ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگران پیمانی معدن البرز شرقی دست به اعتراض زدند

کارگران معدن البرز شرقی با آغاز اعتصاب در محوطه این معدن دست به تجمع اعتراضی زده‌اند و امروز این اعتراض در سومین روز این تجمع ادامه دارد.

۱۲۰ تن از کارگران پیمانی معدن زغال سنگ البرز شرقی از سه روز پیش در اعتراض به عدم پرداخت سه ماه دستمزد خود در محوطه این معدن تجمع کرده‌اند.

عکس از آرشیو - کارگران معدن البرز شرقی (عکس: یونس خانی/خبرگزاری مهر)

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، کارگران معدن البرز شرقی در طرزه استان سمنان از پنجشنبه ۲۲ مرداد با آغاز اعتصاب در محوطه این معدن دست به تجمع اعتراضی زده‌اند و این اعتراض‌ها با گذشت سه روز همچنان ادامه دارد.

کارگران پیمانی حتی روز جمعه نیز در این اعتراض شرکت داشتند.

این کارگران به سه ماه تعویق در پرداخت دستمزد خود، بدون احتساب حقوق مرداد ماه و عدم پرداخت حق بیمه اعتراض دارند. همچنین گفته می‌شود که بیمه کارگران پیمانی هر ماه به طور کامل به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نمی‌شود و در نتیجه سوابق بیمه‌ای این کارگران دچار مشکل شده است. دلیل این دیرکرد در پرداخت «عدم وجود منابع مالی کافی» عنوان شده است.

کارگران این معدن از آغاز سال جاری خورشیدی چندین بار دست به اعتراض، تجمع و اعتصاب زده‌اند.

این معدن، به عنوان «اصلیترین مرکز فعالیت معدنی شمال شرق ایران» در منطقه طرزه، در فاصله ۷۰ کیلومتری شهرستان شاهرود واقع است.

بر اساس آمار ارائه شد در سایت معدن زغال سنگ البرز شرقی، در مجموعه مادر که شامل سه تونل فعال با توان تولید سالانه ۳۵ هزار تُن زغال سنگ خام است، ۱۸۰ تَن پرسنل مشغول به کار هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.