ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داود اوغلو: بیش از ۶۰ هزار نفر از حلب راهی مرز ترکیه شده‌اند

نخست‌وزیر ترکیه در نشست کشورهای کمک‌کننده به پناهجویان سوری گفت هزاران نفر از ساکنان شهر حلب در پی تشدید بمباران‌های این شهر به سمت مرز ترکیه حرکت کرده‌اند.

نخست‌وزیر ترکیه در نشست کشورهای کمک‌کننده به پناهجویان سوری گفت هزاران نفر از ساکنان شهر حلب در پی تشدید بمباران‌های این شهر به سمت مرز ترکیه حرکت کرده‌اند.

به‌گزارش رویترز، احمد داود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه روز پنج‌شنبه ۴ فوریه / ۱۵ بهمن در کنفرانس کشورهای کمک‌کننده به پناهجویان سوری که در لندن جریان دارد، گفت بر اساس اطلاعاتی که پس از سفرش به لندن به‌دست او رسیده است، «به‌دلیل حملات هوایی و بمباران شهر حلب، هزاران پناهجوی جدید در پشت دروازه کیلیس در انتظارند.»

کیلیس مرکز استانی به همین نام در جنوب ترکیه و در مرز با منطقه‌ای از سوریه است که تحت کنترل شورشیان سوری قرار دارد.

داود اوغلو با بیان این‌که نه به لندن که به مرز ترکیه فکر می‌کند، افزود: « ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر از اردوگاه‌های شمال حلب به سوی ترکیه حرکت کرده‌اند. چگونه می‌توان سرپناهی در اختیار این تعداد پناهجوی بیشتر  قرار داد؟ ۳۰۰ هزار نفر در حلب زندگی می‌کنند و آماده آمدن به ترکیه هستند.»

روز چهارشنبه ۳ فوریه / ۱۴ بهمن نیروهای بشار اسد و روسیه به شمال شهر حلب، جایی که تحت کنترل شورشیان مخالف دولت سوریه است حمله کردند.

ائتلاف گروه‌های اپوزیسیون ضد بشار اسد می‌گویند حملات هوایی شدید روسیه و ارتش اسد به شمال حلب بی‌سابقه بوده است و این شهر ممکن است به‌زودی در محاصره نیروهای اسد درآید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    جنایتی که امپریالیست روسیه و اروپا با پشیتبانی میلیاردها دلاز از جیب علی خامنه ای می کنند نهایت ندارد. چرا قبل از برداشتن تحریم ها و آزاد شدن میلیازدها دلار پول های بلوکه شده ایران خبری از این هزارها سوریه نشین آوره راهی ترکیه و اروپا خبری نبود.؟ هدف از خلوت کردن سوریه برای چیست و برای کی و بنفع چه کسانی وچه قوم و اقوامی است؟ چارو کردن نظامی روسیه و داعش در سوریه باعث فروپاشی ترکیه میشود!!