ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی رهبری از رهبری و مدیریت هنری ارکستر سمفونیک تهران استعفا داد

علی رهبری، رهبر ارکستر سمفونیک تهران در نامه‌ای به وزیر ارشاد در اعتراض به وابستگی هنرمندان و عدم پرداخت دستمزدها از سمت خود کناره‌گیری کرد.

علی رهبری، رهبر ارکستر سمفونیک تهران در نامه‌ای به علی جنتی، وزیر ارشاد اسلامی در اعتراض به وابستگی هنرمندان ارکستر سمفونیک به بنیاد رودکی، بی‌نظمی‌های اداری و سلب آرامش از هنرمندان و عدم پرداخت دستمزدها از سمت خود کناره‌گیری کرد.

علی رهبری، رهبر ارکستر سمفونیک تهران استعفا داد

علی رهبری در استعفانامه‌اش، به علی جنتی، وزیر ارشاد اسلامی نوشته است: «عدم مدیریت، عدم شناخت کافی موسیقی کلاسیک، داشتن مشاوران بسیار غیر حرفه‌ای و بی‌نظمی‌های افراد زیر دست آقاى بهرام جمالی و در آخر بد قولی‌های بنیاد رودکی نسبت به هنرمندان ایرانی سبب آن شده است که چند نوازنده و خواننده بسیار خوب ما، ارکستر را ترک کنند و افراد با استعداد ایرانی هم که از خودگذشتگی نشان داده و تمام مشکلات را تحمل کرده‌اند و در ارکستر مانده‌اند نیز حتی یک ماه آرامش نداشته‌اند.»

بهرام جمالی، نوازنده ایرانی‌ست که به موجب حکم وزارت ارشاد اسلامی از۱۲ اسفند ۹۲ تاکنون به عنوان مدیر عامل بنیاد رودکی منصوب شده است. علی رهبری در زمانی از رهبری و مدیریت هنری ارکستر سمفونیک تهران استعفا می‌دهد که علی جنتی، وزیر ارشاد اسلامی می‌بایست حکم مدیر عامل بنیاد رودکی را تمدید یا او را برکنار کند.

پیش از این در آبان سال جاری علی رهبری به حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی نامه‌ای نوشته بود و گفته بود که ارکستر سمفونیک تهران به دلیل کمبود بودجه در خظر فروپاشی قرار دارد.

او گفته بود که مدیر عامل بنیاد رودکی هر هفته و گاهی هر روز ارکستر سمفونیک تهران را به انحلال تهدید می‌کند.

بهرام جمالی، مدیر عامل بنیاد رودکی اما پاسخ داده بود که منتظر اعلام دقیق اعتبارات و بودجه کنسرت‌هاست. حسین نوش‌آبادی، سخنگوی ارشاد اسلامی هم علی رهبری را به شکیبایی دعوت کرده بود.

علی رهبری اما در نامه‌ای که به وزیر ارشاد اسلامی نوشته است می‌گوید برخلاف ادعای بنیاد رودکی، در شش ماه گذشته، حتی یک بار دستمزد نوازندگان به طور کامل پرداخت نشده است و آن‌ها قراردادی هم در دست ندارند.

علی رهبری در استعفانامه‌اش نوشته است: «تا امروز تمام مشکلات را تحمل کرده‌ام ولی نه تنها دیگر امیدی برای ادامه کار با این بنیاد غیر حرفه‌ای ندارم بلکه با تقدیم استعفای خودم از سمت رهبر دائم و مدیر هنری این ارکستر، راه را برای نوازندگان باز می‌کنم تا شاید بتوانند سازمان دیگری را در این مملکت برای ادامه کار خود پیدا کنند.»

علی رهبری در دورانی که محمد حسین صفار هرندی وزارت ارشاد اسلامی را به عهده داشت نامه سرگشاده ای نوشت و از تنگناهای مالی گلایه کرد و سپس در اعتراض به بی توجهی مسئولان ایران را ترک کرد.

علی رهبری تحصیلاتش را در آکادمی موسیقی وین به پایان رسانده و در این مدت با بیش از ۱۲۰ ارکستر بین‌المللی در سراسر جهان همکاری کرده است. «خون ایرانی» روی سل از آثار شاخص او به شمار می آید.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.