ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«نیروهای جمهوری اسلامی سوریه را ترک نمی‌کنند»

سخنگوی وزارت خارجه ایران می‌گوید مستشاران نظامی جمهوری اسلامی در سوریه می‌مانند و اگر دولت سوریه برای سرکوب "آشوبگران" درخواستی ارائه کند، در زمان خود بررسی و پاسخ داده می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه ایران می‌گوید مستشاران نظامی جمهوری اسلامی در سوریه می‌مانند و اگر دولت سوریه درخواستی برای سرکوب آشوبگران ارائه کند، در زمان خود بررسی و پاسخ داده می‌شود.

حسین جابرانصاری در اولین کنفرانس خبری خود به عنوان سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرد که حضور نظامیان جمهوری اسلامی در سوریه ادامه خواهد یافت. او تکرار کرد که کمک‌ها و حضور مستشاری نظامی ایران بر اساس درخواست دولت سوریه انجام می‌گیرد.

خبرگزاری «تسنیم» به نقل از جابرانصاری نوشت: «درخواستی برای سرکوب آشوبگران از ایران نشده و اگر درخواست شود در زمان خود بر اساس اصول و چارچوب‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی بررسی و پاسخ داده می‌شود.»

به نظر می‌رسد توضیحات جابرانصاری متوجه خبری باشد که "بلومبرگ" در باره خروج شمار قابل توجهی از نیروهای سپاه از مناطق عملیاتی سوریه نوشته بود. این خبرگزاری روز پنجشنبه (۱۰ دسامبر) به نقل از مقامات آمریکایی عنوان کرده بود که نیروهای سپاه به دلیل تلفات اخیر در جبهه‌های سوریه تصمیم به عقب‌نشینی گرفته‌اند. سپاه این خبر را تکذیب کرد و آن را جنگ روانی علیه جبهه مقاومت خواند.

سخنگوی وزارت خارجه، هدف نشست‌ ریاض را مشخص کردن هیات‌های مخالفان برای مذاکره با دولت سوریه دانست و گفت ما در مورد این گروه‌ها اظهارنظر مستقیم نمی‌کنیم. این در حالی است که حسین امیرعبداللهیان، معاون وزارت خارجه در واکنش به برگزاری نشست ریاض گفته بود: «اجازه داده نمی‌شود تروریست‌ها آینده سوریه و منطقه را رقم بزنند.» امیرعبداللهیان به خبرگزاری فارس گفته بود برخی گروه‌های مرتبط با داعش در نشست ریاض حضور داشتند.

در بیانیه پایانی نشست ریاض، شرکت‌کنندگان خواهان خروج نیروهای خارجی از سوریه شده بودند.

کمتر از یک هفته پیش، محمد علی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران در اهواز گفت سپاهیان و نظامیان ایران هزاران کیلومتر آن سوی مرزهای ایران در حال دفاع هستند: «خدا می‌داند اگر ما یگانی از بسیجیان خود را که آماده جنگ هستند به جبهه مقاومت اعزام کنیم چه اتفاقی می‌افتد.» فرمانده سپاه افزود که سرنوشت اسلام و انقلاب و جهان در غرب آسیا رقم خواهد خورد.

نشست بین‌المللی صلح سوریه قرار است ۱۸ دسامبر در نیویورک برگزار شود. سخنگوی وزارت خارجه ایران عنوان کرده که سطح مشارکت جمهوری اسلامی در این کنفرانس منوط به چگونگی هیات‌های مذاکره‌کننده مخالفان سوری خواهد بود.

در سومین نشست صلح سوریه که ۱۴ نوامبر در وین برگزار شد، بر سر زمان آتش‌بس، انتخابات ریاست جمهوری، تشکیل دولت موقت و معرفی گروه‌‌های مخالف سوری با تشخیص نماینده سازمان ملل توافق شد.

علی‌اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌المللی خامنه‌ای به تازگی یادآوری کرده که ایران قدرتمندترین کشور حاضر در تحولات سوریه است و با آمریکا بر سر سوریه و اسد کنار نخواهد آمد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میترا

    سپاه همانطور که در جنگ با عراق بسیاری از سربازان کشور را به فنا داد، امروز هم با مدیریت نظامی ضعیف خود در حال به کشتن دادن ایرانی های زیادی در ورای مرزهاست. نمی دانم باید خوشحال بود که شر این جاهل ترین قشر ایران از سرمان کم می شود یا از مرگ افرادی با شهروندی ایران ناراحت شد. به هر حال از دید ناظران خارجی فرقی بین ارتش و سپاه و بسیج نیست و همه اینها را نیروهای مسلح ایران می دانند. وقتی امریکا محدودیت های ضد تروریستی و روادیدی برقرار برای اتباع ایران می کند هیچ نباید انتظار داشت که مردم را جدای از رفتار حکومت ببینند.