ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در تونس وضعیت فوق‌العاده اعلام شد

پس از بمب‌گذاری در اتوبوس گارد ریاست جمهوری تونس، بار دیگر در این کشور وضعیت فوق‌العاده و مقررات منع رفت و آمد اعلام شد. هنوز کسی مسئولیت انفجار را بر عهده نگرفته است.

پس از بمب‌گذاری در اتوبوس گارد ریاست جمهوری تونس، بار دیگر در این کشور وضعیت فوق‌العاده و مقررات منع رفت و آمد اعلام شد.

یک ماه و نیم پس از انقضای وضعیت فوق‌العاده سه ماهه در تونس، بار دیگر در این کشور شرایط ویژه اعلام شد. پس از بمب‌گذاری در اتوبوس حامل نیروهای گارد ریاست جمهوری تونس در عصر سه‌شنبه ۲۴ نوامبر، بار دیگر در این کشور وضعیت فوق‌العاده برقرار شد. مقررات منع رفت و آمد و شرایط اضطراری قبلی، تازه در اول اکتبر به پایان رسیده بود.

طبق دستور السبسی، رئیس جمهور تونس، از ساعت ۲۱ شب تا ۵ صبح، مقررات منع رفت و آمد در تونس برقرار خواهد بود. السبسی پس از بمب‌گذاری، برنامه سفرش به سوئیس را لغو کرد و در پیامی به مردم گفت که کشور در جنگ علیه تروریسم قرار دارد. او وعده داد که تروریسم را رشه‌کن می‌کند.

شامگاه سه‌شنبه ۲۴ نوامبر، بمبی در اتوبوس حامل گارد ریاست جمهوری تونس منفجر شد که دستکم ۱۲ نفر را به کشتن داد.

هنوز شخص یا گروهی مسئولیت این بمب‌گذاری را بر عهده نگرفته است. ۱۶ نفر نیز در انفجار مجروح شده‌اند.

تونس یکی از با ثبات‌ترین و دمکراتیک‌ترین کشورهای عربی به شمار می‌رود. تروریست‌ها در گذشته نیز عملیاتی در تونس انجام داده‌اند که آخرین نمونه، سوءقصدی در پایان ماه ژوییه به هتلی در سوسه بود که ۳۸ کشته بر جای گذاشت. در ماه مارس نیز طی حمله‌ای به موزه ملی باردو، بیش از ۲۰ گردشگر خارجی کشته شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.