چندی پیش نیز در زندان مورد حمله و ضرب و شتم قرار گرفته بود.

آزادی علیرضا سیدیان کشیش نوکیش مسیحی

از سوی دیگر علیرضا سیدیان کشیش نوکیش مسیحی پس از تخفیف مجازات در حکم محکومیت‌اش با گذراندن بیش از سه سال و نیم حبس از زندان رجایی‌شهر کرج آزاد شد.

به گزارش تارنمای «محبت نیوز»، آژانس خبری مسیحیان ایران، علیرضا سیدیان که با انتساب جرائم امنیتی و تبلیغ علیه نظام به شش سال حبس تعزیری محکوم شده بود، روز دوشنبه ۵ مردادماه / ۲۷ ژوئیه با گذراندن بیش از سه سال و نیم حبس، از زندان رجایی‌شهر کرج آزاد شد.

علی‌رضا سیدیان

علیرضا سیدیان به دلیل سرپرستی از خانواده و نگهداری از مادرش در حالی‌که یک سال از دوران محکومیت خود را در زندان اوین گذرانده بود در آن ایام به مناسبت فرا رسیدن ۱۲ فروردین، سالروز جمهوری اسلامی، از سوی قوه قضائیه مورد عفو (تخفیف در مجازات) قرار گرفت و پس از گذراندن ۱۲۸۵ روز از دوران محکومیت خود، زود‌تر از موعد از زندان آزاد گردید.

علیرضا سیدیان از اعضای گروه موسوم به کلیسای ایران، در ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ هنگامی که قصد خروج از کشور برای تعطیلات نوروزی را داشت بازداشت شد. او از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اخلال در امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام به زندان به شش سال حبس محکوم شده بود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.