ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عربستان سعودی شیخ نمر النمر و ۴۶ نفر دیگر را اعدام کرد

عربستان سعودی ۴۷ نفر را به اتهام تروریسم اعدام کرد. روحانی شیعه شیخ نمر باقر النمر که ایران از او حمایت می‌کرد نیز در میان اعدام‌شدگان است.

وزارت کشور عربستان سعودی اعلام کرد که ۴۷ نفر به اتهام تروریسم در این کشور اعدام شدند. نمر باقر النمر روحانی شیعه در میان اعدام‌شدگان است.

شیخ نمر باقر النمر روحانی شیعه در جریان تظاهرات سال ۲۰۱۱ در حمایت از جدایی شرق عربستان و ادغام آن با پادشاهی بحرین سخن گفته بود.

به‌گزارش رویترز، وزارت کشور عربستان سعودی امروز شنبه دوم ژانویه / ۱۲ دی در بیانیه‌ای اعدام ۴۷ نفر را اعلام کرد.

بیشتر اعدام‌شدگان در یک سلسله حملات القاعده در بین سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۶ شرکت داشتند.

مفتی اعظم سعودی، عبدالعزیز آل شیخ در تلویزیون این کشور ظاهر شد و تا بگوید این اعدام‌ها عادلانه بوده است.

روحانی شیعه شیخ نمر باقر النمر، ۵۴ ساله، از جمله مخالفان اصلی رژیم سعودی بود. این منتقد صریح سلسله سنی آل سعود، در جریان تظاهرات سال ۲۰۱۱ در حمایت از جدایی شرق عربستان و ادغام آن با پادشاهی بحرین سخن گفته بود. شیخ نمر النمر در حوزه علمیه قم پرورش پیدا کرده و در میان اقلیت شیعه در عربستان سعودی طرفدارانی داشت.

او در سال ۲۰۱۴ به اتهام «فتنه»، «نافرمانی از حاکم» و «حمل سلاح» در دادگاه ویژه تروریسم در ریاض به اعدام محکوم شد. ایران هشدار داده بود که اجرای حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر برای عربستان سعودی گران تمام خواهد شد.

حسین جابر انصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعدام شیخ نمر النمر را به‌شدت محکوم کرد.

او گفت: «اعدام شخصیتی مانند شیخ النمر که ابزاری جز سخن گفتن برای پیگیری اهداف سیاسی و دینی خود نداشت تنها عمق بی تدبیری و بی مسئولیتی را نشان می‌دهد.»

احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در مورد اعدام شیخ نمر باقر النمر گفت: «شیعیان عربستان به علت این جنایت، به‌طور حتم روز آل‌سعود را به شام سیاه تبدیل می‌کنند.»

او با درخواست «موضع قاطع» وزارت امور خارجه ایران، از سازمان همکاری‌های اسلامی نیز خواست تا در برابر این اعدام موضع بگیرد.

پیش از این نیز مسئولان جمهوری اسلامی صدور حکم اعدام شیخ نمر النمر را محکوم کرده بودند.

عربستان سعودی در سال گذشته میلادی ۱۵۷ را اعدام کرد که به‌طور عمده روش اعدام آن‌ها گردن زدن بود. تعداد اعدام‌شدگان در عربستان در سال ۲۰۱۴، ۹۰ نفر بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • درسا

    مردم ایران که نگرانی مذهبی ندارد پس رژیم ایران یورش مزدوران خود به سفارت بیگانه ها را به نام مردم ایران ننویسد. کشتن این بیگانه کار بدی است و و رژیم ایران باید تنها از روی حقوق جهانی به ان نگاه کند

  • neda

    پنجشنبه 10دیماه 94 - گوهر عشقى مادر شهید ستار بهشتی در پاسخ به تهدید دخترش سحر بهشتی که یکشنبه 6دیماه 94 از سوی مأموران وزارت اطلاعات با سلاح تهدید به مرگ شده بود گفته است: ‌من گوهر عشقی مادر ستار بهشتی هستم، ستار من کارگری بود که او را بردند و ۴ روزه کشتند. حالا افتاده‌اند به جان دخترم سحر. سحر را اولین بار نیست که تهدید کرده‌اند، سحر را چند بار تهدید کرده‌اند. سحر می‌رود بچه‌اش را از مدرسه بیاورد یک پژوی نوک مدادی جلویش را می‌گیرد، به سحر می‌گوید که بیا پایین، سحر می‌گوید نمی‌آیم، می‌گوید عکس ستار را از پشت ماشینت بردار، سحر می‌گوید برنمی‌دارم. (مامور) می‌آید داخل ماشین با اسلحه، تهدیدش می‌کند و به او حرفهای نامربوط می‌زند، به سحر می‌گوید ما تو را می‌بریم و می‌کشیم، همه بدانند من مادر ستار هستم، اگر سحر را هم در راه ستار بدهم، دست برنمی‌دارم، اگر مویی از سر سحر کم بشود، من نظام را مقصر می‌دانم و نظام باید جوابگوی من باشد، نه مثل ستار که کشتند و من هیچی نگفتم». گوهر عشقی می‌گوید که از هیچ چیز ترس و هراس ندارد: من تا زمانی‌که زنده باشم، خودم صدای ستار هستم، بعد از من سحر، صدای ستار است، ستار کارگری بود که او را کشتند و نظام به من پاسخی نداد اما نمی‌گذارم سحر را بکشند، ما از هیچی نمی‌ترسیم، به ما قبر هم نشان داده‌اند، این اسلحه‌ها هم اسباب بازی است و این‌ها را هم جمع کنند، ما از این‌ها نمی‌ترسیم. این اسباب بازیها را جمع کنند.!

