ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پوتین با خامنه‌ای دیدار می‌کند

رسانه‌های داخلی از برنامه ملاقات رئیس جمهور روسیه با خامنه‌ای در جریان سفر او به ایران خبر می‌دهند. پوتین دوم آذر برای شرکت در مجمع کشورهای صادرکننده گاز وارد تهران می‌شود.

رسانه‌های ایرانی از برنامه ملاقات رئیس جمهور روسیه با خامنه‌ای در جریان سفر او به تهران خبر می‌دهند. پوتین برای شرکت در مجمع کشورهای صادرکننده گاز، دوم آذر به ایران می‌رود.

ملاقات خامنه‌ای و پوتین در پاییز ۱۳۸۶ - تهران

خبرگزاری‌های فارس، تسنیم و مهر به نقل از «اسپوتنیک» و شبکه تلویزیونی «المیادین» اعلام کرده‌اند که رئیس جمهور روسیه در جریان سفر به تهران، با رهبر جمهوری اسلامی ملاقات می‌کند. پوتین و هیات همراه او قرار است دوشنبه (۲۳ نوامبر/دوم آذر) برای شرکت در  مجمع کشورهای صادر کنننده گاز وارد تهران شوند.

پیش‌تر اعلام شده بود که پوتین با حسن روحانی و سایر مقامات ارشد جمهوری اسلامی دیدار خواهد کرد. در نشست تهران، روسای جمهور روسیه، عراق، ونزوئلا، ترکمنستان، بولیوی، نیجریه، گینه بیسائو و نخست وزیر الجزایر حضور دارند.

این دومین سفر پوتین به ایران ظرف هشت سال گذشته است. او نخستین مرتبه در سال ۲۰۰۷ و به منظور شرکت در اجلاس روسای کشورهای حاشیه دریای خزر به تهران رفت و در آن سفر نیز با رهبر جمهوری اسلامی ملاقات کرد.

سفر پوتین به تهران، یک هفته قبل در زمانی اعلام شد که نشست وین برای بررسی بحران سوریه و سرنوشت بشار اسد از اهمیت بسیار برخوردار بود. در این فاصله، تحرکات داعش و تحولات ناشی از ترورهای پاریس، نقش دیپلماتیک و نظامی روسیه در بحران سوریه را برجسته‌تر کرده‌اند. رئیس جمهوری فرانسه می‌خواهد در اولین فرصت برای تصمیم‌گیری در باره ائتلافی گسترده‌تر علیه داعش در سوریه با پوتین ملاقات کند.

ایران در کنار روسیه، از اندک متحدان بشار اسد در بحران سوریه بوده است. انتظار می‌رود در جریان دیدار پوتین با مقامات ارشد جمهوری اسلامی، سیاست مشترک دو کشور در بحران سوریه مورد بررسی قرار گیرد.

یوری اوشاکف، مشاور سیاست خارجی پوتین، هنگام اعلام  رسمی سفر او به تهران گفته بود: «انتظار برای بسته شدن بعضی قراردادهای دوجانبه با کشور میزبان کاملا منطقی است.»

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه پیش‌تر گفته است که حجم مبادلات اقتصادی سالانه ایران و روسیه در آینده از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار کنونی به ده میلیارد دلار برسد.

هم‌زمان با اعلام ملاقات عنقریب پوتین با خامنه‌ای، معاون نخست‌وزیر روسیه گفت، ۱۰۰ فروند هواپیمای «سوخو ۱۰۰» تا پنج سال آینده به ایران تحویل می‌شوند. موافقت‌نامه نظامی دو کشور، در ملاقات وزیران دفاع ایران و روسیه در ۳۰ دی ۱۳۹۳ در تهران به امضا رسیده‌ است.

خبرگزاری «اسپوتنیک» از قول دیمیتری روگوژین نوشت که ناوگان حمل و نقل عمومی ایران مطابق قراردادی دوجانبه، به هواپیماهای مدل اس اس ۱۰۰ مجهز خواهند شد.

ایران و روسیه به تازگی قرارداد نهایی سامانه دفاع موشکی اس – ۳۰۰ را امضا کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Majid

    اولیای شیطان فرقی نمیکند عبا و عمامه به تن داشته باشند و یا کت و شلوار و کراوات! یار و یاور یکدیگرند و مرتب در حال دیدار و خوش و بش!

  • hasani

    پول هر گلوله و موشک را باید به روسها بپردازند.

  • Farid

    صورتحساب میاورد تا نقد کند.....

  • nader

    در جریان مسابقه تیمهای فوتبال فولاد خوزستان و استقلال در ورزشگاه غدیر اهواز، جوانان خشمگین با نارنجک دستی و سنگ به مأموران انتظامی تهاجم کردند. آنان صندلیهای ورزشگاه را شکستند و بر روی سکوها آتش برافروختند. خبرگزاری فارس 29آبان 94به گوشه‌یی از این حرکت اعتراضی اعتراف کرد و نوشت: «پس از این‌که تیم فوتبال استقلال به گل دوم رسید هواداران فولاد به‌شدت نسبت به این مسأله معترض بودند و تمامی صندلی‌های روبه‌روی جایگاه را شکستند، همچنین آنها در ورزشگاه آتشی هم برافروختند. جو ورزشگاه غدیر اهواز اصلاً مناسب نبود به‌طوری که بارها نارنجک‌های دستی به داخل زمین پرتاب می‌شد». یک سایت حکومتی دیگر نوشت: «هواداران ناراضی فولاد به شکلی عجیب با پرتاب سنگ به سمت مأموران نیروهای انتظامی آنها را مورد حمله قرار داده و جو عجیب و غریب و ناامنی را در ورزشگاه حاکم کردند».

  • بهنام

    وای مگر میشود ؟ چگونه نماینده خدا در زمین میخواهد با یکی از مخالفان سرسخت خدا دست دهد و مذاکره کند ؟ آنوقت تکلیف دین و مذهب چه میشود ؟ یعنی همه چیز کشک بود و ما نمی دانستیم ؟