ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران کاردار عربستان سعودی را احضار کرد

در پی اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی شیعه در عربستان سعودی، ایران کاردار این کشور را احضار کرد.

در پی اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی شیعه در عربستان سعودی، ایران کاردار این کشور را احضار کرد.

شنبه ۱۲ دی، با احضار اسحاق العرینی کاردار عربستان سعودی، حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی - آفریقایی وزیر امور خارجه ایران اعتراض جمهوری اسلامی در مورد اعدام شیخ نمر باقر النمر را به او ابلاغ کرد.

وزارت کشور عربستان سعودی صبح شنبه اعلام کرد که ۴۷ نفر به اتهام تروریسم در این کشور اعدام شدند. نمر باقر النمر نیز در میان اعدام‌شدگان است.

حسین امیرعبداللهیان در دیدار با کاردار عربستان سعودی اعدام شیخ نمر النمر را «بی‌حرمتی سعودی به جامعه اسلامی و تحریک عواطف مسلمین و آتش‌افروزی جدید در منطقه» خوانده است.

او از «نقض حقوق بشر، نقض سیستماتیک حقوق شیعیان و اقلیت‌ها» در عربستان سعودی انتقاد کرد و گفت: «هیچ یک از اتهاماتی که در بیانیه وزارت کشور عربستان سعودی آمده است متوجه شیخ نمر نمی‌باشد.»

شیخ نمر باقر النمر که در حوزه علمیه قم پرورش یافته بود در سال ۲۰۱۴ به اتهام «فتنه»، «نافرمانی از حاکم» و «حمل سلاح» در دادگاه ویژه تروریسم در ریاض به اعدام محکوم شد.

اعدام شیخ نمر النمر موجی از اعتراضات را در میان مسئولان جمهوری اسلامی برانگیخت و رسانه‌ها به‌شدت این اقدام عربستان سعودی را محکوم کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • درسا

    مردم ایران که نگرانی مذهبی ندارد پس رژیم ایران یورش مزدوران خود به سفارت بیگانه ها را به نام مردم ایران ننویسد. کشتن این بیگانه کار بدی است و و رژیم ایران باید تنها از روی حقوق جهانی به ان نگاه کند

  • nader

    او در سخنرانی‌های خود می‌گوید: «ما خواهان برپایی نظام ولایت فقیه در بحرین هستیم، خواستار ولایت فقیه در عراق هستیم، خواستار ولایت فقیه اینجا هستیم. خواستار برپایی نظام ولایت فقیه در همه جهان هستیم».!!