  • طلبه سابق از قم

    من برای این آخوند متاسفم. چرا که پیش اینی که عربستانی های خونخوار او بکشند هرزت محمد ابن عبدل الله و قرآن کرم او را در وجود خودش کشته بود. قرآن کریم این بابا را از انسانیت و شرف و پاکی و انداخته بود. اسلام دینی ست که پیش از هر چیز انسانیت و شرف و جوانمردی و درستی و درت کاری را در هر مسلمان می کشد و او را آماده قتل و شقاوت و نامردی و ناجوانمردی و ناپاکی سرقت و جنایت برای دیگران می کگند. برای همین هم هست که به زور سرنیزه و قتل و آدمکشی این قرآن را کریم و این دین را حنیف و این اسلام را رحمانی می نمایانند. اما واقعیتش را دیری ست انسانهای خردمند دریافته اند. بله. من بسیار ماتاسفم که عربهای بیشرف و مسلملن همانند پاسرهای بیشرف مسلمان در ایران عمل کرده و می کنند. در کوچه ی ما در افسریه روی دیو.ار نوشته اند. خامنه ای و سلطان سلمان همرزمند. بشریت از ترس بخود می لرزند. آری انسانها پاک از بیشرفانی چون خامنه ای و سلطان سلمان می ترسند. چرا که در ایران بسیجیان آدمخوار و پاسداران بی شرف و بیت رهبری آدمخوار و در عربستان شرطه های خونخوار و عساکر پیاامبر انسانها را زنده زنده می خورند و سر می برند. چرا که در سنت پیامبر اسلام قتل و کشتار دیگر باوران جزو سیره این پیامبر دمدار است.

  • میترا

    کاش محمدرضا پهلوی هم توان چنین کاری را داشت.

  • حامد

    یک آخوند خوب یک آخوند مرده است

  • م الف

    با سلام و احوالپرسی و هم تبریک به خاطر این همه انسانیت اسلام ناب محمدی که در زادگاه پیامبر اعزم صورت می کیرد بنده می خام بگم چقدر حکومتهای اسلامی ایران و عربستان شبیه همند. خب باید هم همینطور باشد هردوانشان از یک آبشخور می نوشند آب کوثر را. واقعا که شما نگاه کنید به اعدامهای اسلام از زمان پیامبر اسلام ص تا علی ع و تا خمینی روح الله و تا خامنه ای خود الله! و تمامی کشتارهای آل سعود و تا همین روحانی را!‌چند ماه پیش بود که خامنه ای فتوای قتل محسن امیر اصلانی این جوان خردمند و نابغه را به جرم کفر گویی را صادر کرد و او را کشتند. حکم قتل رامین پوراندرجانی که ماجرای *** و قتل محسن روح الامینی را نوشته بود و می خواست بدهد به رهبر را شخص رهبر صادر کرد. و من اگر بخو اهم تمامی قتلها یرا بشمارم رادیو زمانه جا نخواهد داشت. بله اسلام دینی قصاص گر است و حیات خودش را در کینه توزی و قصاص و آدمکشی و جنایت و تجاوز میداند و بدون رودربایستی هم آنرا می گوید. القصاص فی القصاص... و البته حکومت اسلامی ایران هم بزودی برای قصاص از قصاص عربستان بالاخره کسی را به جرمی پیدا خواهد کرد تا فتوای قتلش را بدهد. میگی نه صبر کن تو همین ساعات آینده خبر اعدام یک بدبختی را خواهی شنید. اسلام در آدمکشی و نامرزدی و شقاوت از هیچ ارازل اوباشی و هیچ جنایتکار کم نمی آورد. اسلام بخ پیامبرش می گوید تو خیال نکن این تویی که پیروز می شوی ما زبان لین یعنی دروغ و ریا و پدرسوختگی و حقه بازی به تو دادیم و شمشیر بران. مرگ بر اسلام چه ایران چه عربستان چه شام و چه عراث و چه اندونزی و چه پاکستان و چه هرجا. به امید نابودی اسلام.