ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر بهداشت: مسئولان بیمارستان خمینی‌شهر برکنار شدند

در پی ماجرای بخیه نکردن صورت یک پسر چهار ساله در بیمارستان خمینی‌شهر اصفهان به‌دلیل آن‌چه بی‌پولی خانواده کودک عنوان شد، دو تن از کارکنان بیمارستان بازداشت شدند. اکنون وزیر بهداشت از برکناری مسئولان این بیمارستان خبر داده است.

در پی ماجرای بخیه نکردن صورت یک پسر چهار ساله در بیمارستان خمینی‌شهر اصفهان به‌دلیل آن‌چه بی‌پولی خانواده کودک عنوان شد، دو تن از کارکنان بیمارستان بازداشت شدند. اکنون وزیر بهداشت از برکناری مسئولان این بیمارستان خبر داده است.

حسن هاشمی، وزیر بهداشت: در شرایط عادی کسی که از سلامت روان برخوردار است، این کار را نمی‌کند.

حسن هاشمی، وزیر بهداشت روز سه‌شنبه ۱۷ آذر به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت رئیس، مدیر بیمارستان، بازرسی و حراست این بیمارستان به دادگاه تخلفات اداری معرفی و سپس برکنار نشده‌اند.

هاشمی افزود: «شاید تصور شود که این کار سختگیرانه است، اما بازدارنده خواهد بود... در شرایط عادی کسی که از سلامت روان برخوردار است، این کار را نمی‌کند.»

یک پزشک و یک پرستار بیمارستان خمینی‌شهر نیز روز یکشنبه از کار تعلیق و بازداشت شدند.

حمیدرضا طلوعی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز یکشنبه ۱۵ آذر گفت: «کودک چهارساله‌ای هفته گذشته به دلیل پارگی ناحیه چانه به اورژانس بیمارستان اشرفی اصفهانی در خمینی‌شهر مراجعه و کادر حاضر، سرپایی چانه مصدوم را بخیه می‌کنند. در ادامه وقتی می‌بینند مادر بیمار توانایی پرداخت هزینه ۱۵۰ هزار تومانی درمان را برای ترخیص ندارد، با دستور مسئول کادر پزشکی، پرستار بخیه‌های پسر چهار ساله را کشیده و بیمار با خونریزی و پارگی چانه از بیمارستان خارج می‌شود.»

طلوعی گفت این ماجرا جمعه هفته گذشته، ششم آذر رخ داده و نام کودک، صدرا زاهدپور است.

این خبر به‌شکل گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و بازتاب یافت. برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی ماجرا را غلو شده خوانده‌ و آن را به تسویه حساب‌های شخصی نسبت داده‌اند. با این حال آن‌چه در منابع رسمی منتشر کرده‌اند همین ماجرایی است که معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آن را نقل کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    بله بسیجی های عقده ای و پول پرست با مدارک دکتری فرمایشی و تقلبی که در خیلی از بیمارستان ها در تمام شهرهای ایران به چاپیدن مراجعه کنندگان مشفولند ذره ای احساس انسانی ندارند و فقط پول را می شناسند. حالا خانواده کودک مجروح مشکل سیاسی اساسی دارد که چرا این جنایت بر علیه کودکشان را در شبکه های اجتماعی افشاگری کرده است. مدتی پیش کارمندان بیمارستان جوان بیماری را با البسه بیمارستانی بدلیل نداشتن مخارج بیمارستان در جاده ملارد کرج رها کرده بودند!!

  • اصغر صابریان

    گفت مسئولی بیار اینجا کسی مسئول نیست حالا البته برای سرپوش گذاشتن بر بیشرفی رهبر انقلاب و روحانیون شیعه گروهی به قول خودشان مستضعف را بیچاره تر می کنند مبادا که کسی بفهمد که این بخیه کشی در واقع یک تیر دیگر به چانه ی ایران است و اصلا شاید هم کلی شایعه دور آن باشد. اما در اینکه من خودم شاهد بودم که در یکی از بیمارستانها مردی را که از دهات یکی از شهرها آمده بود و پول درمانش نرسیده بود را با پتوی روی دوش از بیمارستان بیرونش مرده بودند. بله ایران در دستان شیادان است و شیادان همگی در دستان نامبارک روحانیت شیاد و بیشرف شیعه هستند و آنها نیز نیز همگی چشمشان و گوششان به دهان شیطان بزرگ خامنه ای ست تا ببینند او چه گ...ی می خورد مثلا نفوذ تا آنها دور دهان او را بلیسند و بمکند و تکرار کنند. آما گفتی مسئول! گفت مسئولی بیار اینجا کسی مسئول نیست در جمهوری خباثت اسلام ناب کسی مسئول نیست. رهبری با تمام قد و تمامی مکتبش ضدیتش با تمامی معیارهای انسانی ایستاده است. این دوران سیاه بسر خواهد آمد اما باید گفت و برای آینده گان نوشت که ما مردم بی خرد گروهی سیاه را با مرکب جهل و بیشرفی سرکار آوردیم و هر قدر این بیشرفان بیشرفی کردند ما بیشتر صبوری کردیم. هر ضد ضدیتشان با انسان بیشتر شد ما محجافظه کارتر شدیم. هر قدر آنها خونخوارتر شدند ما بیشتر خون دادیم. هر قدر آنها برای آرامش مالیخولیای شکنجه گرشان بیشتر زندانی طلبیدند و بیشتر شکنجه شو خواستند ما بیشتر تن به این پستی دادیم. و هر قدر رهبری زوزه کشید ما گوسفندوار رمیدیم. آری تاریخ این روزگاه سیاه ضد ایرانی و ضد بشری را به یاد خواهد داشت. اما آن انقلاب عظیم در ذهن ایرانی در حال افتادن است. حتا اگر بعضی فکر کنند که تنامی ارزشها از بین رفته است. مرگ بر قاتلان ایران مرگ بر این قاتلان منطقه و مرگ بر این رعب افکنان تروریست پرور و شهید پرور. زنده با ایران و زند با عراق و زنده با سوریه و زنده با اسراییل و زنده با فلسطین و زنده باد لبنان زنده باد لاییسیته و زنده باد زندگی در این کشورها و سراسر جهان ... و مرگ بر مرگ ٬ و مرگ بر این مرگ اندیشان مسلط بر ایران عزیز. با تشکر از سایت

