ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار وزیر اطلاعات به نامزدها: یکدیگر را انگلیسی خطاب نکنید

در ادامه درگیری‌های لفظی پیش از انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران از کاندیداها خواست که از تخریب یکدیگر پرهیز کنند.

تهمت‌زنی در تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ادامه دارد. نامزدهای مورد حمایت محافظه‌کاران تندرو رقبای خود را به «خط‌‌گیری از دشمنان جمهوری اسلامی» متهم می‌کنند و از آن‌ها می‌خواهند که به صورت رسمی «از حمایت رسانه‌های خارجی اعلام برائت کنند». وزیر اطلاعات از نامزدها خواست که یکدیگر را انگلیسی ننامند.

محمدنبی حبیبی و حدادعادل در همایش جوانان اصولگرا

در ادامه همین روند، غلامعلی حدادعادل سخنگوی شورای مرکزی ائتلاف اصول‌گرایان عصر دوشنبه سوم اسفند به خبرنگاران گفت که «مردم ایران اجازه نخواهند داد که دولت‌های بیگانه در تصمیم‌هایشان دخالت کنند».

به گزارش خبرگزاری مهر این نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مدعی شد که «بی‌بی‌سی در برنامه‌های اخیر خود می‌کوشد القاء کند که مردم به چه کسانی رای دهند و به چه کسانی رای ندهند.»

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در همایش جوانان اصول‌گرا از آن‌ها خواست که نسبت به «حمایت رسانه‌های خارجی از برخی از نامزد‌ها» حساس باشند و «از کسانی که در مقابل حمایت انگلیسی‌ها سکوت کردند، بپرسند چرا مورد حمایت انگلیسی‌ها قرار گرفتید؟»

حصر منتقدان اشتباه است

علی مطهری نامزد مورد حمایت اصلاح‌طلبان هم عصر دوشنبه سوم اسفند، در یک همایش انتخاباتی، طرح مسئله حمایت رسانه‌های خارجی از اصلاح‌طلبان را «شارلاتان بازی سیاسی» خواند و گفت: «ما انقدر بیکار نیستیم که ببینیم صبح تا شب BBC چه می‌گوید و ما برائت بجوییم.»

او همچنین تبلیغات جاری علیه ششمین دوره مجلس شورای اسلامی را غیرواقعی دانست و گفت: «کارنامه مجلس ششم نقاط مثبتی نیز دارد.»

غلامعلی حدادعادل روز شنبه گفته بود که «از برنامه تبلیغاتی برخی از نامزد‌ها صدای پای مجلس ششم به گوش می‌رسد.» او طرح شعار رفع حصر معترضان به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ از سوی داوطلبان مجلس را افراطی و خلاف خواسته مردم عنوان کرده بود.

علی مطهری در واکنش به طرح مسئله رفع حصر از سوی خودش و نامزدهای مورد حمایت اصلاح‌طلبان گفت: «در قانون اساسی به صراحت تاکید شده است که حبس و زندانی کردن افراد بدون حکم قضایی، خلاف قانون است».

او با بیان این‌که «باید این افراد در دادگاه صالحه، حق دفاع از خود و استفاده از وکیل را داشته باشند»، تاکید کرد که «شاید نقش اصلی را در سال ۸۸ برخی نهادهای حکومتی داشتند که این‌ها را تحریک کردند؛ البته خود آقای احمدی‌نژاد هم شیطنت کرد.»

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی «حصر منتقدان» و تبدیل آن را به یک رویه اشتباه دانست و گفت: «کسانی که امروز در قبال این موضوعات سکوت می‌کنند، شاید فردا همین بلا به سر خودشان بیاید. اینکه فکر کنیم می‌توانیم هر کسی را که پایگاهی در میان مردم دارد را حصر کنیم و بعد شش ماه مانده به فوتش آزاد کنیم، درست نیست.»

او در بخش دیگری از سخنانش «تقلب در انتخابات» را امری دانست که به سادگی امکان‌پذیر نیست و گفت که « به این دولت در اجرای انتخابات اعتماد بیشتری است.»

علی مطهری همچنین نظارت بر نهادهای زیر مجموعه رهبر جمهوری اسلامی ایران را قانونی و از وظایف نمایندگان دانست و گفت: «بخشی از مشکلات ما ناشی از نهادهای حکومتی است که به کارتل‌های بزرگی تبدیل شدند و مالیات نمی‌دهند؛ این‌ها قدرت عظیمی در کنار دولت هستند که می‌توانند اراده کرده و حتی قیمت سهام بورس را کاهش دهند.»

وزیر اطلاعات: برای پیروزی یکدیگر را انگلیسی خطاب نکنید

وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی تخریب رقبای انتخاباتی را غیراخلاقی دانست و از نامزد‌ها خواست که از تهمت‌زنی و تخریب یکدیگر پرهیز کنند.

خبرگزاری ایرنا، عصر دوشنبه سوم اسفند گزارش داد که محمود علوی از نامزدهای انتخاباتی خواست که «برای پیروزی در انتخابات یکدیگر را انگلیسی خطاب نکنند.»

وزیر اطلاعات که نامزد انتخابات خبرگان رهبری نیز هست در ادامه گفت: «باید هوشیار بود، دشمن در کمین نشسته و تلاش دارد که انتخابات ایران اسلامی را مخدوش کرده و آن را وارد حاشیه کند.»

علوی راه‌یابی به مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را کم‌ارزش‌تر از آن دانست که به خاطر آن «هر کار ناشایست و زشت [را] مرتکب شد.»

انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات خبرگان رهبری هفتم اسفند برگزار می‌شود.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    انگلیسی خطاب کردن اوباشان و چپاولگرهای آخوندی و آخوند زاده به همدیگه اینه که دارن محترمانه بهم دیگه فحش خواهر مادر و جد و آباد می دهند و اصلا قصد بی احترامی به تاسیس کننده حکومت چپاولگر و جنایتگر و اسبتداد اسلامی امپریالیست دوست را ندارند. این فحاشی ها برای بدر کردن افرادی است که در چهار سال آینده رقیبشان در چپاول کردن میلیاردها خواهند شد. تنی چند از این شکل و شمایل حرص اوباشان در عکس دیده میشود. البته در کشوریکه متاسفانه میلیونها کشور نشینش فقط حضور فیزیکی آدم نما وارانه دارند و فقر و بیکاری و فحشا و ذلت و بدبختی را تقصیر روزگار و بد حجابی و بی دینی می دانند و مغز و روان و فهم شعورشان خدا دادی شان را بروی مسببان و مقصران اصلی این فجایع بسته اند در حقیقت چپاول پرور و مزدور و مداح پرورند و نباید از ظهور و رشد و نمو کردن شیاطین زاده گان ضد مردمی گله مند باشند.

  • a

    خب مگه انگلیسی نیستن؟! مگه همین انگلیس نبود که شاه رو بیرون کرد و این گداگشنه های روضه خون کارتن خواب رو به حکومت رسوند؟! نتیجه چی شد؟ نصف مردم ایران شدن کارتن خواب و 90 درصدشون زیر خط فقر و اینا شدند آقازاده پورشه سوار

  • شهروند درجه سه

    به به ! چه چهره های نورانی ای !