ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داود اوغلو: عاملان بمب‌گذاری آنکارا کردهای سوریه بودند

نخست‌وزیر ترکیه کردهای سوریه را عامل انفجار مهیب چهارشنبه شب در آنکارا اعلام کرد. یک روزنامه نزدیک به دولت ترکیه نیز گفته است یک پناهجوی سوری عامل انفجار بود.

ساعاتی پس از انفجار چهارشنبه شب در آنکارا، احمد داود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه یگان‌های مدافع خلق (YPG‌)، گروه کردهای سوریه نزدیک به حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) را عامل بمب‌گذاری آنکارا اعلام کرد.

احمد داود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه: ۹ نفر در ارتباط با انفجار آنکارا بازداشت شده‌اند.

داود اوغلو روز پنج‌شنبه ۱۸ فوریه / ۲۹ بهمن، ضمن اعلام این خبر گفت این حمله با همکاری پ‌ک‌ک صورت گرفته و مسئول عملیات یک عضو «یگان‌های مدافع خلق» بوده است.

غروب چهارشنبه ۱۷ فوریه / ۲۸  بهمن انفجار مهیبی در پایتخت ترکیه رخ داد. این انفجار ناشی از بمب‌گذاری در یک خودرو بود و بمب در ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه (به وقت محلی) هنگام توقف یک اتوبوس حامل سربازان ترکیه پشت یک چراغ قرمز منفجر شد. در این انفجار ۲۸ نفر کشته و دست‌کم ۶۱ نفر زخمی شدند.

از سوی دیگر روزنامه ینی‌شفق، نزدیک به دولت ترکیه روز پنج‌شنبه ۱۸ فوریه / ۲۹ بهمن در گزارشی نوشته است که یک مرد اهل سوریه عامل بمب‌گذاری در آنکارا بود.

انفجار غروب چهارشنبه ۱۷ فوریه / ۲۸ بهمن در آنکارا ۲۸ نفر کشته و دست‌کم ۶۱ نفر زخمی داشت.

به‌نوشته این روزنامه، این فرد «صالح. ن» نام دارد و از روی اثر انگشت‌اش شناسایی شده است. هنوز یک منبع رسمی این گزارش را تأیید نکرده است.

روزنامه ینی‌شفق نوشته است اثر انگشت فرد بمب‌گذار زمانی گرفته شده است که او به‌عنوان پناهجو به ترکیه وارد شده بود.

بنا به این گزارش، خودرو بمب‌گذاری‌شده نیز دو هفته پیش در شهر ازمیر، واقع در غرب ترکیه اجاره شده بود.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این بمب‌گذاری را بر عهده نگرفته است.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای که ساعاتی پس از انفجار آنکارا منتشر شد گفت ترکیه به مبارزه خود علیه ترویست‌ها ادامه می‌دهد و از عاملان این اقدام انتقام خواهد گرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hamit

    از روزی که سوری ها رو توی خاک ترکیه راه دادند امنیت ترکیه خیلی اوضاع خرابی پیداکرد . اشتباه بزرگ دولت آک پارتی