  • داریوش

    در تاریخ 94/9/6 کودک چهار ساله صدرا زاهدپور به علت زخم چانه به بیمارستان شهید اشرفی خمینی شهر برده میشود. متخصص طب اورژانس پس از معاینه دستور بخیه کردن زخم را می دهد. پرستار کشیک شروع به بخیه زدن می کند، در همین حین همراه بیمار جهت تکمیل پرونده و تسویه حساب به قسمت اداری می رود و بر می گردد و می گوید هزینه 50 هزار تومان زیاد است و قادر به پرداخت آن نیست. از آنجا که پرستار موظف به تکمیل پرونده و ضمیمه کردن فرم تسویه حساب به پرونده است (وگرنه قانونا کسورات می خورد و هزینه وصول نشده به صندوق بیمارستان از حقوق آخر ماهش کسر می شود!) از همراه بیمار کسب تکلیف میکند که چکار کند. مادر بیمار می گوید هزینه زیاد است، اگر بخیه نشود چه؟ به او می گویند زخم بزرگ نیست ، زیر چانه است (در دید نیست) و بچه دختر نیست، بخیه نشود هم مشکلی به وجود نمی آید، خودش جوش میخورد ولی ممکن است کمی جای آن بماند. مادر تصمیم به بردن کودک می گیرد، زخم کودک با یک بخیه زده شده پانسمان شده و پرونده بدون طی مراحل قانونی نیمه کاره می ماند و مادر و بیمار بیمارستان را ترک میکنند. چند روز بعد مادر توسط پرسنل اخراجی بیمارستان تحریک به شکایت میشود، و در تاریخ 94/9/15 اتفاق افتاده به صورت وارونه (کشیدن بخیه توسط پرسنل درمانی!) رسانه ای میشود. مسوولین وزارت بهداشت بجای کشف حقیقت ، بر موج احساسات پاک جامعه سوار شده و خبر از تعلیق و بازداشت! پرسنل درمانی؛ و درمان کودک توسط جراح پلاستیک! را می دهند. اگر هر کدام از ما کمی وجدان داشته باشیم و کمی عقلانی فکر کنیم متوجه خواهیم شد که این قضایا به جز دروغ و جو سازی علیه پرسنل درمانی، چیز دیگری نبوده و هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد که بخیه زده شده کشیده شود! گذشته از این، وقتی دریافتی از بیمار به صندوق بیمارستان می رود، چه دخلی به پزشک و پرستار دارد که بیمار پول بدهد یا نه! ای کاش مسوولین وزارت بهداشت به جای...... ، اقدامی در جهت رفع مشکلات قانونی پزشکان و پرستاران خدوم مهین مان که شب و روز برای رفع آلام و نجات جان انسان ها تلاش میکنند، انجام میدادند، تا کمتر شاهد اتفاقاتی از این دست باشیم، کم نیستند بیمارانی که بخاطر مشکل مالی قید درمان را می زنند و این فقط نمونه ای از این دست بود. عکس فوق مربوط به 94/9/15 و پس از رسانه ای شدن اتفاق است، و گواه این مدعاست که زخم بیمار بدون بخیه زدن هم خوب میشده است.

  • میترا

    در ضمن فرصت بسیار خوبی هم بود که وزارت بهداشت یک مانور اخلاق پزشکی بدهد چون این مرکز درمانی در جایی پرت قرار دارد که قطعا عزیز دردانه ای مسئولیت آن را بر عهده ندارد. اگر چنین شایعه ای در مورد بیمارستان شریعتی بود هم تکذیب می کردند، هم پرده پوشی و هم رفع مسئولیت که مبادا مجبور شوند دست روی یکی از دردانه ها بگذارند. اصولا خود این وزیر بهداشت خلاف کار است. او در بیمارستان خود دستگاه های چند میلیاردی دارد که بصورت غیر قانونی وارد کشور شده اند.

  • میترا

    مردمی که حتی یک گام برای دانستن صحت یک خبر بر نمی دارند و با پشتکار تمام این و آن را محکوم و منکوب و بززگنمایی می کنند بیمار هستند و باید چانه آنها را به سختی بخیه زد