ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مراسم گشایش سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد

تالار وحدت میزبان جشنواره فیلم فجر بود. شماری از سینماگران و مسئولان سینمایی و دولتی در افتتاحیه فیلم فجر حضور داشتند. انتقاداتی هم مطرح شد.

سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر شامگاه یكشنبه ۱۱ بهمن‌ماه در تالار وحدت و با شرکت هنرمندان و شماری از مسئولان سینمایی و دولتی آغاز شد. در مراسم به برخی محدودیت‌ها و فشارها بر سینما و هنرمندان آن اشاره شد.

در این مراسم هنرمندانی که در جشنواره‌ فیلم فجر فیلم داشتند، از روی فرش قرمز گذشتند و وارد تالار وحدت شدند. اجرای مراسم را احسان کرمی، مجری تلویزیون، و مهناز افشار و بهرام رادان دو بازیگر سینمای ایران برعهده داشتند و مجید برزگر، فیلمساز، کارگردان مراسم بود.

در مراسم سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر هم جوایز بخش‌های عكس، پوستر، تیزر و آنونس اهدا شد و هم از چند هنرمند سینما تقدیر به‌عمل آمد. در بین مراسم نیز اشاره‌هایی به محدودیت‌ها و فشارها بر سینماگران شد.

در بخش بهترین عكس هیأت داوران سیمرغ بهترین عكس را به محمد بدرلو برای فیلم «اعترفات ذهن خطرناك من» اهدا كرد. در بخش بهترین پوستر، سیمرغ به علی باقری برای فیلم «من می‌خوام شاه بشم» تعلق گرفت و در بخش بهترین تیزر و آنونس نیز جایزه به محسن امیریوسفی برای فیلم «خواب تلخ» رسید.

امیریوسفی کارگردان فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» است که محمد حیدری، دبیر جشنواره‌ سی‌وچهارم فیلم فجر از آن به‌عنوان «معضل» یاد کرده بود و به‌دلیل همین موضع‌گیری، شهاب حسینی بازیگر این فیلم که مشاور دبیر جشنواره بود، از این سمت استعفا داد.

محسن امیریوسفی، فیلمساز در مراسم گشایش سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر

محسن امیریوسفی به‌هنگام دریافت جایزه خود از عدم نمایش فیلم‌اش در جشنواره انتقاد کرد و در سخنانی با عنوان «من معضل امیریوسفی» هستم، سیمرغ‌اش را به شهاب حسینی تقدیم کرد.

«آشغال‌های دوست داشتنی» که در سال ۱۳۹۱ ساخته شده و تاکنون اکران عمومی نشده و در دو دوره جشنواره فیلم فجر هم اجازه حضور پیدا نکرده است. گفته می‌شود که این فیلم به دلیل آن‌که داستانش به رویدادهای سال ۸۸ برمی‌گردد مورد بی‌لطفی مسئولان، از جمله علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.

در بخش تقدیرها نیز طبق اعلام قبلی از رضاکیانیان، مهدی فخیم‌زاده، محمدمهدی دادگو و رؤیا تیموریان تقدیر شد. در این مراسم تقدیرشدگان می‌بایست با همسران‌ خود روی صحنه می‌آمدند و لوح‌ها به همسران تقدیم می‌شد.

در بخش تقدیر از رضا کیانیان، بازیگر، برادر او داود کیانیان از فاطمه معتمدآریا، بازیگر سینما به‌عنوان «گل‌بانوی سینمای ایران» نام برد و از او دعوت کرد تا به روی صحنه بیاید تا در مراسم تقدیر از کیانیان شرکت داشته باشد.

رخشان بنی‌اعتماد، فیلمساز و فاطمه معتمدآریا، بازیگر در مراسم گشایش سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر

سفر اخیر معتمدآریا به کاشان برای نمایش فیلم «یحیی سکوت نکرد» با مخالفت نیروهای تندرو در این شهر مواجه شد. در شب نمایش فیلم این نیروها در مقابل سالن سینما تجمع کرده و به این بازیگر سینما فحاشی کردند.

محمدمهدی دادگو تهیه‌کننده سینما که از او نیز در مراسم گشایش جشنواره فیلم فجر تقدیر شد طی سخنانی به‌شکل تلویحی به این رویداد اشاره کرد و از احمد حامد، همسر فاطمه معتمدآریا سخن گفت. دادگو گفت او روزهای سختی را می‌گذراند و حتماً خیلی صبوری کرده است.

با این سخنان فاطمه معتمدآریا که روی صحنه حضور داشت در حالی که اشک‌هایش جاری شده بود گفت:‌ «من در تمام اتفاقات اخیر گریه نکردم ولی حالا که آقای دادگو از همسرم حرف زد اشکم در آمد. مطمئناً بار سنگینی روی دوش همسران هنرمندان است که واقعاً برای همسر من سنگین‌تر است. خودتان می‌دانید چرا.»

مهناز افشار، مجری برنامه نیز درباره این رویدادها سخن گفت.

در مراسم گشایش سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر محمد حیدری، دبیر جشنواره، حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی و علی جنتی، وزیر ارشاد نیز سخنرانی کردند.

این مراسم که از ساعت ۱۹ آغاز شده بود تا ساعت ۲۲ ادامه داشت.

سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن برگزار می‌شود.

در این دوره فیلم‌های سینماگران سرشناسی چون بهمن فرمان آرا، خسرو سینایی، عبدالرضا کاهانی، محسن امیریوسفی، سیروس الوند و سامان مقدم از فهرست فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره حذف شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.