ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیشترین سیمرغ‌های جشنواره فیلم فجر به «ابد و یک روز» رسید

فیلم «ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی ۹ سیمرغ سی‌وچهارمین دوره جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرد. فیلم «ایستاده در غبار» ساخته محمدحسین مهدویان نیز برنده چهار سیمرغ شد.

فیلم «ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی ۹ سیمرغ سی‌وچهارمین دوره جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرد. فیلم «ایستاده در غبار» ساخته محمدحسین مهدویان نیز برنده چهار سیمرغ شد.

سعید روستایی کارگردان فیلم «ابد و یک روز» به‌هنگام دریافت جایزه خود

مراسم اختتامیه سی‌وچهارمین دوره جشنواره فیلم فجر شب گذشته، پنج‌شنبه ۲۲ بهمن ماه در برج میلاد تهران برگزار شد. در این مراسم بیشترین جایزه‌های را نسل جوان سینمای ایران برد.

سعید روستایی که نخستین فیلم بلند خود «ابد و یک روز» را به جشنواره آورده بود موفق شد با این فیلم ۹ سیمرغ را درو کند. این فیلم هم برنده بهترین فیلم مورد علاقه تماشاگران شد و هم جوایز بهترین فیلمنامه، کارگردانی (سعید روستایی)، بازیگر نقش اول زن (پریناز ایزدیار)، نقش مکمل مرد (نوید محمدزاده)، چهره‌پردازی (سعید ملکان) و تدوین (بهرام دهقانی) را گرفت.

«ابد و یک روز» همچنین در بخش «نگاه نو» سیمرغ بهترین کارگردانی و بهترین فیلم (تهیه‌کنندگی سعید ملکان) را گرفت.

«ابد و یک روز» یکی از آثار شاخص این دوره از جشنواره فیلم فجر بود. این فیلم به لایه‌های فرودست جامعه می‌پردازد و در جشنواره نه تنها مورد استقبال مردم قرار گرفت بلکه توانست نظر اهالی سینما را نیز جلب کند.

پریناز ایزدیار، بازیگر فیلم «ابد و یک روز» بهترین بازیگر نقش اول زن شناخته شد.

«ایستاده در غبار» نیز سیمرغ بهترین فیلم جشنواره (تهیه‌کنندگی حمید والی‌نژاد)، جلوه‌های ویژه میدانی (ایمان کرمیان)، طراحی صحنه و لباس (محمدرضا شجاعی)را در بخش «سودای سیمرغ» و جایزه ویژه کارگردانی (محمدحسین مهدویان) را در بخش «نگاه نو» دریافت کرد.

پرویز پرستویی، بازیگر پرسابقه سینمای ایران نیز موفق شد سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای بازی در فیلم «بادیگارد» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا دریافت کند.

در مراسم اختتامیه امسال جشنواره فجر ابراهیم حاتمی‌کیا که این روزها مورد بی‌توجهی مسئولان سینمایی قرار گرفته است حضور نداشت و چند تن از برندگان جوایز از جمله محمدحسین مهدویان و محمدرضا شجاعی از او تقدیر کردند. پرویز پرستویی نیز سیمرغ خود را به حاتمی‌کیا تقدیم کرد.

پرویز پرستویی، بازیگر فیلم «بادیگارد» بهترین بازیگر نقش اول مرد شناخته شد.

بهترین بازیگر نقش مکمل زن به شبنم مقدمی برای فیلم‌های «زاپاس» (ساخته برزو نیک‌نژاد) و «نفس» (نرگس آبیار) تعلق گرفت و سیمرغ بهترین موسیقی متن به محمدرضا علیقلی برای فیلم «امکان مینا» (کمال تبریزی) و «دختر» (رضا میرکریمی) رسید.

سیمرغ بهترین فیلمبرداری را پیمان شادمان‌فر برای فیلم «خشم و هیاهو» (هومن سیدی) برد و جایزه بهترین صدابردار این دوره نیز به سعید بجنوردی، محمدرضا دلپاک و حسین مهدوی برای فیلم «لانتوری» (رضا درمیشیان) تعلق گرفت.

در اختتامیه سی‌وچهارمین دوره جشنواره فیلم فجر، محمد حیدری، دبیر این دوره از جشنواره با وجود انتقادهایی که به او شده بود، به‌ویژه به دلیل کنار گذاشتن فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» به کارگردانی محسن امیریوسفی از جشنواره، برای دوره بعدی جشنواره‌ هم حکم گرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.