ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«۹۰ درصد معادن کرمان نیمه تعطیل شدند»

رکود اقتصادی ایران عملکرد رنجیره‌ای دارد. پس از رویارویی صنایع خودروسازی و صنعت فولادی با رکود و کاهش تقاضا، معدن کرمان نیز با بحران و خطر تعطیلی روبرو هستند.

نماینده کرمان در مجلس شورای اسلامی می‌گوید که ۹۰ درصد معادن این استان نیمه تعطیل هستند، مطالبات معادن پرداخت نمی‌شود و هفت هزار شغل در حال از دست رفتن است.

محمدرضا پورابراهیمی، نماینده کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: «بی‌توجهی به معادن به مرحله تخریب رسیده و این صنعت نفس‌های آخر را می‌کشد».

به گزارش خبرگزاری مهر، او گفت که ۹۰ درصد معادن کرمان نیمه تعطیل هستند و معدن‌کاران وضعیت ناامید کننده‌ای دارند. برپایه گزارش‌های رسمی هفت هزار نفر از شاغلین استان کرمان در بخش معدن مشغول به کار هستند.

اما حسین امیری، نماینده زرند معتقد است که تداوم این وضعیت به بیکاری این هفت هزار نفر می‌انجامد. به گفته او، معادن استان کرمان ۱۷ میلیارد تومان از ذوب‌آهن اصفهان طلبکار‌ند که تا به حال پرداخت نشده است.

امیری، وضعیت معادن کرمان را بحرانی خواند و خواستار تشکیل ستاد بحران برای رسیدگی فوری به این مسئله شد. در همین رابطه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان از تعطیلی شش واحد معدنی در شمال استان کرمان خبر داد و گفت که در صورت ادامه این وضعیت، شاهد تطیلی سایر معادن نیز خواهیم بود.

همچنین معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان، واحدهای صنعتی راکد در این استان را ۴۵۳ واحد اعلام کرده است. براساس گزارش مرکز آمار جمهوری اسلامی، نرخ بیکاری استان کرمان در تابستان امسال ۵. ۶ درصد بوده که نسبت به فصل بهار بیش از یک درصد افزایش یافته است.

پیش از این معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از زمین‌گیر شدن صنایع فولادی به دلیل رکود اقتصادی خبر داده بود. به گفته کرباسیان، رکود در بخش ساختمان، لوازم خانگی و خودروسازی، صنایع فولادی را با بحران تقاضا و افزایش موجودی انبار‌ها روبرو کرده است.

دولت تابستان امسال در راستای آنچه که حمایت از بازار خواند، سیاست‌های اقتصادی تازه‌ای را به اجرا گذاشت که براساس آن سقف وام خرید خودرو و کالاهای تولید داخل افزایش یافت. تسهیلات خرید خودرو به افزایش فروش ۱۱۰ هزار دستگاه خودرو در پائیز امسال انجامید. بر همین اساس دولت امیدوار است که این سیاست تحریک بازار لوازم خانگی را به دنبال داشته باشد.

کار‌شناسان اقتصادی اثرگذاری این سیاست‌ها را کوتاه‌مدت دانسته و می‌گویند که تحریک تقاضا، علاوه بر افزایش نقدینگی، نرخ تورم را نیز افزایش خواهد داد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.