ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نشست دو روزه مخالفان میانه‌رو اسد در ریاض

یکصد نفر از نمایندگان گروه‌های مسلح و سیاسی سوریه در ریاض گرد هم می‌آیند. جیش‌الاسلام، جیش‌الفتح، ارتش آزاد و ائتلاف ملی سوریه از جمله شرکت‌کنندگان این نشست هستند.

نشست دو روزه‌ای در پایتخت عربستان سعودی برای گردهمایی و مشاوره اپوزیسیون میانه‌روی سوریه برگزار می‌شود. نزدیک ۱۰۰ نفر از نمایندگان گروه‌های مسلح و سیاسی از جمله گروه"جیش‌الاسلام" در این نشست حاضر خواهند بود.

قرار است گروه‌های مسلح و سیاسی اپوزیسیون سوریه در روزهای ۸ و ۹ دسامبر در ریاض گرد هم جمع شوند تا موضع مشترکی برای گفت‌وگوها و دورنمای سوریه بیابند. دولت عربستان اعلام کرده که جریان‌های افراطی به نشست دعوت نشده‌اند. نمایندگان ارتش آزاد، ائتلاف ملی و جیش‌الفتح از دیگر شرکت‌کنندگان کنفرانس هستند.

گروه "جیش الاسلام" به رهبری ظهران علوش که شهر قطه در اطراف دمشق را تحت کنترل دارد، دارای مناسبات نزدیکی با عربستان سعودی است.

وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرده که حاضران در این نشست در مشورت با استفان د میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه انتخاب شده‌اند. هیچ یک از گروه‌های کرد سوریه به این نشست دعوت نشده‌‌اند.

جامعه جهانی در میانه ماه نوامبر در وین به راه‌کارهایی برای حل سیاسی کشمکش سوریه دست یافت. در ۱۴ نوامبر در وین توافق شد که تا شش ماه آینده و تا میانه سال ۲۰۱۶، دولتی انتقالی در سوریه تشکیل شود و ۱۸ ماه پس از تشکیل این دولت نیز، انتخابات جدیدی برگزار گردد.

در پایان نشست وین گفته شده بود که تصمیم‌گیری بر سر انتخاب نمایندگانی از گروه‌های مخالف سوری در مذاکرات بعدی، به استفان دمیستورا، نماینده ویژه سازمان ملل محول شده است.

ایران هیچیک از گروه‌های اپوزیسیون سوریه را به رسمیت نمی‌شناسد و بر بقای بشار اسد و تداوم رژیم سوریه تاکید دارد. علی‌اکبر ولایتی‌، مشاور عالی خامنه‌ای در امور بین‌المللی به تازگی گفته است که جمهوری اسلامی بنا ندارد در میدان جنگ و سیاست پشت اسد را خالی کند. او بشار اسد را خط قرمز جمهوری اسلامی خواند و افزود ایران به عنوان قدرتی منطقه‌‌ای با نفوذی بین‌المللی، قدرتمندترین کشور حاضر در تحولات سوریه است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.