ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برچیدن اردوگاه پناهجویان در کاله از سر گرفته شد

از روز دوشنبه مأموران پلیس فرانسه با بولدوزر تخریب سرپناه‌های پناهجویان در کاله را آغاز کردند. دولت فرانسه می‌گوید این پناهجویان که قصد رفتن به بریتانیا را دارند باید اردوگاه را ترک کنند. عملیات برچیدن اردوگاه پناهجویان سه‌شنبه نیز ادامه یافت.

برچیدن و تخلیه منطقه جنوبی اردوگاه پناهجویان در کاله، موسوم به اردوگاه «جنگل»، صبح سه‌شنبه یکم مارس / ۱۱ اسفند از سر گرفته شد. این عملیات که روز گذشته با خشونت دنبال شد صبح سه‌شنبه در آغاز آرام بود.

اردوگاه «جنگل» در شمال «کاله»

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه حدود ۲۰ کارگر شرکت سوژِئا (Sogéa) وابسته به دولت فرانسه با جلقه‌های نارنجی شروع به تمیز کردن محلی از اردوگاه را کردند که در آن  روز گذشته (دوشنبه) درگیری‌هایی بین مأموران و پناهجویان رخ داده بود.

این منطقه در پی حکم روز پنج‌شنبه گذشته دادگاه شهر لیل می‌بایست تخلیه شود.

روز سه‌شنبه تحت حفاظت پلیس و در برابر حدود ۵۰ پناهجو، یک بولدوزر یک کاروان خالی را نیز نابود کردند. بعد از ظهر دوشنبه نیز بولدوزرها ۱۰۰ سرپناه موقت پناهجویان را از بین بردند.

به‌گفته پناهجویان، پیش از ویران کردن سرپناه‌ها از آن‌ها خواسته شده بود تا محل را ترک کنند. به پناهجویان اعلام شده بود که سرپناه‌هایشان ویران خواهد شد.

بیشترین خشونت‌ها از ظهر روز دوشنبه تا شامگاه شکل گرفت. پناهجویان و فعالان شبکه «بدون مرز» (No Border) که از پناهجویان حمایت می‌کنند با مأموران امنیتی درگیر شدند.

بین ساعت ۱۹ تا ۲۰ به‌وقت محلی حدود ۱۵۰ پناهجو که برخی از آن‌ها میله‌های آهنی در دست داشتند در حالی‌که به سمت بریتانیا می‌رفتند جاده منتهی به اردوگاه «جنگل» را مسدود کرده و به روی خودروها سنگ پرتاب می‌کردند و یا روی آن‌ها مشت می‌کوبیدند.

در این بخش از اردوگاه «جنگل» بین ۸۰۰ تا یک هزار پناهجو مستقر شده‌اند و در کل اردوگاه نیز سه هزار و ۴۰۰ نفر از جمله زنان و کودکان به‌سر می‌برند.

برنار کازنوو، وزیر کشور فرانسه روز سه‌شنبه در پیوند با خشونت‌ها در کاله در بیانیه‌ای گفت: «فعالیت تعداد انگشت‌شماری از شبکه «بدون مرز»، افراطیون و خشونت‌طلبان چیزی را تغییر نمی‌دهد. (...). این عملیات در روزهای آینده با آرامش ادامه خواهد یافت و همان‌طور که دولت وعده داد برای هر کس مکانی در نظر گرفته خواهد شد.»

اردوگاه کاله محل سکونت پناهجویانی است که قصد دارند خود را از طریق «یورو تونل» به بریتانیا برسانند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.